Pasioj
907. Ĉar la
principo de pasioj troviĝas en la Naturo, ĉu tial ĝi estas malbona per si mem?
Ne; pasio kuŝas
en eksceso ligita. kun la volo, ĉar tiu principo estas donita al la homo por la
bono, kaj pasioj povas instigi lin al grandaj faroj; kio kaŭzas malbonon, tio
estas la misuzo, kiun la homo faras, de pasioj.
908. Kiel difini
la limon, ĉe kiu la pasioj ĉesas esti bonaj aŭ malbonaj?
Pasioj estas
kiel ĉevalo, kiu estas utila, se ĝi estas regata, sed danĝera, se ĝi mem regas.
Rekonu do, ke iu pasio fariĝas pereiga de post la momento, kiam vi jam ne povos
ĝin estri kaj kiam ĝi rezultigas ion malutilan al vi aŭ aliulo.
La pasioj estas
leviloj, kiuj dekobligas la fortojn de la homo kaj kiuj helpas lin plenumi la
projektojn de la Providenco; sed, se, anstataŭ ilin direkti, la homo sin lasas
direkti de ili, li do falas en ekscesojn, kaj la sama forto, kiu en liaj manoj
povus naski bonon, refalas sur lin kaj lin frakasas.
Ĉiaj pasioj
havas sian principon en iu sento aŭ natura bezono. La principo de pasioj estas
do nenia malbono, ĉar ĝi kuŝas sur unu el la providencaj kondiĉoj de nia
ekzistado.
La ĝustasenca
pasio estas la trograndigo de iu bezono aŭ,sento; ĝi kuŝas en la eksceso, ne en
la kaŭzo; kaj tiu eksceso fariĝas malbono, kiam ĝi rezultigas alian malbonon.
Ĉia pasio,
alproksimiganta la homon al la besta naturo, deturnas lin de la spirita naturo.
Ĉia sento,
altiganta la homon super la besta naturo, atestas la superecon de Spirito
kontraŭ materio kaj lin alproksimigas al perfekteco.
909. Ĉu la homo ĉiam
povus venki siajn malnoblajn inklinojn per siaj penoj mem?
Jes, kaj iafoje per
tre malgrandaj penoj; tamen mankas al li volo. Ve! kiom malmultaj el vi faras
tiujn penojn!
910. Ĉu la homo
povas trovi ĉe la Spiritoj efikan helpon, por venki siajn pasiojn?
Se li sincere
petas Dion kaj sian bonan genion, la bonaj Spiritoj certe venas helpi lin, ĉar
tiu estas ilia misio.” (459)
911. Ĉu iuj
pasioj ne estas tiel vivaj kaj nekontraŭeblaj, ke volo estas senpotenca por
ilin regi?
Multaj homoj
diras : Mi volas, sed volo estas nur sur iliaj lipoj; ili volas, sed ili tre ĝojas,
ke tio ne okazas.
Se iu pensas, ke
li ne povas superforti siajn pasiojn, tio okazas, ĉar la Spirito, pro sia
malsupereco, trovas en ili plezuron. Kiu penas ilin bridi, tiu komprenas sian
spiritan naturon; venki ilin estas por li venko de Spirito super materio.
912. Kiu estas
la plej efika rimedo por kontraŭbatali la superregadon de la korpa naturo?
Abnegacii sin
mem.
Libro: La Libro
de la Spiritoj – Allan Kardec.
Paixões
907. O princípio
das paixões sendo natural é mau em si mesmo?
Não. A paixão
está no excesso provocado pela vontade, pois o princípio foi dado ao homem para
o bem e as paixões podem conduzi-lo a grandes coisas. O abuso a que ele se
entrega é que causa o mal.
908. Como
definir o limite em que as paixões deixam de ser boas ou más?
As paixões são
como um cavalo que é útil quando governado e perigoso quando governa.
Reconhecei, pois, que uma paixão se torna perniciosa no momento em que a
deixais de governar, e quando resulta num prejuízo qualquer para vós ou para
outro.
As paixões são
alavancas que decuplicam as forças do homem e o ajudam a cumprir os desígnios
da Providência. Mas, se em vez de as dirigir, o homem se deixa dirigir por
elas, cai no excesso e a própria força que em suas mãos poderia fazer o bem
recai sobre ele e o esmaga.
Todas as paixões
têm seu princípio num sentimento ou numa necessidade da Natureza. O princípio
das paixões não é portanto um mal, pois repousa sobre uma das condições
providenciais da nossa existência. A paixão propriamente dita é o exagero de
uma necessidade ou de um sentimento; está no excesso e não na causa; e esse
excesso se torna mau quando tem por conseqüência algum mal.
Toda paixão que
aproximou o homem da natureza animal distancia-o da natureza espiritual.
Todo sentimento
que eleva o homem acima da natureza animal anuncia o predomínio do Espírito
sobre a matéria e o aproxima da perfeição.
909. O homem
poderia sempre vencer as suas más tendências pelos seus próprios esforços?
Sim, e às vezes
com pouco esforço; o que lhe falta é a vontade. Ah, como são poucos os que se
esforçam!
910. O homem
pode encontrar nos Espíritos uma ajuda eficaz para superar as paixões?
Se orar a Deus e
ao seu bom gênio com sinceridade os bons Espíritos virão certamente em seu
auxílio, porque essa é a sua missão. (Ver item 459).
911. Não existem
paixões de tal maneira vivas e irresistíveis que a vontade seja impotente para
as superar?
Há muitas
pessoas que dizem: "Eu quero!" mas a vontade está apenas nos seus
lábios. Elas querem mas estão muito satisfeitas de que não pode superar suas
paixões é que o seu Espírito nelas se compraz por conseqüência de sua própria
inferioridade. Aquele que procura reprimi-las compreende a sua natureza
espiritual; vencê-las é para ele um triunfo do Espírito sobre a matéria.
912. Qual o meio
mais eficaz de se combater a predominância da natureza corpórea?
Praticar a
abnegação.
Livro: O Livro
dos Espíritos – Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário