337. – “Konsentu
rapide kun via kontraŭulo” – Tiu estas la parolo de la Evangelio, sed, se la
kontraŭulo ne estos kun bona deziro je frateco, kiel ni efektivigu tiun
reamikiĝon?
– Ĉiu plenumu
sian evangelian devon, serĉante la kontraŭulon por la necesa reamikiĝo, kun
forgeso pri la ricevita ofendo. Se persistos lia venĝemo, la afero estu
forgesita per la sincera frateco, ĉar la revenĝemo jam estas, per si mem, ia viva
ulcero al ĉiuj, kiuj ĝin konservas en sia koro.
338. – Kial
Jesuo konsilis pardoni “sepdekoble sep fojoj”?
– La Tero estas
sfero de spertoj kaj elpagoj kelkfoje tre penigaj, kaj, kiu sin sentas ofendita
de iu, tiu ne forgesu, ke ankaŭ li mem povas erari sepdekoble sep fojojn.
339. – Parolante
pri pardono, ĉu ni povos esti instruitaj pri la naturo de malamo?
– Malamo povas
signifi la tiel nomatajn instinktajn antipatiojn, en kiuj estas multe da
animaleco, kiun ĉiu homo forigos de si per la valoroj de la memedukado, por ke
lia komprenkapablo estu altigita al supera nivelo.
Sed pli ofte, la
malamo estas la ĝermo de la amo, kiu estis sufokita kaj kripligita de koro sen
Evangelio. La grandaj korinklinoj, transformitaj en malordajn pasiojn, sen
aŭtentika kompreno de la sublima amo, kelkafoje brulegas en la interno, ĉe la
momento de la moralaj tempestoj de la vivo, lasante post si la amarajn
postsignojn de malamo, kvazaŭ karbojn, kiuj nigrigas la animon.
Nur la
evangelizo de la spirita homo povos konduki lin en superan sferon de kompreno, tiel
ke la korinklinaj energioj neniam fariĝu fortoj, detruantaj la koron.
340. – Ĉu
pardono kaj forgeso devas signifi la samon?
– Por la surtera
konvencio, la pardono signifas rezignon al venĝo, tiel ke la ofendito ne bezonu
tute forgesi la eraron de dia frato; por la evangelizita spirito tamen pardono
kaj forgeso devas iri kune, kvankam en ĉiuj momentoj de la ekzistado superstaras
la bezono de preĝo kaj vigleco.
Cetere, la leĝo
mem de reenkarniĝo instruas al ni, ke sole nur la forgeso pri la pasinteco
povas prepari la aŭroron de la elaĉeto.
341. – Ĉu la
Spiritoj, kiuj kunvivis kun ni sur la Tero kaj kiuj foriras al la Spaco, ne
ĝuinte la ĝojon de nia pardono, povos suferi pro niaj akuzoj, rilate al siaj
dumvivaj faroj?
– La
elkarniĝinta Spirito multe suferas pro la nejustaj aŭ senpripensaj opinioj pri
si formulitaj en la mondo.
Prezentu al vi,
ke vi ricevas la juĝon de surtera frato kaj taksu, kiom multe vi dezirus lian
rememoron pri tio bona, kion vi posedas, por ke malbono ne superstaru sur via
vojo, sufokante viajn plej bonajn esperojn pri regenero.
Memorante tiun,
kiu antaŭiris vin en la tombo, kompatu tiujn, kiuj eraris, kaj estu fratamaj.
Rememori la
bonon estas vivigi la feliĉon. Forgesi la eraron estas ekstermi la malbonon.
Krom ĉio, ni ne forgesu, ke ni estos juĝataj per la sama mezurilo, per kiu ni
juĝos.
Libro: La Konsolanto
– Allan Kardec.
337 –
“Concilia-te depressa com o teu adversário” – Essa é a palavra do Evangelho, mas
se o adversário não estiver de acordo como bom desejo de fraternidade, como efetuar
semelhante conciliação?
- Cumpra cada
qual o seu dever evangélico, buscando o adversário para a reconciliação
precisa, olvidando a ofensa recebida. Perseverando a atitude rancorosa daquele,
seja a questão esquecida pela fraternidade sincera, porque o propósito de represália,
em si mesmo, já constitui numa chaga viva para quanto o conservam no coração.
338 –Por que
teria Jesus aconselhado perdoar “setenta vezes sete?”.
- A Terra é um
plano de experiências e resgates por vezes bastante penosos, e aquele que se
sinta ofendido por alguém, não deve esquecer que ele próprio pode também errar
setenta vezes sete.
339 – Em se
falando de perdão, poderemos ser esclarecidos quanto à natureza do ódio?
- O ódio pode
traduzir-se nas chamadas aversões instintivas, dentro das quais há muito de
animalidade, que cada homem alijará de si, com os valores da auto educação, a
fim de que o seu entendimento seja elevado a uma condição superior.
Todavia, na
maior parte das vezes, o ódio é o gérmem do amor que foi sufocado e desvirtuado
por um coração sem Evangelho. As grandes expressões afetivas convertidas nas
paixões desorientadas, sem compreensão legítima do amor sublime, incendeiam-se
no íntimo, por vezes, no instante das tempestades morais da vida, deixando
atrás de si as expressões amargas do ódio, como carvões que enegrecem a alma.
Só a
evangelização do homem espiritual poderá conduzir as criaturas a um plano
superior de compreensão, de modo a que jamais as energias afetivas se convertam
em forças destruidoras do coração.
340 – Perdão e
esquecimento devem significar a mesma coisa?
- Para a
convenção do mundo, o perdão significa renunciar à vingança, sem que o ofendido
precise olvidar plenamente a falta do seu irmão; entretanto, para o espírito evangelizado,
perdão e esquecimento devem caminhar juntos, embora prevaleça para todos os instantes
da existência a necessidade de oração e vigilância.
Aliás, a própria
lei da reencarnação nos ensina que só o esquecimento do passado pode preparar a
alvorada da redenção.
341 –Os
Espíritos de nossa convivência, na Terra, e que partem para o Além, sem experimentar
a luz do perdão, podem sofrer com as nossas opiniões acusatórias, relativamente
aos atos de sua vida?
- A entidade
desencarnada, muito sofre com o juízo ingrato ou precipitado que, a seu
respeito, se formula no mundo.
Imaginai-vos
recebendo o julgamento de um irmão de humanidade e avaliai como desejaríeis a
lembrança daquilo que possuís de bom, a fim de que o mal não prevaleça em vossa
estrada, sufocando-vos as melhores esperanças de regeneração.
Em lembrando
aquele que vos precedeu no túmulo, tende compaixão dos que erraram e sedes
fraternos.
Rememorar o bem
é dar vida à felicidade. Esquecer o erro é exterminar o mal.
Além de tudo,
não devemos esquecer de que seremos julgados pela mesma medida com que
julgarmos.
Livro: O
Consolador – Emmanuel / Chico Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário