Escravidão.
829. Haverá
homens que estejam, por natureza, destinados a ser propriedade de outros
homens?
“É contrária à
lei de Deus toda sujeição absoluta de um homem a outro homem. A escravidão é um
abuso da força. Desaparece com o progresso, como gradativamente desaparecerão
todos os abusos.”
É contrária à
natureza a lei humana que consagra a escravidão, pois que assemelha o homem ao
irracional e o degrada física e moralmente.
830. Quando a
escravidão faz parte dos costumes de um povo, são censuráveis os que dela
aproveitam, embora só o façam conformando-se com um uso que lhes parece
natural?
“O mal é sempre
o mal e não há sofisma que faça se torne boa uma ação má. A responsabilidade,
porém, do mal é relativa aos meios de que o homem disponha para compreendê-lo.
Aquele que tira proveito da lei da escravidão é sempre culpado de violação da
lei da natureza. Mas nisso, como em tudo, a culpabilidade é relativa. Tendo-se
a escravidão introduzido nos costumes de certos povos, possível se tornou que,
de boa-fé, o homem se aproveitasse dela como de uma coisa que lhe parecia
natural.
Entretanto,
desde que, mais desenvolvida e, sobretudo, esclarecida pelas luzes do
Cristianismo, sua razão lhe mostrou que o escravo era um seu igual perante
Deus, nenhuma desculpa mais ele tem.”
831. A
desigualdade natural das aptidões não coloca certas raças humanas sob a
dependência das raças mais inteligentes?
“Sim, mas para
que estas as elevem, não para embrutecê-las ainda mais pela escravização.
Durante longo tempo, os homens consideraram certas raças humanas como animais
de trabalho, munidos de braços e mãos, e se julgaram com o direito de vender os
dessas raças como bestas de carga. Consideram-se de sangue mais puro os que
assim procedem. Insensatos! Nada veem senão a matéria. Mais ou menos puro não é
o sangue, porém o Espírito.” (361–803.)
832. Há, no
entanto, homens que tratam seus escravos com humanidade; que não deixam lhes
falte nada e acreditam que a liberdade os exporia a maiores privações. Que
dizeis disso?
“Digo que esses
compreendem melhor os seus interesses. Igual cuidado dispensam aos seus bois e
cavalos, para que obtenham bom preço no mercado. Não são tão culpados como os
que maltratam os escravos, mas nem por isso deixam de dispor deles como de uma
mercadoria, privando-os do direito de se pertencerem a si mesmos.”
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
Slavery
829. Is there
any portion of the human race intended by nature to be the property of other
human beings?
“The absolute
oppression of any individual by another violates God’s law. Slavery is an abuse
of strength and gradually disappears with progress, as all other abuses will
eventually disappear.”
The societal law
that sanctions slavery is a crime against nature, because it reduces human
beings to the level of animals, and degrades them both physically and morally.
830. When
slavery is established in the standards and customs of a nation, are those who
profit from it to blame for conforming to a system that appears to be natural
to them?
“What is wrong
is always wrong, and no amount of sophistry can change a bad deed into a good
one. However, the accountability for wrongdoing is always proportional to the
ability of the offenders to understand their actions. Those who profit from
slavery are always guilty of violating natural law, but this guilt is relative.
As slavery became rooted in the civilizations of certain nations, human beings
may have taken advantage of it without seeing it as being wrong, and as
something that appeared to be natural to them. But once their reason became
more developed and enlightened by the teachings of Christianity, and they were
shown that slaves are their equal in God’s eyes, their actions were no longer
excusable.”
831. Does the
natural inequality of aptitudes place some members of the human race under the
control of more intelligent members?
“Yes, so that
they may rise to a higher level, but not to further degrade them by slavery.
People have too long viewed certain ethnic groups as working animals with arms
and hands, and believed they have the right to use them and sell them like
beasts. They think that they are of purer blood, when they are really fools!
Only the spirit is the marker of purity, not blood.” (See nos. 361-803)
832. There are
people who treat their slaves humanely. They think that freedom would expose
them to greater poverty or deprivation. What do you think of this?
“They have a
better understanding of their own interests. They take the same care of their
cows and horses to get a better price for them at the market. They are not as
guilty as those who treat them badly, but they still treat them as merchandise
by depriving them of their freedom.”
THE SPIRITS'
BOOK – Allan Kardec.
Schiavitù
829. Ci sono
degli uomini che, per natura, sono destinati a essere proprietà di altri
uomini?
«Qualsiasi soggezione assoluta di un uomo a un altro e contraria alla legge di Dio. La schiavitù è un abuso della forza; scompare con il progresso, come scompariranno a poco a poco tutti gli altri abusi.»
La legge umana
che consacra la schiavitù è una legge contro natura, perché riduce l'uomo allo
stato di bestia e lo degrada moralmente e fisicamente.
830. Quando la
schiavitù fa parte dei costumi di un popolo, coloro che ne approfittano sono
condannabili dal momento che non fanno che conformarsi a un'usanza che a loro
appare naturale?
«Il male è
sempre il male. Tutti i vostri sofismi non faranno certo sì che una cattiva
azione diventi buona. Ma la responsabilità del male e relativa ai mezzi che si
hanno per comprenderlo. Chi trae profitto dalla legge della schiavitù è sempre
colpevole di una violazione della legge di natura. Ma in ciò, come in tutte le
cose, la colpevolezza è relativa. Essendosi la schiavitù introdotta nei costumi
di certi popoli, l'uomo ha potuto approfittarne in buona fede e come di una
cosa che a lui sembrava naturale. Però, da quando la sua ragione, più
sviluppata e soprattutto illuminata dai lumi del Cristianesimo, gli ha mostrato
nello schiavo il suo simile davanti a Dio, egli non ha più attenuanti.»
831. L'ineguaglianza
naturale delle attitudini non pone certe razze umane alle dipendenze delle
razze più intelligenti?
«Sì, per
elevarle, non per abbrutirle ancor di più con la schiavitù. Gli uomini per un
tempo troppo lungo hanno considerato gli appartenenti a certe razze umane come
animali da fatica, dotati di braccia e di mani. E si sono creduti in diritto di
venderli come bestie da soma. Si credevano di un sangue più puro! Insensati,
che vedevano solo la materia! Non è il sangue a esser più o meno puro, bensì lo
Spirito.» (Vedere nn. 361 e 803)
832. Ci sono
uomini che trattano i loro schiavi umanamente, non fanno loro mancare niente e
pensano che la libertà li esporrebbe a maggiori privazioni. C bene dite?
«Io dico che
costoro comprendono al meglio i loro interessi. Essi hanno altrettante
attenzioni per i loro buoi e i loro cavalli al fine di ricavarne maggior
profitto sul mercato. Non sono colpevoli come quelli che maltrattano i loro
schiavi, ma non ne dispongono meno che di una mercanzia, privandoli del diritto
di appartenersi.»
IL LIBRO DEGLI
SPIRITI – Allan Kardec.
SKLAVECO
829. Ĉu estas
homoj, destinitaj de la Naturo esti propraĵo de aliaj homoj?
“Ĉia absoluta
subeco de homo antaŭ homo kontraŭas la leĝon de Dio. Sklavigo estas perfortaĵo;
sklaveco malaperos laŭ tio, kiel la homaro progresas, same kiel iom post iom
malaperos ĉiaj superrajtaj kutimoj.” Homa leĝo, rekonanta sklavecon, estas
kontraŭnatura, ĉar ĝi egaligas homon al besto kaj lin fizike kaj morale degradas.
830. Kiam sklaveco
estas unu el la moroj de iu popolo, ĉu tiam estas riproĉindaj la homoj, kiuj profitas
el ĝi, ĉar ili faras nenion alian, ol konformiĝi al kutimo, kiu ŝajnas al ili
natura?
“Malbono estas ĉiam
malbono, kaj neniaj sofismoj kapablas fari bona malnoblan agon; sed la
respondeco por malbono ĉiam rilatas kun la rimedoj, kiujn ĉiu havas por ĝin
kompreni. Tiu, kiu profitas el la leĝo de sklaveco, estas ĉiam kulpa pri
malobeo je la leĝo de la Naturo; sed pri tio, kiel pri ĉiaj aferoj, la kulpeco
estas relativa.
Ĉar sklaveco
estis enlasita en la morojn de iuj popoloj, tial la homo eble sincere profitis
el ĝi, kiel el afero, kiu ŝajnis al li tute natura; sed de tiam, kiam lia
prudento, pli elvolviĝinta kaj, precipe, klarigita de la lumoj de Kristanismo,
montris al li en sklavo estulon egalan al li antaŭ Dio, li jam ne indas
senkulpigon.”
831. Ĉu la
natura malegaleco de kapabloj ne metas iujn homajn rasojn sub la jugon de pli
inteligentaj rasoj?
“Jes, por ke ĉi
tiuj plialtigu la aliajn, kaj ne por ilin plibrutigi per sklavigo. La homoj tre
longe konsideradis iujn homajn rasojn laborbestoj, havantaj brakojn kaj manojn,
kaj kredis, ke ili rajtas vendi ĉi tiujn kiel ŝarĝobestojn. Ili arogas al si
pli puran sangon; malsaĝaj, kiuj vidas nur materion! Ne la sango, sed la Spirito,
povas esti pli aŭ malpli pura.” (361-803)
832. Estas
homoj, kiuj traktas humane siajn sklavojn, kiuj lasas ĉi tiujn malhavi nenion
kaj kiuj pensas, ke libereco elmetus la sklavojn al pli granda mizero; kion vi
diras pri tio?
“Mi diras, ke
tiuj homoj pli bone komprenas siajn interesojn; ili traktas zorge ankaŭ siajn
bovojn kaj ĉevalojn, por pli granda profito ĉe la merkato. Ili ne estas tiel
kulpaj, kiel tiuj malbone traktantaj siajn sklavojn; sed, eĉ tiel, ili ne
malpli disponas je siaj sklavoj kiel je komercaĵo kaj senigas tiujn bedaŭrindajn
estulojn je la rajto esti sia propra mastro.”
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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