549. Algo de
verdade haverá nos pactos com os maus Espíritos?
“Não, não há
pactos. Há, porém, naturezas más que simpatizam com os maus Espíritos. Por
exemplo: queres atormentar o teu vizinho e não sabes como hás de fazer. Chamas
então por Espíritos inferiores que, como tu, só querem o mal e que, para te
ajudarem, exigem que também os sirvas em seus maus desígnios. Mas não se segue
que o teu vizinho não possa livrar-se deles por meio de uma conjuração oposta e
pela ação da sua vontade. Aquele que intenta praticar uma ação má, pelo simples
fato de alimentar essa intenção, chama em seu auxílio maus Espíritos, aos quais
fica então obrigado a servir, porque dele também precisam esses Espíritos, para
o mal que queiram fazer. Nisto apenas é que consiste o pacto.”
O fato de o
homem ficar, às vezes, na dependência dos Espíritos inferiores nasce de se
entregar aos maus pensamentos que estes lhe sugerem, e não de estipulações
quaisquer que com eles faça. O pacto, no sentido vulgar do termo, é uma
alegoria representativa da simpatia existente entre um indivíduo de natureza má
e Espíritos malfazejos.
550. Qual o
sentido das lendas fantásticas em que figuram indivíduos que teriam vendido
suas almas a Satanás para obterem certos favores?
“Todas as
fábulas encerram um ensinamento e um sentido moral. O vosso erro consiste em
tomá-las ao pé da letra. Isso a que te referes é uma alegoria, que se pode
explicar desta maneira: aquele que chama em seu auxílio os Espíritos para deles
obter riquezas, ou qualquer outro favor, murmura contra a Providência; renuncia
à missão que recebeu e às provas que lhe cumpre suportar neste mundo. Sofrerá
na vida futura as consequências desse ato. Não quer isto dizer que sua alma
fique para sempre condenada à desgraça. Mas como, em lugar de se desprender da
matéria, nela cada vez se enterra mais, perderá, no mundo dos Espíritos, o que
houver ganhado em prazeres terrenos, até que tenha resgatado a sua falta, por
meio de novas provas, talvez maiores e mais penosas. Coloca-se, por amor dos
gozos materiais, na dependência dos Espíritos impuros. Estabelece-se assim,
tacitamente, entre eles, um pacto que o leva à sua perda, mas que lhe será
sempre fácil romper, se o quiser firmemente, granjeando a assistência dos
Espíritos bons.”
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
549. Is there
any kind of truth to pacts formed with malevolent spirits?
“No, there is no
such thing as a pact. It is merely sympathy between a vile nature and
despicable spirits. For example, imagine you want to irritate your neighbor,
but you do not know how. You call out for the assistance of lower order
spirits. These spirits, like yourself, want nothing more than to do wrong and
in return for the help they give you, they expect you to help them. This does
not mean that your neighbor will not be able to fght such a conspiracy with an
opposing scheme and the force of his or her own will. If you desire to do evil
you call wicked spirits to your assistance by that desire alone, and you are in
turn obliged to serve them as they have served you, because they need your help
in the evil they seek to do. What you call a pact consists simply in this mutual
assistance in doing wrong.”
Human beings
sometimes fnd themselves dependent on wicked spirits and this stems from
submitting to the bad thoughts suggested by them, and not from any sort of
agreed upon stipulations. The idea of a pact, in the sense commonly attributed
to that word, is a fgurative representation of the like-mindedness that exists
between bad human beings and malicious spirits.
550. What is the
true meaning behind the legends of people selling their soul to Satan in
exchange for favors from him?
“All fables
contain a lesson and a moral. Your mistake is in taking them literally. This is
simply an allegory, showing that those who call out to wicked spirits to obtain
fortune or any other favor defy Providence. They abandon their missions and
trials on earth and reap the consequences of this rebellion in a future life.
We are not saying that their souls are condemned to misery forever, but as they
become more attached to matter rather than detaching from it, their enjoyment
of human pleasures leads to their suffering in the spirit world. This continues
until they have redeemed themselves through new trials, which may be even more
diffcult and painful than those they originally abandoned. Through their
indulgence in material pleasures, they remain controlled by impure spirits, and
establish an unspoken pact that leads them to their demise. This pact can be
easily broken at any time with the assistance of higher spirits, if they have
the resolve to do so.”
THE SPIRITS'
BOOK – Allan Kardec.
549. Ĉu estas io
vera pri la tiel nomataj kontraktoj kun la malbonaj Spiritoj?
“Ne, ne ekzistas
tiaj kontraktoj, sed simpatio de malica temperamento por malbonaj Spiritoj.
Ekzemple: vi volas turmenti vian najbaron, sed ne scias, kiel tion fari; vi do
alvokas malsuperajn spiritojn, kiuj, kiel vi, volas nur malbonon, kaj kiuj, por
vin helpi, volas, ke ankaŭ vi kunhelpu ilin por iliaj pereigaj intencoj; sed el
tio ne sekvas, ke via najbaro ne povas sin liberigi de ili per kontraŭa sorĉa
elpelo kaj per sia volo. Tiu, kiu volas plenumi malbonan faron, petas, pro tio
mem, malbonajn Spiritojn pri helpo; li estas de tiam devigita ilin servi, kiel
ili servas tiun personon, ĉar ili ankaŭ bezonas ties helpon, kiel ilon de la
malbono, kiun ili intencas fari. Nur en tio konsistas la kontrakto.”
La dependeco, en
kiu la homo iafoje troviĝas, de la malsuperaj Spiritoj, venas de lia sindoneco
al la malbonaj pensoj inspirataj de ili, kaj ne de ia ajn interkonsento inter
li kaj tiuj Spiritoj. Tia interkonsento estas alegorio, reprezentanta la
simpation de malbona temperamento por malicaj Spiritoj.
550. Kiu estas
la senco de la fantaziaj legendoj, laŭ kiuj individuoj vendas sian animon al
Satano, por de ĉi tiu ekhavi certajn favorojn?
“Ĉiaj fabeloj entenas instruon kaj moralan signifon; via eraro kuŝas sur tio, ke vi ilin interpretas laŭlitere. Tiu estas ankaŭ alegorio, kiu povas esti klarigita jene: homo, kiu elvokas Spiritojn por kunhelpo, por de ili ricevi riĉecon aŭ iun alian favoron, murmuras kontraŭ la Providenco; li rezignas la mision, kiun li ricevis, kaj la suferojn, kiujn li devas travivi sur la Tero, kaj li do nepre elportos, en estonta vivo, la sekvojn de tiu rezigno. Tio ne rezultigas, ke lia animo estas destinita por ĉiam al pereo; sed, ĉar, anstataŭ liberiĝi de la materio, li pli kaj pli al ĝi alkroĉiĝas, tial, la plezurojn, kiujn li ĝuos sur la Tero, li ne ĝuos en la mondo de la Spiritoj; tio daŭras, ĝis li elaĉetos siajn erarojn per novaj suferoj, eble pli grandaj kaj pli penigaj. Pro sia amo al la materiaj plezuroj, li sin metas sub la arbitron de malpuraj Spiritoj; tio estas ja senparola kontrakto, kiu trenas lin en perdon, sed kiun li facile rompos per kunhelpo de bonaj Spiritoj, se li tion firme volas.”
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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