Johano la
Baptisto kaj Elija.
10. Kaj de post
la tagoj de Johano, la Baptisto, ĝis nun, la regno de la ĉielo estas
perfortata, kaj perfortuloj kaptas ĝin. Ĉar ĉiuj profetoj kaj la leĝo profetis ĝis
Johano. Kaj se vi volas tion ricevi, tiu estis Elija, kiu estis venonta. Kiu
havas orelojn por aŭdi, tiu aŭdu. (Mateo, 11:12-15)
11. Se la
principo de la reenkarniĝo, esprimita en la Evangelio laŭ Sankta Johano, povis
esti laŭvorte interpretita en senco pure mistika, ne same okazas pri jena peco
el la Evangelio laŭ Sankta Mateo, kiu permesas
neniun konfuzon: tiu estis Elija, kiu
estis venonta; ĉi tie ne estas figuro, nek alegorio: ĝi estas pozitiva aserto. –
“De post la tagoj de Johano, la Baptisto, ĝis nun, la regno de la ĉielo estas perfortata.”
Kion signifus tiuj paroloj, se Johano, la Baptisto, ankoraŭ vivis en tiu momento?
Jesuo klarigas la vortojn, dirante: “Kaj se vi volas tion ricevi, tiu estis
Elija, kiu estis venonta.” Nu, ĉar Johano ne estis alia ol Elija, tial Jesuo
aludas al la tempo, kiam Johano vivis kun la nomo Elija. “Ĝis nun, la regno de
la ĉielo estas perfortata”, estas ankoraŭ aludo al la perforto de la Mosea leĝo,
kiu ordonis la ekstermadon de la malfideluloj, por ke la elektita popolo havu la
Promesitan Landon, la Paradizon de la Hebreoj, dum, laŭ la nova leĝo, oni
gajnas la ĉielon per karito kaj dolĉeco.
Poste li
aldonas: Kiu havas orelojn por aŭdi, tiu aŭdu. Tiuj ĉi paroloj, tiel ofte ripetataj
de Jesuo, klare diras, ke ne ĉiuj havis kapablojn, por kompreni iujn veraĵojn.
Libro: La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, ĉap. IV.
João Batista e
Elias.
10. "Desde
os tempos de João Batista até agora, o Reino dos Céus é tomado pela força, e os
que fazem violência são os que o arrebatam. Porque todos os profetas e a lei,
até João, profetizaram. E se vós o quereis bem compreender, ele mesmo é o Elias
que há de vir. O que tem ouvidos de ouvir, ouça". (Mateus, XI: 12-15)
11. Se o
princípio da reencarnação, expresso em São João, podia a rigor, ser
interpretado num sentido puramente místico, já não aconteceria o mesmo nesta
passagem de São Mateus, onde não há equívoco possível: "Ele mesmo é o
Elias que há de vir". Aqui não existe figura, nem alegoria; trata-se de
uma afirmação positiva. "Desde o tempo de João Batista até agora, o Reino
dos Céus é tomado pela força", que significam estas palavras, pois João
ainda vivia no momento em que foram ditas? Jesus as explica, ao dizer: "E
se vós o quereis bem compreender, ele mesmo é o Elias que há de vir". Ora,
João tendo sido Elias, Jesus alude ao tempo em que João vivia com o nome de
Elias. "Até agora, o Reino dos Céus é tomado pela força", é outra
alusão à violência da lei mosaica, que ordenava o extermínio dos infiéis, para
a conquista da Terra Prometida, Paraíso dos Hebreus, enquanto que, segundo a
nova lei, o céu é ganho pela caridade e pela brandura.
A seguir,
acrescenta: "O que tem ouvidos de ouvir, ouça". Essas palavras, tão freqüentemente
repetidas por Jesus, exprimem claramente que nem todos estavam em condições de
compreender certas verdades.
Livro: O
Evangelho Segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. IV.
Nenhum comentário:
Postar um comentário