936. Como é que
as dores inconsoláveis dos que sobrevivem se refletem nos Espíritos por quem as
sofrem?
“O Espírito é
sensível à lembrança e às saudades dos que lhe eram caros na Terra; mas, uma
dor incessante e desarrazoada o toca penosamente, porque nessa dor excessiva
ele vê falta de fé no futuro e de confiança em Deus e, por conseguinte, um
obstáculo ao adiantamento dos que o choram e, talvez, à sua reunião com eles.”
Estando o
Espírito mais feliz no Espaço que na Terra, lamentar que ele tenha deixado a
vida corpórea é deplorar que seja feliz. Figuremos dois amigos que se achem
metidos na mesma prisão. Ambos alcançarão um dia a liberdade, mas um a obtém
antes do outro. Seria caridoso que o que continuou preso se entristecesse
porque o seu amigo foi libertado primeiro? Não haveria, de sua parte, mais
egoísmo do que afeição em querer que do seu cativeiro e do seu sofrer
partilhasse o outro por igual tempo? O mesmo se dá com dois seres que se amam
na Terra. O que parte primeiro é o que primeiro se liberta e só nos cabe
felicitá-lo, aguardando com paciência o momento em que a nosso turno também o
seremos.
Façamos ainda, a
este propósito, outra comparação. Tendes um amigo que, junto de vós, se
encontra em penosíssima situação. Sua saúde ou seus interesses exigem que vá
para outro país, onde estará melhor a todos os respeitos. Deixará
temporariamente de se achar ao vosso lado, mas com ele vos correspondereis
sempre: a separação será apenas material. Desgostar-vos-ia o seu afastamento,
embora para o bem dele?
Pelas provas
patentes que fornece da vida futura, da presença em torno de nós daqueles a
quem amamos, da continuidade da afeição e da solicitude que nos dispensavam;
pelas relações que nos faculta manter com eles, a doutrina espírita nos oferece
suprema consolação, por ocasião de uma das mais legítimas dores. Com o
Espiritismo, não mais solidão, não mais abandono: o homem, por muito insulado
que esteja, tem sempre perto de si amigos com quem pode comunicar-se.
Impacientemente
suportamos as tribulações da vida. Tão intoleráveis nos parecem, que não
compreendemos possamos sofrê-las. Entretanto, se as tivermos suportado
corajosamente, se soubermos impor silêncio às nossas murmurações,
felicitar-nos-emos, quando fora desta prisão terrena, como o doente que sofre
se felicita, quando curado, por se haver submetido a um tratamento doloroso.
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
936. Come il
dolore inconsolabile dei sopravvissuti raggiunge gli Spiriti che ne sono
l'oggetto?
«Lo Spirito e
sensibile al ricordo e al rimpianto di quelli che l'hanno amato, ma un dolore
incessante e irrazionale lo colpisce dolorosamente perché egli vede, in questo
dolore eccessivo, una mancanza di fede nel futuro e di fiducia in Dio e, di
conseguenza, un ostacolo al loro progresso e forse al ricongiungimento.»
Dal momento che
lo Spirito è più felice che sulla Terra, dolersi ch'egli abbia lasciato la vita
corporea e come dolersi ch'egli sia felice. Due amici si trovano in carcere,
rinchiusi nella medesima cella; tutti e due devono un giorno riacquistare la
loro libertà, ma uno la ottiene prima dell'altro. Sarebbe caritatevole, da
parte di quello che rimane in carcere, sentirsi offeso perché il suo amico e
stato liberato prima di lui? Non ci sarebbe forse più egoismo che affetto, da parte
sua, nel volere che l'altro condivida la sua prigionia e le sue sofferenze
tanto quanto lui? Lo stesso è di due esseri che si amano sulla Terra. Chi parte
per primo e il primo a essere liberato, e noi dobbiamo felicitarcene,
attendendo pazientemente il momento in cui lo saremo a nostra volta.
A questo
proposito facciamo un altro paragone. Avete un amico, vicino a voi, che si
trova in una situazione molto penosa. La sua salute o i suoi interessi esigono
che vada in un altro paese dove si troverà meglio sotto tutti gli aspetti. Non
sarà più vicino a voi momentaneamente, ma voi sarete sempre in comunicazione
con lui, poiché la separazione sarà solo fisica. Sareste voi dispiaciuti per il
suo allontanamento, dal momento che è per il suo bene?
La Dottrina Spiritista,
attraverso le prove evidenti che dà sulla vita futura, sulla presenza intorno a
noi di coloro che abbiamo amato, sulla continuità del loro affetto e della loro
sollecitudine, attraverso le relazioni che essa ci permette d'intrattenere con
loro, ci offre una profondissima consolazione per una delle cause più legittime
di dolore. Con lo Spiritismo, non più solitudine, non più abbandono. L'uomo più
isolato ha sempre vicino a lui degli amici con i quali può intrattenersi.
Noi non
sopportiamo con pazienza le tribolazioni della vita. Esse ci sembrano così
intollerabili che pensiamo di non poterle sopportare. Tuttavia, se le abbiamo
sopportate con coraggio, se abbiamo saputo mettere a tacere le nostre
lamentele, ce ne feliciteremo quando saremo fuori da questa prigione terrena,
come il paziente che soffre si felicita, quando e guarito, di essersi
sottoposto a un trattamento doloroso.
IL LIBRO DEGLI
SPIRITI – Allan Kardec.
936. Kiel la
senkonsolaj doloroj de l’ postvivantoj tuŝas la Spiritojn, kiujn oni priploras?
“La Spiriton tuŝas
la memoro kaj resopiro de tiuj, kiujn li amis, sed senĉesa, malprudenta doloro
lin penige impresas, ĉar li vidas en tiu troa doloro nefidon je l’ estonteco
kaj je Dio, kaj do baron kontraŭ la progreso kaj eble kontraŭ la kuniĝo.”
Ĉar la Spirito
estas pli feliĉa en la spaco ol sur la Tero, bedaŭri, ke li forlasis ĉi tiun
vivon, estas kiel bedaŭri lian feliĉon. Du amikoj estas enŝlositaj en sama
karcero; ambaŭ estas iam reĝuontaj liberecon, sed unu ĝin ricevas la unua.
Ĉu estus laŭkaritate,
se tiu, kiu ankoraŭ restas, ĉagreniĝus pro tio, ke lia amiko estas liberigita
pli frue ol li? Ĉu en li ne estus pli bone egoismo ol amikeco, ke li volas, ke
la amiko dividu plue kun li malliberecon kaj suferojn? Io sama okazas al du
homoj, sin reciproke amantaj sur la Tero; kiu la unua foriras, tiu estas jam liberigita;
ni devas lin gratuli kaj pacience atendadi, gis ankaŭ nia horo sonos.
Ni faros pri ĉi
tiu temo alian komparon. Vi havas amikon, kiu, ĉe via flanko, troviĝas en tre
peniga situacio; lia sano kaj interesoj postulas, ke li foriru en alian landon,
kie estos al li pli bone, laŭ ĉiuj vidpunktoj. Li ĉesos dum kelka tempo esti ce
vi, sed li estos en konstanta korespondado kun vi; la disiĝo estos nur materia.
Ĉu vi bedaŭros lian foriron, se ĝi celas lian propran utilon?
La Spiritisma
doktrino, pro la evidentaj pruvoj, kiujn ĝi donas pri la estonta vivo, pri la
ĉeesto, ĉe ni, de tiuj, kiujn ni amas, pri la daŭrado de ilia amo kaj
prizorgado; pro la rilatoj, kiujn per ĝi ni povas tenadi kun ili, havigas al ni
superegan konsolon ĉe unu el plej pravigeblaj kaŭzoj de doloro. Laŭ Spiritismo,
ĉesas solerestado kaj forlasiteco; la plej izolita homo ĉiam havas amikojn
ĉirkaŭ si, kun kiuj li povas interparoli.
Ni senpacience
eltenas la afliktojn de la vivo; ili ŝajnas al ni tiel netolereblaj, ke ni ne
komprenas, kiel ni povas ilin elporti; kaj tamen, se ni ilin kuraĝe eltenis, se
ni sciis altrudi silenton al niaj plendoj, ni ja nin rigardos feliĉaj, kiam ni
estos liberaj de l’ tera karcero, same kiel malsanulo, suferanta, opinios sin
feliĉa, kiam denove sana, pro tio, ke li rezignacie submetiĝis al dolora
kuracado.
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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