La elektra
kurento finfine igu la trafikon de varoj per kamionoj pli meditaŭga. Tiucele en
Usono kaj Svedio unuaj ŝoseoj estas ekipitaj per supergrundaj elektraj
konduktiloj. Kio jam delonge funkcias sur reloj, tio por la metio de
kamionistoj estas revolucia.
Du aktualaj
demonstraj projektoj en Kalifornio kaj Svedio indikas ke estonte
ŝarĝaŭtomobiloj povos preni la energion por la trafiko el konduktiloj kiuj
troviĝas en alteco de 5 metroj super la grundo. Eblus per tio almenaŭ parte
atingi la celon ke la trafiko de varoj per kamionoj estos pli efika kaj
enaerigos malpli da rubgasoj kaj je longa vido verŝajne estos malpli kosta. Tio
estas realigebla per almenaŭ parta elektrizado de la perkamionaj transportoj.
Konata kaj pruvita solvo por tio estas supergrundaj konduktiloj de elektro:
Tiel veturas trajnoj, tramoj kaj en kelkaj urboj ankaŭ aŭtobusoj - per kurento
el kabla sistemo en alteco de proksimume kvin metroj super la strato.
Tia
infrastrukturo estos aplikata ankaŭ ĉe la elektrizado de la kamiona trafiko.
Kial? Ĉar la ŝarĝaŭtomobiloj tiam ekzemple povus veturi sur la ĉefaj
trafikvojoj pure per elektro kaj tiel povus funkcii sen enaerigo de rubgasoj
sur tiuj vojoj, kaj ĉiam kiam supraj konduktiloj estos atingeblaj, la kamiono
alkupliĝos al tiu sistemo. Alikaze la kamiono veturas per dizela fuelo. Tiel
eblus redukti en regionoj kiuj jam estas forte trafitaj de rubgasoj la
enaerigon de malpurigaj gasoj.
En Kalifornio
estos ekipita po unu mejlo por veturdirekto inter haveno ĉe Los Angeles kaj
varstokeja centro for de la marbordo per supraj konduktiloj por kamionoj. La
unua eŭropa testtrako tiuspeca estas konstruata en Svedio. Suprajn konduktilojn
ricevas du kilometroj de la E16 inter la
industria centro kaj haveno de Gävle. En ambaŭ kazoj la germana Siemens-konzerno
provizas la infrastrukturon. Kaj la testkamionoj en Svedio estas reekipitaj
Scania-modeloj kun hibrida motoro.
Oni povus obĵeti
ke anstataŭ starigi sistemon de kamionoj kiuj veturas per elektro el supraj
konduktiloj oni ja povus uzi vartrajnojn. Sed tiu argumento ne estas trafa. En
Los Angeles ekzemple simple ne plu estas libera spaco por plivastigi la
pertrajnan trafikon. Kaj ankaŭ en Svedio laŭ informoj de ekspertoj la trajna
reto atingis sian kapacitolimon.
Finfine por la
media bilanco de supergrunda konduktila sistemo estos decide de kie la elektro
devenas. Sed eĉ se la elektro ne devenas el regenerivaj fontoj, almenaŭ eblos
redukti en forte trafitaj lokoj la enaerigon de rubgasoj. La svedaj aŭtoritatoj
jam planadas je multe pli granda skalo ol estas la aktuale du ekipitaj
kilometroj. Ĝis la jaro 2030 laŭ decido de la registaro la transporta sektoro
estu komplete sendependa de fosiliaj fueloj.
Nenhum comentário:
Postar um comentário