Vocação de Pedro,
André, Tiago, João e Mateus.
8. Caminhando ao
longo do mar da Galileia, viu Jesus dois irmãos, Simão, chamado Pedro, e André,
seu irmão, que lançavam suas redes ao mar, pois que eram pescadores; — e lhes
disse: Segui-me e eu farei de vós pescadores de homens. — Logo eles deixaram suas
redes e o seguiram. — Daí, continuando, viu ele dois outros irmãos, Tiago,
filho de Zebedeu, e João, seu irmão, que estavam numa barca com Zebedeu, pai de
ambos, os quais estavam a consertar suas redes, e os chamou. — Eles
imediatamente deixaram as redes e o pai e o seguiram. (S. Mateus, 4:18–22.)
Saindo dali,
Jesus, ao passar, viu um homem sentado à banca dos impostos, chamado Mateus, ao
qual disse: Segue-me; e o homem logo se levantou e o seguiu. (S. Mateus, 4:9.)
9. Nada
apresentam de surpreendentes estes fatos, desde que se conheça o poder da dupla
vista e a causa, muito natural, dessa faculdade. Jesus a possuía em grau
elevado e pode dizer-se que ela constituía o seu estado normal, conforme o
atesta grande número de atos da sua vida, os quais, hoje, têm a explicá-los os
fenômenos magnéticos e o Espiritismo.
A pesca
qualificada de miraculosa igualmente se explica pela dupla vista. Jesus não
produziu espontaneamente peixes onde não os havia; ele viu, com a vista da
alma, como teria podido fazê-lo um lúcido vígil, o lugar onde se achavam os
peixes e disse com segurança aos pescadores que lançassem aí suas redes.
A acuidade do
pensamento e, por conseguinte, certas previsões decorrem da vista espiritual.
Quando Jesus chama a si Pedro, André, Tiago, João e Mateus, é que lhes conhecia
as disposições íntimas e sabia que eles o acompanhariam e que eram capazes de
desempenhar a missão que tencionava confiar-lhes. E mister se fazia que eles
próprios tivessem intuição da missão que iriam desempenhar para, sem hesitação,
atenderem ao chamamento de Jesus. O mesmo se deu quando, por ocasião da Ceia,
ele anunciou que um dos doze o trairia e o apontou, dizendo ser aquele que
punha a mão no prato; e deu-se também, quando predisse que Pedro o negaria.
Em muitos passos
do Evangelho se lê: “Mas Jesus, conhecendo-lhes os pensamentos, lhes diz. . .”
Ora, como poderia ele conhecer os pensamentos dos seus interlocutores, senão
pelas irradiações fluídicas desses pensamentos e, ao mesmo tempo, pela vista
espiritual que lhe permitia ler-lhes no foro íntimo?
Muitas vezes,
supondo que um pensamento se acha sepultado nos refolhos da alma, o homem não
suspeita que traz em si um espelho onde se reflete aquele pensamento, um
revelador na sua própria irradiação fluídica, impregnada dele. Se víssemos o
mecanismo do mundo invisível que nos cerca, as ramificações dos fios condutores
do pensamento, a ligarem todos os seres inteligentes, corporais e incorpóreos,
os eflúvios fluídicos carregados das marcas do mundo moral, os quais, como correntes
aéreas, atravessam o espaço, muito menos surpreendidos ficaríamos diante de
certos efeitos que a ignorância atribui ao acaso. (Cap. XIV, n. os 15, 22 e
seguintes.)
A Gênese – Allan
Kardec.
Vocations of Peter,
Andrew, James, John, and Matthew.
8. As Jesus was
walking beside the Sea of Galilee, he saw two brothers, Simon called Peter and
his brother Andrew. They were casting a net into the lake, for they were
fishermen. “Come, follow me,” Jesus said, “and I will make you fishers of men.”
At once they left their nets and followed him. Going on from there, he saw two
other brothers, James son of Zebedee and his brother John. They were in a boat
with their father Zebedee, preparing their nets. Jesus called them, and
immediately they left the boat and their father and followed him. (Matthew, 4:
18 to 22).
As Jesus went on
from there, he saw a man named Matthew sitting at the tax collector’s booth.
“Follow me,” he told him, and Matthew got up and followed him. (Matthew, 9: 8
to 10)
9. These facts
are not surprising when one knows the power of second sight, and the natural
cause of this faculty. Jesus possessed it in a supreme degree; and he can also
have been at the time in his normal state, as a great number of his acts
testify, and which is explained today by the magnetic phenomena and Spiritism.
The miraculous
draught of fishes is equally well explained by second sight. Jesus did not
produce fishes spontaneously there where they did not exist. He has seen, as a
lucid would have been able to do, by the eyes of the soul, the place where they
were found; and he has been able to say with assurance to the fishers: “Put out
into deep water, and let down the nets for a catch.”
The power to
fathom thought, by which foresight can be obtained, is the result of second
sight. When Jesus called Peter to him, as well as Andrew, James, John, and
Matthew, he must have known their dispositions intimately in order to know that
they would follow him, and that they were capable of fulfilling the mission
with which he must charge them. It was also necessary that they themselves
should have an intuition of this mission in order to give themselves up to him.
Again, it is the same at the Lord’s Supper, when he announces that one of the
twelve will betray him, and when he designates him by saying it is he who is
placing his hand in the dish with him, and also when he says that Peter will
deny him.
In many places
in the Gospels we read: “But Jesus, knowing their thoughts, said unto them.”
Now, how could he know their thoughts if it was not at the time in the
fluidic-radiance which carried their thoughts to him, and also the spiritual
sight, which gave him power to read the mind of individuals?
Then, often when
one believes an idea profoundly shrouded in the depth of the soul, one doubts
not that there is a mirror within which reflects it, — a revelator in its own
fluidic- radiance which is impregnated with it. If we could see the mechanism
of the invisible world which surrounds us, the ramifications of these
conducting threads of thought which bind all intelligent beings, incarnated and
otherwise, the fluidic-effluvia charged with imprints of the moral world, and
which like aerial currents traverse space, one would be less surprised at
certain effects that ignorance attributes to chance (chap, XIV, from item n° 22
on).
GENESIS – Allan Kardec.
Alvokiĝo de
Petro, Andreo, Jakobo, Johano kaj Mateo
8. – Kaj
piedirante apud la maro de Galileo, li vidis du fratojn, Simonon, kiu estis
nomata Petro, kaj Andreon, lian fraton, ĵetantajn reton en la maron, ĉar ili
estis fiŝkaptistoj. – Kaj li diris al ili: Venu post mi, kaj mi faros vin
kaptistoj de homoj. – Kaj ili tuj forlasis la retojn, kaj sekvis lin.
Kaj antaŭenirinte de tie, li vidis aliajn du
fratojn, Jakobon, filon de Zebedeo, kaj Johanon, lian fraton, en la ŝipeto kun
ilia patro Zebedeo, riparantajn siajn retojn; kaj li vokis ilin. – Kaj ili tuj
forlasis la ŝipeton kaj sian patron, kaj sekvis lin. (Sankta Mateo, ĉap. IV,
par. 18 ĝis 22.)
Kaj Jesuo,
forpasante de tie, vidis viron nomatan Mateo, sidantan ĉe la impostejo; kaj li
diris al li: Sekvu min. Kaj li stariĝis, kaj sekvis lin. (Sankta Mateo, ĉap.
IX, par. 9.)
9. – Neniom
surprizaj estas tiuj faktoj, se oni nur konas la povon de la duobla vidado kaj
la tre naturan kaŭzon de tiu kapablo. Jesuo ĝin posedis en plej alta grado, kaj
oni povas diri, ke ĝi prezentis lian normalan staton, kion atestas multenombraj
agoj de lia vivo, kiuj nuntempe estas klarigitaj de la magnetismaj fenomenoj
kaj de Spiritismo.
La fiŝkaptado,
rigardata kiel mirakla, ankaŭ ricevas klarigon per la duobla vidado. Jesuo ne
estigis spontanan aperon de fiŝoj tie, kie ili ne troviĝis; li vidis, per la
vidado de la animo, same kiel povas fari nedormanta klarvidulo, la lokon, kie
troviĝas la fiŝoj, kaj povis kun certeco admoni la fiŝistojn, ke ili tien ĵetu
siajn retojn.
La penetriveco
de la penso kaj sekve certaj antaŭdiroj rezultas el la spirita vidado. Vokinte
al si Petron, Andreon, Jakobon, Johanon kaj Mateon, Jesuo nepre devis koni
iliajn intimajn dispoziciojn kaj scii, ke ili lin sekvos kaj kapablos plenumi
la mision, kiun li komisios al ili. Necesis ankaŭ, ke ili mem, por sin fordoni
al Jesuo, havu intuicion pri tiu misio.
Same okazis,
kiam, dum la Sankta Manĝo, li sciigas, ke unu el la dek du lin perfidos, kaj
tiun li montras, dirante, ke li estas tiu, kiu trempis kun li la manon en la
pladon; same fariĝis en la okazo, kiam li antaŭdiris, ke Petro malkonfesos lin.
En multaj lokoj
de la Evangelio estas dirite: “Kaj Jesuo, eksciante iliajn pensojn, diris...”.
Nu, kiel li povus koni iliajn pensojn, krom per la fluideca radiado de tiuj
pensoj kaj per la spirita vidado, kiu ebligis al li legi en la konscienco de la
homoj?
Ofte, kredante,
ke iu penso estas enfermita en la faldoj de la animo, la homo ne suspektas, ke
li portas en si ian spegulon, reflektantan tiun penson, ian rivelilon en sia
propra fluideca radiado, saturita de tiu penso. Se oni vidus la mekanismon de
la nin ĉirkaŭanta nevidebla mondo, la disbranĉiĝojn de la fadenoj, kiuj
konduktas la pensojn interligantajn ĉiujn inteligentajn estulojn, enkorpajn kaj
senkorpajn, la fluidecajn efluvojn ŝarĝitajn per la impresoj de la morala mondo,
kiuj, same kiel la aerfluoj, trairas la spacon, oni malpli surpriziĝus de
certaj efikoj, kiujn la nescieco atribuas al la hazardo. (Ĉap. XIV, n-roj 15,
22 kaj sekvantaj.)
La Genezo –
Allan Kardec.
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