Gozo dos bens terrenos.
711. O uso dos
bens da terra é um direito de todos os homens?
“Esse direito é
consequente da necessidade de viver. Deus não imporia um dever sem dar ao homem
o meio de cumpri-lo.”
712. Com que fim
pôs Deus atrativos no gozo dos bens materiais?
“Para instigar o
homem ao cumprimento da sua missão e para experimentá-lo por meio da tentação.”
a) — Qual o
objetivo dessa tentação?
“Desenvolver-lhe
a razão, que deve preservá-lo dos excessos.”
Se o homem só
fosse instigado a usar dos bens terrenos pela utilidade que têm, sua
indiferença teria talvez comprometido a harmonia do universo. Deus imprimiu a
esse uso o atrativo do prazer, porque assim é o homem impelido ao cumprimento
dos desígnios providenciais. Mas, além disso, dando àquele uso esse atrativo,
quis Deus também experimentar o homem por meio da tentação que o arrasta para o
abuso, de que deve a razão defendê-lo.
713. Traçou a
natureza limites aos gozos?
“Traçou, para
vos indicar o limite do necessário. Mas, pelos vossos excessos, chegais à
saciedade e vos punis a vós mesmos.”
714. Que se deve
pensar do homem que procura nos excessos de todo gênero o requinte dos gozos?
“Pobre criatura!
Mais digna é de lástima que de inveja, pois bem perto está da morte!”
a) — Perto da
morte física, ou da morte moral?
“De ambas.”
O homem que
procura nos excessos de todo gênero o requinte do gozo coloca-se abaixo do
animal, pois que este sabe deter-se, quando satisfeita a sua necessidade. Tal homem
abdica da razão que Deus lhe deu por guia, e quanto maiores forem seus
excessos, tanto maior preponderância confere ele à sua natureza animal sobre a
sua natureza espiritual. As doenças, as enfermidades e a própria morte, que
resultam do abuso, são, ao mesmo tempo, o castigo à transgressão da lei de
Deus.
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
Godimento dei
beni della terra
711. L'utilizzo
dei beni della terra è un diritto per tutti gli uomini?
«Questo diritto
e la conseguenza della necessita di vivere. Dio non può aver imposto un dovere
senza aver dato i mezzi per compierlo.»
712. A quale
scopo Dio ha conferito delle attrattive al godimento dei beni materiali?
«Per stimolare l'uomo al compimento della sua missione e anche per metterlo alla prova attraverso la tentazione.»
712a. Qual è lo
scopo di questa tentazione?
«Sviluppare il
suo raziocinio, che deve preservarlo dagli eccessi.»
Se l'uomo fosse
stato stimolato al consumo dei beni della terra solo in vista della loro
utilità, la sua indifferenza avrebbe potuto compromettere l'armonia
dell'universo. Dio gli ha dato l'attrattiva del piacere per sollecitarlo al
compimento dei disegni della Provvidenza. Ma, per mezzo di questa stessa
attrattiva, Dio ha voluto anche metterlo alla prova per mezzo della tentazione,
che lo spinge verso l'abuso, da cui il suo raziocinio deve difenderlo.
713. Il
godimento dei piaceri ha dei limiti tracciati dalla natura?
«Sì, per
indicarvi i limiti del necessario. Ma, a causa dei vostri eccessi, arrivate
alla sazietà e così vi punite da voi stessi.»
714. Che pensare
dell'uomo che cerca negli eccessi di ogni genere piaceri sempre più raffinati?
«Che è di
carattere ben meschino. Egli è da compiangere e non da invidiare, perché e
molto vicino alla morte.»
714a. È alla
morte fisica o a quella morale ch'egli si avvicina?
«All'una e
all'altra.»
L'uomo che cerca
negli eccessi di ogni genere piaceri sempre più raffinati si pone al di sotto
della bestia, in quanto la bestia sa limitarsi alla soddisfazione dei bisogni.
L'uomo abdica alla ragione che Dio gli ha dato come guida e, quanto più grandi
sono i suoi eccessi, tanto più prevale la sua natura animale su quella
spirituale. Le malattie, le infermità e la morte stessa, che sono la
conseguenza dell'abuso, sono al tempo stesso la punizione per la trasgressione
alla legge di Dio.
IL LIBRO DEGLI
SPIRITI – Allan Kardec.
Ĝuado de surteraj
riĉaĵoj
711. Ĉu la uzado
de la surteraj riĉaĵoj estas rajto de ĉiuj homoj?
“Tiu rajto estas
rezulto de la neceso vivi. Dio ne altrudus devon, ne havigante la rimedojn por
ties plenumado.”
712. Por kio Dio
faris alloga la ĝuadon de la materiaj havaĵoj?
“Por admoni la
homon al la plenumado de sia misio, kaj ankaŭ por lin elprovi per la tento.”
— Kiu estas la
celo de tiu tento?
“Elvolvi la
prudenton, kiu devas antaŭgardi al homon kontraŭ ekscesoj.”
Se la homo estus
stimulata uzi la surterajn riĉaĵojn nur de ties utileco, lia indiferenteco por
ili povus kompromiti la harmonion de la universo; Dio ligis al tiuj riĉaĵoj la
logecon de l’ plezuro, kiu instigas la homon plenumi la planojn de la Providenco.
Per tiu logeco Dio volis ankaŭ lin elprovi per la tento, kiu kondukas la homon
al ekscesoj, kontraŭ kiuj lia prudento devas lin antaŭgardi.
713. Ĉu la ĝuoj
havas limojn, difinitajn de la naturo?
“Jes, por indiki
al vi la limon de viaj bezonoj; sed, per viaj ekscesoj, vi atingas trosatecon
kaj vi estas punataj de vi mem.”
714. Kion pensi
pri homo, kiu, per ĉiaspecaj ekscesoj, celas rafini siajn plezurojn?
“Malfeliĉa
estulo, kiun vi ne enviu, sed kompatu, ĉar li estas proksima de morto.”
— Ĉu li
proksimiĝas al la fizika aŭ al la morala morto?
“Al ambaŭ.”
Homo, kiu serĉas
la rafinecon de siaj ĝuoj en ĉiaspecaj ekscesoj, havigas al si mem lokon sub la
bestoj, ĉar tiuj ĉi scias sin bridi ĉe la kontentigo de siaj bezonoj. Li flanke
lasas la prudenton, kiun Dio donis al li kiel gvidanton; ju pli grandaj estas
liaj ekscesoj, des pli da supereco li konsentas al sia besta naturo super la spirita.
Malsanoj, invalideco, eĉ morto, rezultatoj de liaj ekscesoj, estas samtempe la
puno pro la malobeo je la leĝo de Dio.
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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