264
–Como deve ser considerada, no Espiritismo, a chamadas “Santíssima Trindade”,
da teologia católica?
Os textos
primitivos da organização cristã não falam da concepção da Igreja Romana,
quanto à chamada “Santíssima Trindade”.
Devemos
esclarecer, ainda, que o ponto de vista católico provém de sutilezas teológicas
sem base séria nos ensinamentos de Jesus.
Por largos anos,
antes da Boa Nova, o bramanismo guardava a concepção de Deus, dividido em três
princípios essenciais, que os seus sacerdotes denominavam Brama, Vishnu e Çiva.
Contudo, a Teologia, que se organizavam sobre os antigos princípios do politeísmo romano, necessitava apresentar um complexo de enunciados religiosos, de modo a confundir os espíritos mais simples, mesmo porque sabemos que se a Igreja foi, a princípio, depositária das tradições cristãs, não tardou muito que o sacerdócio eliminasse as mais belas expressões do profetismo, inumando o Evangelho sob um acervo de convenções religiosas e roubando às revelações primitivas a sua feição de simplicidade e de amor. Para esse desiderato, as forças que vinham disputar o domínio do Estado, em face da invasão dos povos considerados bárbaros, se apressaram, no poder, em transformar os ensinos de Jesus em instrumento da política administrativa, adulterando os princípios evangélicos nos seus textos primitivos e assimilando velhas doutrinas como as da Índia legendária, e organizando novidades teológicas, com as quais o Catolicismo se reduziu a uma força respeitável, mas puramente humana, distante do Reino de Jesus, que na afirmação do Mestre, simples e profunda, não tem ainda fundamentos divinos na face da Terra.
O Consolador – Emmanuel / Chico Xavier.
264. – Kiel
devas esti konsiderata, en Spiritismo, la tiel nomata “Sanktega Triunuo” de la
katolika teologio?
– La primitivaj tekstoj de la kristana
organizaĵo ne parolas pri la koncepto de la Roma Eklezio, rilate al la tiel nomata
“Sanktega Triunuo”.
Ni ankoraŭ
klarigu, ke la katolika vidpunkto venas deteologiaj subtilaĵoj sen serioza bazo
en la instruoj de Jesuo.
Dum longaj
jaroj, antaŭ ol la Bona Novaĵo, la bramanismo gardis la koncepton de Dio
dividita en tri esencajn principojn, kiujn ĝiaj pastroj nomis Bramo, Viŝnuo kaj
Ŝivao.
Sed la Teologio,
kiu sin organizis sur la antikvaj principoj de la roma politeismo, bezonis prezenti
komplekson de religiaj formuloj, por konfuzi la pli simplajn spiritojn, des pli
ĉar ni scias, ke, se en la komenco la Eklezio estis gardanto de la kristanaj
tradicioj, ne tre malfrue la pastraro forigis la plej belajn karakterojn de la
profetismo, enterigante la Evangelion en amason da religiaj konvencioj, kaj
senigante la primitivajn revelaciojn je ilia aspekto de simpleco kaj amo.
Por atingi tion,
la fortoj venintaj pridisputi la regadon de la ŝtato, pro la invado de la popoloj
konsiderataj kiel barbaroj, rapidis, jam ĉe la regado, aliformigi la instruojn
de Jesuo en instrumenton de la administra politiko, falsante la evangeliajn principojn
en ties primitivaj tekstoj kaj asimilante malnovajn doktrinojn, kiaj tiuj de la
legenda Hindujo, kaj organizante teologiajn novaĵojn, per kiuj Katolikismo
reduktiĝis al respektinda, sed pure homa forto, malproksima de la Regno de Jesuo,
kiu, laŭ la simpla kaj profunda aserto de la Majstro, ankoraŭ ne havas diajn
fundamentojn sur la Tero.
Libro: La
Konsolanto – Emmanuel / Chico Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário