Direito de propriedade. Roubo.
880. Qual o
primeiro de todos os direitos naturais do homem?
“O de viver. Por
isso é que ninguém tem o de atentar contra a vida de seu semelhante, nem de
fazer o que quer que possa comprometer-lhe a existência corporal.”
881. O direito
de viver dá ao homem o de acumular bens que lhe permitam repousar quando não
mais possa trabalhar?
“Dá, mas ele
deve fazê-lo em família, como a abelha, por meio de um trabalho honesto, e não
como egoísta. Há mesmo animais que lhe dão o exemplo de previdência.”
882. Tem o homem
o direito de defender os bens que haja conseguido juntar pelo seu trabalho?
“Não disse Deus:
Não roubarás? E Jesus não disse: Dai a César o que é de César?”
O que, por meio
do trabalho honesto, o homem junta constitui legítima propriedade sua, que ele
tem o direito de defender, porque a propriedade que resulta do trabalho é um
direito natural, tão sagrado quanto o de trabalhar e de viver.
883. É natural o
desejo de possuir?
“Sim, mas quando
o homem deseja possuir para si somente e para sua satisfação pessoal, o que há
é egoísmo.”
a) — Não será,
entretanto, legítimo o desejo de possuir, uma vez que aquele que tem de que
viver a ninguém é pesado?
“Há homens
insaciáveis, que acumulam bens sem utilidade para ninguém, ou apenas para
saciar suas paixões.
Julgas que Deus
vê isso com bons olhos? Aquele que, ao contrário, junta pelo trabalho, tendo em
vista socorrer os seus semelhantes, pratica a lei de amor e caridade, e Deus
abençoa o seu trabalho.”
884. Qual o
caráter da legítima propriedade?
“Propriedade
legítima só é a que foi adquirida sem prejuízo de outrem.” (808.)
Proibindo-nos
que façamos aos outros o que não desejaríamos que nos fizessem, a lei de amor e
de justiça nos proíbe, ipso facto, a aquisição de bens por quaisquer meios que
lhe sejam contrários.
885. Será
ilimitado o direito de propriedade?
“É fora de dúvida
que tudo o que legitimamente se adquire constitui uma propriedade. Mas, como já
dissemos, a legislação dos homens, porque imperfeita, consagra muitos direitos
convencionais que a justiça natural reprova. Essa a razão por que eles reformam
suas leis, à medida que o progresso se efetua e que melhor compreendem a
justiça. O que num século parece perfeito, afigura-se bárbaro no século
seguinte.” (795.)
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
The Right of Property – Theft
880. What is the
first natural right of human beings?
“The right to
live, therefore no one has the right to take the life of another or do anything
that may compromise that individual’s existence.”
881. Does the
right to live give people the right to hoard wealth so that they can rest when
no longer able to work?
“Yes, but they
should do this in collaboration with their family by honest labor, as bees do,
not by accumulating wealth in a selfish manner. Some animals serve as an example
of this kind of foresight.”
882. Do humans
have the right to defend what they have accumulated with their work?
“It was God who
said, ‘Thou shalt not steal, and Jesus who said, ‘Repay to Caesar what belongs
to Caesar and to God what belongs to God.’”
What people have
accumulated by honest labor is legitimate property that they are entitled to
defend. The possession of property that is the fruit of work is a natural
right, as sacred as the right to labor or the right to live.
883. Is the
desire to own things natural? “Yes, but when it is simply for yourself and for
personal satisfaction, it is selfishness.”
a) Is the desire
to have possessions legitimate, since those who can support themselves are not
a burden to others?
“Some people are
greedy and accumulate wealth merely in order to satisfy their own passions, and
without providing any benefit to anyone. Do you think that this makes God
happy? On the contrary, those who accumulate wealth by honest labor to help
their fellow human beings, practice the law of love and charity, and receive
God’s blessing.”
884. What
constitutes legitimate property?
“No property is
legitimate unless acquired without harming others.” (See no. 808) The law of
love and justice, forbids us to treat others in a manner that we do not want
others to treat us, condemns every means of obtaining property or wealth that
would contradict that law.
885. Is the
right to property unlimited?
“Everything that
has been legitimately acquired is property. However, as we have said, since
human laws are flawed, they frequently establish conventional rights that
contradict natural justice. For this reason, society reforms its laws as
progress is accomplished, and as it obtains a better notion of justice. What
appears right in one century is barbarous in another.” (See no. 795)
THE SPIRITS'
BOOK – Allan Kardec.
RAJTO DE
PROPRECO. ŜTELO
880. Kiu estas
la unua el ĉiuj naturaj rajtoj de la homo?
“Vivi; tial neniu
rajtas atenci la vivon de sia similulo, kaj fari ion ajn, kio povus endanĝerigi
ties enkorpan ekzistadon.”
881. Ĉu la
vivorajto havigas al la homo la rajton amasigi la necesajn vivrimedojn, por ke
li povu ripozi tiam, kiam li jam ne kapablos labori?
“Jes; sed li
devas tion fari en sia familio, kiel abelo, per honesta laborado, kaj ne
amasigi kiel egoisto. Iuj bestoj mem donas al li ekzemplon de antaŭzorgemo.”
882. Ĉu la homo
rajtas defendi tion, kion li amasigis per sia laboro?
“Dio diris: Ne ŝtelu; kaj Jesuo: Redonu al Cezaro
la propraĵon de Cezaro.”
Tio, kion la
homo kolektas per honesta laboro, estas laŭrajta propraĵo, kiun li rajtas
defendi, ĉar la propraĵo, frukto de laborado, estas natura rajto tiel sankta,
kiel la rajto labori kaj vivi.
883. Ĉu la
deziro posedi troviĝas en la Naturo?
“Jes; sed, kiam
ĝi estas deziro posedi por si sola kaj por persona kontentigo, tiam ĝi estas
egoismo”
– Tamen, ĉu la
deziro posedi ne estas laŭrajta pro tio, ke homo, havanta proprajn vivrimedojn,
ricevas vivtenadon de neniu alia?
“Kelkaj nesatigeblaj
homoj amasigas por nenies profito aŭ por nura kontentigo de siaj pasioj. Ĉu vi
kredas, ke tio plaĉas al Dio? Tiu, kontraŭe, amasiganta, per sia laboro por
utili al siaj similuloj, praktikas la leĝon de amo kaj karitato, kaj lia laboro
estas benata de Dio.”
884. Kia estas
la karaktero de la laŭrajta propraĵo?
“Estas laŭrajta
nur propraĵo, akirita sen ies malprofito.” (808)
Ĉar la leĝo de
amo kaj justeco malpermesas, ke ni faru al aliulo tion, kion ni ne dezirus, ke
oni faru al ni, tial ĝi malaprobas ĉian ajn akirorimedon kontraŭan al ĝi.
885.Ĉu la rajto
de propreco estas senlima?
“Sendube, ĉio
ajn, laŭrajte akirita, estas propraĵo; sed, kiel ni diris, ĉar la homa leĝaro
estas neperfekta, tial ĝi ofte rekonas konvenciajn rajtojn, kiujn la natura justeco
malaprobas. Ĝuste pro tio la homoj reformas siajn leĝojn, proporcie kiel
progreso fariĝas kaj kiel ili pli bone komprenas justecon. Kio ŝajnas perfekta
dum iu jarcento, tio aspektas barbare dum la jarcento sekvanta.” (795)
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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