segunda-feira, 25 de junho de 2012

ĜUADO DE SURTERAJ RIĈAJOJ / GOZO DOS BENS DA TERRA

ĜUADO DE SURTERAJ RIĈAJOJ
711. Ĉu la uzado de la surteraj riĉaĵoj estas rajto de ĉiuj homoj?
      “Tiu rajto estas rezulto de la neceso vivi. Dio ne altrudus devon, ne havigante la rimedojn por ties plenumado.”
712. Por kio Dio faris alloga la ĝuadon de la materiaj havaĵoj?
     “Por admoni la homon al la plenumado de sia misio, kaj ankaŭ por lin elprovi per la tento.”
a)  – Kiu estas la celo de tiu tento?
       “Elvolvi la prudenton, kiu devas antaŭgardi al homon kontraŭ ekscesoj.”
      Se la homo estus stimulata uzi la surterajn riĉaĵojn nur de ties utileco, lia indiferenteco por ili povus kompromiti la harmonion de la universo; Dio ligis al tiuj riĉaĵoj la logecon de l’ plezuro, kiu instigas la homon plenumi la planojn de la Providenco. Per tiu logeco Dio volis ankaŭ lin elprovi per la tento, kiu kondukas la homon al ekscesoj, kontraŭ kiuj lia prudento devas lin antaŭgardi.
713. Ĉu la ĝuoj havas limojn, difinitajn de la naturo?
     “Jes, por indiki al vi la limon de viaj bezonoj; sed, per viaj ekscesoj, vi atingas trosatecon kaj vi estas punataj de vi mem.”
714. Kion pensi pri homo, kiu, per ĉiaspecaj ekscesoj, celas rafini siajn plezurojn?
      “Malfeliĉa estulo, kiun vi ne enviu, sed kompatu, ĉar li estas proksima de morto.”
a)  –  Ĉu li proksimiĝas al la fizika aŭ al la morala morto?
        “Al ambaŭ.”
     Homo, kiu serĉas la rafinecon de siaj ĝuoj en æiaspecaj ekscesoj, havigas al si Mem lokon sub la bestoj, ĉar tiuj ĉi scias sin bridi ĉe la kontentigo de siaj bezonoj. Li flanke lasas la prudenton, kiun Dio donis al li kiel gvidanton; ju pli grandaj estas liaj ekscesoj, des pli da supereco li konsentas al sia besta naturo super la spirita. Malsanoj, invalideco, eĉ morto, rezultatoj de liaj ekscesoj, estas samtempe la puno pro la malobeo je la leĝo de Dio.
La Libro de la Spiritoj – Allan Kardec
V — LEĝO DE MEMKONSERVADO
TRIA PARTO – ĈAPITRO V
GOZO DOS BENS DA TERRA
711. O uso dos bens da terra é um direito de todos os homens?
     Esse direito é a conseqüência da necessidade de viver. Deus não pode impor um dever sem conceder os meios de ser cumprido.
712. Com que fim Deus fez atrativos os gozos dos bens materiais?
      Para instigar o homem ao cumprimento da sua missão e também para o provar na tentação.
712-a. Qual o objetivo dessa tentação?
        Desenvolver a razão, que deve preservá-lo dos excessos.
       Se o homem não fosse instigado ao uso dos bens da terra senão em vista da sua utilidade, sua indiferença poderia ter comprometido a harmonia do Universo. Deus lhe deu o atrativo do prazer que o solicita à realização dos desígnios da Providência. Mas, por meio desse mesmo atrativo, Deus quis prová-lo também pela tentação que o arrasta ao abuso, do qual a sua razão deve livrá-lo.
713. Os gozos têm limites traçados pela Natureza?
       Sim, para vos mostrar o termo do necessário; mas pelos vossos excessos chegais até o aborrecimento e com isso vos punis a vós mesmos.
714. Que pensar do homem que procura nos excessos de toda espécie um refinamento dos seus gozos?
       Pobre criatura, que devemos lastimar e não invejar, porque está bem próxima da morte!
714-a. É da morte física ou da morte moral que ele se aproxima?
        De uma e de outra.
    O homem que procura, nos excessos de toda espécie, um refinamento dos gozos, coloca-se abaixo dos animais, porque estes sabem limitar-se à satisfação de suas necessidades. Ele abdica da razão que Deus lhe deu para guia e quanto maiores forem os seus excessos maior é o império que concede à sua natureza animal sobre a espiritual. As doenças, a decadência, a morte mesmo, que são a conseqüência do abuso, são também a punição da transgressão da lei de Deus.
Livro dos Espíritos – Allan Kardec
Cap. V - Da Lei de Conservação
Parte 3ª.

Nenhum comentário:

Postar um comentário