10. O servo que
souber da vontade do seu amo e que, entretanto, não estiver pronto e não fizer
o que dele queira o amo, será rudemente castigado. – Mas, aquele que não tenha
sabido da sua vontade e fizer coisas dignas de castigo menos punido será. Muito
se pedirá àquele a quem muito se houver dado e maiores contas serão tomadas
àquele a quem mais coisas se haja confiado. (S. LUCAS, 12:47-48.)
11. Vim a este
mundo para exercer um juízo, afim de que os que não vêem vejam e os que vêem se
tornem cegos. – Alguns fariseus que estavam com ele, ouvindo essas palavras,
lhe perguntaram: Também nós, então, somos cegos? – Respondeu-lhes Jesus: Se
fôsseis cegos, não teríeis pecados; mas, agora, dizeis que vedes e é por isso
que em vós permanece o vosso pecado. - (S. JOÃO, 9:39 a 41.)
12.
Principalmente ao ensino dos Espíritos é que estas máximas se aplicam. Quem
quer que conheça os preceitos do Cristo e não os pratique, é certamente
culpado; contudo, além de o Evangelho, que os contém, achar-se espalhado
somente no seio das seitas cristãs, mesmo dentro destas quantos há que não o
lêem, e, entre os que o lêem, quantos os que o não compreendem! Resulta daí que
as próprias palavras de Jesus são perdidas para a maioria dos homens.
O ensino dos
Espíritos, reproduzindo essas máximas sob diferentes formas, desenvolvendo-as e
comentando-as, para pô-las ao alcance de todos, tem isto de particular: não é
circunscrito; todos, letrados ou iletrados, crentes ou incrédulos, cristãos ou
não, o podem receber, pois que os Espíritos se comunicam por toda parte. Nenhum
dos que o recebam, diretamente ou por intermédio de outrem, pode pretextar
ignorância; não se pode desculpar nem com a falta de instrução, nem com a
obscuridade do sentido alegórico. Aquele, portanto, que não aproveita essas
máximas para melhorar-se, que as admira como coisas interessantes e curiosas,
sem que lhe toquem o coração, que não se torna nem menos vão, nem menos
orgulhoso, nem menos egoísta, nem menos apegado aos bens materiais, nem melhor
para seu próximo, mais culpado é, porque mais meios tem de conhecer a verdade.
Os médiuns que
obtêm boas comunicações ainda mais censuráveis são, se persistem no mal, porque
muitas vezes escrevem sua própria condenação e porque, se não os cegasse o
orgulho, reconheceriam que a eles é que se dirigem os Espíritos. Mas, em vez de
tomarem para si as lições que escrevem, ou que lêem escritas por outros, têm
por única preocupação aplicá-las aos demais, confirmando assim estas palavras
de Jesus: “Vedes um argueiro no olho do vosso próximo e não vedes a trave que
está no vosso.” (Cap. X, nº 9.)
Por esta
sentença: “Se fôsseis cegos, não teríeis pecados”, quis Jesus significar que a
culpabilidade está na razão das luzes que a criatura possua. Ora, os fariseus,
que tinham a pretensão de ser, e eram, com efeito, os mais esclarecidos da sua
nação, mais culposos se mostravam aos olhos de Deus, do que o povo ignorante. O
mesmo se dá hoje.
Aos espíritas,
pois, muito será pedido, porque muito hão recebido; mas, também, aos que
houverem aproveitado, muito será dado.
O primeiro
cuidado de todo espírita sincero deve ser o de procurar saber se, nos conselhos
que os Espíritos dão, alguma coisa não há que lhe diga respeito.
O Espiritismo
vem multiplicar o número dos chamados. Pela fé que faculta, multiplicará também
o número dos escolhidos.
O Evangelho
Segundo o Espiritismo – Allan Kardec.
10. Quel servo
che ha conosciuto la volontà del suo padrone e non ha preparato né fatto nulla
per compiere la sua volontà, riceverà molte percosse; ma colui che non l'ha
conosciuta e ha fatto cose degne di castigo, ne riceverà poche. A chi molto è
stato dato, molto sarà richiesto; e a chi molto è stato affidato, tanto più si
richiederà. (Luca 12:47-48)
11. Gesù disse:
«Io sono venuto in questo mondo per fare un giudizio, affinché quelli che non
vedono vedano, e quelli che vedono diventino ciechi». Alcuni farisei, che erano
con lui, udirono queste cose e gli dissero: «Siamo ciechi anche noi?» Gesù
rispose loro: «Se foste ciechi, non avreste alcun peccato; ma siccome dite:
"Noi vediamo", il vostro peccato rimane». (Giovanni 9:39-41)
12. Queste
massime trovano la loro applicazione soprattutto nell'insegnamento degli
Spiriti. Chiunque conosca i precetti di Cristo è sicuramente colpevole se non
li mette in pratica. Ma oltre a non essere abbastanza diffuso il Vangelo che li
contiene, se non nelle sette cristiane, anche fra i loro appartenenti, quanti
coloro che non lo leggono e fra quelli che lo leggono quanti coloro che non lo
comprendono! Ne consegue che le parole stesse di Gesù sono per la maggior parte
perdute.
L'insegnamento
degli Spiriti, che ripropone queste massime sotto forme diverse, che le
sviluppa e commenta perché siano alla portata di tutti, ha questo di
particolare: non è affatto circoscritto, e tutti, letterati o illetterati,
credenti o non credenti, Cristiani o no, possono riceverlo poiché gli Spiriti
comunicano ovunque. Nessuno di coloro che ricevono gli insegnamenti degli
Spiriti, direttamente o per interposta persona, può addurre il pretesto di
ignorare questi insegnamenti, né può addurre la scusa di mancare di istruzione,
né attribuire la causa di ciò alla poca chiarezza delle metafore. Chi dunque
non mette a profitto i precetti per migliorarsi, chi li apprezza come cose
interessanti e curiose senza tuttavia che il suo cuore ne sia toccato, chi non
diventa un po' meno vacuo, meno orgoglioso, meno egoista, meno attaccato ai
beni materiali, né migliore verso il suo prossimo è tanto più colpevole quanto
più ha avuto modo di conoscere la verità.
I medium che
ottengono buone comunicazioni sono ancora più condannabili se persistono nel
male. Infatti sovente scrivono la loro stessa condanna e, se non fossero
accecati dall'orgoglio, riconoscerebbero che è a loro che gli Spiriti si
rivolgono. Ma invece di rivolgere a se stessi la lezione che scrivono, o che
vedono scrivere, il loro unico pensiero è applicarla agli altri, realizzando
così queste parole di Gesù: «Perchéguardi la pagliuzza che è nell'occhio di tuo
fratello, mentre non scorgi la trave che è nell'occhio tuo?». (vedere cap. X,
n. 9 di quest'opera).
Con queste altre
parole: «Se foste ciechi, voi non avreste alcun peccato», Gesù intende dire che
la colpevolezza è in ragione dei lumi che si possiedono. Ora, i Farisei, che
avevano la pretesa di essere — e in effetti lo erano — la parte più istruita
della nazione, agli occhi di Dio erano oggetto di riprovazione più del popolo
ignorante. E lo stesso accade oggigiorno.
Agli Spiritisti
verrà dunque domandato molto, perché molto hanno ricevuto, per contro molto
sarà dato a quelli che avranno tratto profitto dagli insegnamenti.
Il primo
pensiero di tutti gli Spiritisti sinceri dev'essere quello di cercare, fra i
consigli dati dagli Spiriti, se non ci sia qualcosa che possa riguardarli.
Lo Spiritismo
viene a moltiplicare il numero dei chiamati e, attraverso la fede che infonde,
moltiplicherà anche il numero degli eletti.
IL VANGELO
SECONDO LO SPIRITISMO – Allan Kardec.
10. Kaj tiu
servisto, kiu sciis la volon de sia sinjoro, kaj nenion pretigis, nek faris laŭ
lia volo, suferos multajn batojn; sed tiu, kiu ne sciis, kaj laŭ siaj agoj
meritis batojn, suferos malmultajn batojn. Kaj al kiu multo estas donita, el
tiu estos multo postulata; kaj al kiu oni multon komisiis, el tiu oni des pli
multon postulos. (Luko, 12: 47-48)
11. Kaj Jesuo
diris: Por juĝo mi venis en ĉi tiun mondon, por ke la nevidantoj vidu, kaj ke
la vidantoj fariĝu blindaj. Kaj tion aŭdis tiuj el la Fariseoj, kiuj estis kun
li; kaj ili diris al li: ĉu ni ankaŭ estas blindaj? Jesuo diris al ili: Se vi
estus blindaj, vi ne havus pekon; sed nun vi diras: Ni vidas; via peko do
restas. (Johano, 9: 39-41. )
12. Precipe ĉe
l' instruado de la Spiritoj tiuj maksimoj trovas sian aplikon. Kiu ajn konas la
instruojn de la Kristo, tiu kulpas, se li ne praktikas ilin; sed la Evangelio,
enhavanta tiujn instruojn, estas disvastigata nur ĉe la kristanaj sektoj, kaj
eĉ tie kiom da homoj ne legas ĝin, kaj inter tiuj, kiuj legas, kiom da homoj ne
komprenas ĝin! El tio rezultas, ke la paroloj mem de Jesuo restas perditaj por
la plimulto el la homoj.
La instruado de
la Spiritoj, reproduktanta tiujn maksimojn en diversaj formoj, ilin disvolvanta
kaj komentarianta por fari ilin kompreneblaj por ĉiuj, havas jenan trajton: ĝi
ne estas ĉirkaŭlimigita; ĉiu ajn homo, klera aŭ malklera, kredanta aŭ
nekredanta, kristana aŭ ne, povas ĝin ricevi, ĉar la Spiritoj ĉie komunikiĝas.
Neniu persono,
kiu, ĉu rekte aŭ pere de alia, ĝin ricevas, povas preteksti nescion; li povas
ekskuzi sin nek pro manko de instruo, nek pro malklareco de l' alegoria senco.
Kiu do ne profitas tiujn instruojn por sia pliboniĝo, kiu admiras ilin kiel
interesajn kaj kuriozajn aferojn, ne sentante tuŝita sian koron, kiu ne estas
malpli vantama, malpli fiera, malpli egoista, malpli alligita al la materiaj
havaĵoj, nek pli bonkora por sia proksimulo, tiu estas des pli kulpa, ĉar je
pli da rimedoj li disponas por koni la veron.
La mediumoj,
kiuj ricevas bonajn komunikaĵojn, estas ankoraŭ pli riproĉindaj, se ili
persistas en malbono, ĉar ofte ili skribas sian propran kondamnon, kaj ĉar, se
ili ne estus blindigitaj de fiero, ili komprenus, ke la Spiritoj turnas sin ĝuste
al ili. Sed, anstataŭ preni por si la lecionojn, kiujn ili mem aŭ aliaj
skribas, ilia sola penso estas apliki tiujn lecionojn al aliaj, kaj tiel ili
konfirmas jenajn vortojn de Jesuo: "Kial vi rigardas lignereton en la
okulo de via frato, kaj ne pripensas la trabon en via okulo?" (Ĉap. 7, §
9.)
Per ĉi tiu
sentenco: "Se vi estus blindaj, vi ne havus pekon", Jesuo intencis
diri, ke la kulpeco estas proporcia al ĉies klereco; nu, la Fariseoj, kiuj arogis
al si esti, kaj ja estis, la plej klera parto de la nacio, estis pli
riproĉindaj antaŭ la okuloj de Dio, ol la malklera popolo. La samo okazas
hodiaŭ.
De la
spiritistoj estos do multo postulata, ĉar ili ricevas multon, sed, aliflanke,
al tiuj, profitintaj la instruojn, multo estos donata.
La unua penso de
ĉiu sincera spiritisto devas, antaŭ ĉio, peni scii, ĉu en la konsiloj de la
Spiritoj estas io, kio povus koncerni lin.
Spiritismo venas
plimultigi la nombron de la vokitoj; per la fido, kiun ĝi donas, ĝi plimultigos
ankaŭ la nombron de l' elektitoj.
La Evangelio Laŭ
Spiritismo – Allan Kardec.
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