Parábola do Semeador.
5.
Naquele mesmo dia, tendo saído de casa, Jesus sentou-se à borda do mar; — em
torno dele logo reuniu-se grande multidão de gente; pelo que entrou numa barca,
onde sentou-se, permanecendo na margem todo o povo. — Disse então muitas coisas
por parábolas, falando-lhes assim: Aquele que semeia saiu a semear; — e,
semeando, uma parte da semente caiu ao longo do caminho e os pássaros do céu
vieram e a comeram. — Outra parte caiu em lugares pedregosos onde não havia
muita terra; as sementes logo brotaram, porque carecia de profundidade a terra
onde haviam caído. — Mas, levantando-se, o Sol as queimou e, como não tinham
raízes, secaram. — Outra parte caiu entre espinheiros e estes, crescendo, as
abafaram. — Outra, finalmente, caiu em terra boa e produziu frutos, dando
algumas sementes cem por um, outras sessenta e outras trinta. — Ouça quem tem
ouvidos de ouvir. (S. Mateus, 13:1 a 9.)
Escutai,
pois, vós outros a parábola do semeador. — Quem quer que escuta a palavra do
reino e não lhe dá atenção, vem o espírito maligno e tira o que lhe fora
semeado no coração. Esse é o que recebeu a semente ao longo do caminho. —
Aquele que recebe a semente em meio das pedras é o que escuta a palavra e que a
recebe com alegria no primeiro momento. — Mas, não tendo nele raízes, dura
apenas algum tempo. Em sobrevindo reveses e perseguições por causa da palavra,
tira ele daí motivo de escândalo e de queda. — Aquele que recebe a semente
entre espinheiros é o que ouve a palavra; mas, em quem, logo, os cuidados deste
século e a ilusão das riquezas abafam aquela palavra e a tornam infrutífera. —
Aquele, porém, que recebe a semente em boa terra é o que escuta a palavra, que
lhe presta atenção e em quem ela produz frutos, dando cem ou sessenta, ou
trinta por um. (S. Mateus, 13:18 a 23.)
6.
A parábola do semeador exprime perfeitamente os matizes existentes na maneira
de serem utilizados os ensinos do Evangelho. Quantas pessoas há, com efeito,
para as quais não passa ele de letra morta e que, como a semente caída sobre
pedregulhos, nenhum fruto dá!
Não
menos justa aplicação encontra ela nas diferentes categorias espíritas. Não se
acham simbolizados nela os que apenas atentam nos fenômenos materiais e nenhuma
consequência tiram deles, porque neles mais não veem do que fatos curiosos? Os
que apenas se preocupam com o lado brilhante das comunicações dos Espíritos,
pelas quais só se interessam quando lhes satisfazem à imaginação, e que, depois
de as terem ouvido, se conservam tão frios e indiferentes quanto eram? Os que
reconhecem muito bons os conselhos e os admiram, mas para serem aplicados aos
outros e não a si próprios? Aqueles, finalmente, para os quais essas instruções
são como a semente que cai em terra boa e dá frutos?
O
Evangelho Segundo o Espiritismo – Allan Kardec.
PARABOLO
DE LA SEMISTO
5.
En tiu tago Jesuo eliris el la domo kaj sidiĝis apud la maro. – Kaj kolektiĝis
al li grandaj homamasoj, tiel ke li eniris en ŝipeton, kaj sidis; kaj la tuta
homamaso staris sur la marbordo. Kaj li multe parolis al ili per paraboloj, dirante:
Jen semisto eliris, por semi; kaj dum li semis, iuj semoj falis apud la vojo,
kaj la birdoj venis kaj formanĝis ilin; kaj aliaj falis sur ŝtonajn lokojn, kie
ili ne havis multe da tero; kaj tuj ili ekkreskis, ĉar ili ne havis profundecon
de tero; kaj kiam la suno leviĝis, ili brulsekiĝis, kaj ĉar ili ne havis
radikon, ili forvelkis. Kaj aliaj falis inter dornojn, kaj la dornoj kreskis
kaj sufokis ilin; kaj aliaj falis sur la bonan teron, kaj donis frukton, jen centoble,
jen sesdekoble, jen tridekoble. Kiu havas orelojn, tiu aŭdu. Jesuo / Mateo,
13:1-9.
Vi
do aŭdu la parabolon de la semisto. Kiam iu aŭdas la vorton de la regno kaj ne
komprenas ĝin, tiam venas la malbonulo, kaj forprenas tion, kio estas semita en
lia koro. Ĉi tiu estas la ricevinta semon apud la vojo. Kaj tiu, kiu ricevis
semon sur la ŝtonaj lokoj, estas tiu, kiu aŭdas la vorton kaj tuj kun ĝojo akceptas
ĝin; sed li ne havas radikon en si, sed restas nur portempe, kaj kiam venas
sufero aŭ persekuto pro la vorto, tuj li falpuŝiĝas. Kaj kiu ricevis semon
inter la dornoj, estas tiu, kiu aŭdas la vorton; sed la zorgoj de la mondo kaj
la trompo de riĉo sufokas la vorton, kaj li fariĝas senfrukta. Kaj kiu ricevis
semon sur la bona tero, estas tiu, kiu aŭdas la vorton kaj komprenas ĝin; kaj
tiu ja portas frukton, kaj donas, jen centoble, jen sesdekoble, jen tridekoble.
– Jesuo / Mateo, 13:18-23.
6.
La parabolo de la semisto perfekte esprimas la nuancojn de la maniero, kiel
profiti el la instruoj de l’ Evangelio. Efektive, kiom da personoj ekzistas,
por kiuj la Evangelio estas morta litero, simila al semo falinta sur rokon, ĉar
ĝi produktas nenian frukton!
Ĝi
trovas aplikon ne malpli ĝustan al diversaj kategorioj de spiritistoj. Ĉu ĝi ne
estas aludo al tiuj, kiuj alligiĝas nur al la materiaj fenomenoj, kaj el ili
nenian sekvon ĉerpas, ĉar ili tie vidas nur kuriozaĵon? ĉu ne al tiuj, kiuj serĉas
nur la brilan flankon de la komunikaĵoj de la Spiritoj, pri kiuj ili interesiĝas
nur tiom, kiom la ricevitaj paroloj kontentigas ilian imagadon, sed homoj, kiuj,
aŭdinte la komunikojn, restas tiel malvarmaj kaj indiferentaj kiel antaŭe? kiuj
la konsilojn trovas tre bonaj kaj admiras, sed aplikas nur al la aliaj kaj ne
al si mem? fine, ĉu ne al tiuj, por kiuj la instruoj estas kiel semo, falinta
sur bonan grundon kaj produktanta fruktojn?
La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário