Toleremo
Toleremo sidas
en la bazo de ĉia efektiva progreso.
La pecoj de ĉia
ajn maŝino sin reciproke eltenas favore al la produktado de difinitaj bonaĵoj.
Ĉiuj donoj de la
Naturo konsistigas vastan sinsekvon da manifestiĝoj de tiu benata virto, kiu
inspiras la veran fratecon.
Toleremo tamen
ne estas supraĵa koncepto.
Ĝi ja estas viva
reflekto de la komprenemo, kiu fontas, klara, el la animo, estigante esperon,
paciencon, pardonon kun plena forgeso pri ĉia malbono.
Peti, ke aliuloj
pensu per nia kapo, signifus postuli, ke la mondo konformiĝu al niaj kapricoj,
dum nia devo estas mem digne adaptiĝi al la mondo kun firma preteco helpi ĝin.
La Dia
Providenco ĉie reflektas la saĝan kaj aktivan toleremon.
Dio ne postulas,
ke la semero tuj produktu la koncernan specion. Al ĝi li donas tempon por
ĝermi, kreski, flori kaj frukti. Li ne petas la rivereton pri improvizita
integriĝo al la ĝin atendanta maro. Li malfermas al ĝi vojojn sur la grundo,
donante la tempon necesan, ke ĝi venku sian iradon.
Tiel same, de
animo al animo, nepre necesas, ke ni neniel perfortu.
La krudeco de
homo impulsiĝema kaj la koleremo de neĝentila malsanulo, simile al besta krifo kaj
al rozuja dorno, elmontras la naturajn signojn de ilia evolua pozicio.
Kontraŭmeti
malamon al malamo naskas detruon.
Kiu vundas, tiu
altiras malbonon sur sin mem. Tial malbono efikas malbone nur kontraŭ sia
aŭtoro mem.
Ĝin reciproki
do, laŭ ĝia senpripensa karaktero, estas asimili ĝian venenon.
Nepre necesas
trakti sensciecon per tiu sama medikamenta kareso, kiun ni uzas por kuraci
ulceron, ĉar senkaritata batado de vundo estus tio sama, kiel aliigi kuraceblan
malsanon en neforigeblan kriplaĵon.
Tiakaŭze,
toleremo estas super ĉio absoluta forgeso pri ĉia malbono kaj senĉesa servado
al bono.
Kiu ĉiam havas
surlipe vortojn de pardono, elmontras plezuri ĉe la ĉagreno, al kiu, perdante
tempon, li akomodiĝas.
Pardoni estas
forgesi la ombron, serĉante la lumon.
Pardoni ne estas
genufleksi aŭ ascendi galeriojn de falsa supereco, afektante elkorajn impulsojn,
sed ja persisti ĉe la renoviga laboro, kreante bonon kaj harmonion, per kiuj la
homoj, nin ne tuj komprenantaj, rigardus nin alimaniere, kaptante la signifon
de nia senvorta idiomo el ekzemploj.
Revenante el la
tombo renkonte al la desapontiĝintaj disĉiploj, la Kristo montras al ni la modelon
de la ideala toleremo. Sen aludi la dekliniĝon de Petro aŭ la malfortaĵon de
Judaso por buŝe vortigi sian pardonon, li atentigas pri la elaĉeta penado, ilin
instigante rekomenci la apostolan laboron por la eterna bono.
Toleri estas
reflekti la fratecan komprenemon, kaj pardono ĉiam estos sekura profilakto ĉie
certiganta sanon kaj pacon, renovigon kaj trankvilon.
Libro: Penso Kaj
Vivo.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Tolerância
Vive a tolerância na base de todo o progresso
efetivo.
As peças de qualquer máquina suportam-se umas
às outras para que surja essa ou aquela produção de benefícios determinados.
Todas as bênçãos da Natureza constituem larga
seqüência de manifestações da abençoada virtude que inspira a verdadeira
fraternidade.
Tolerância,
porém, não é conceito de Superfície.
É reflexo vivo
da compreensão que nasce, límpida, na fonte da alma, plasmando a esperança, a
paciência e o perdão com esquecimento de todo o mal.
Pedir que os
outros pensem com a nossa cabeça seria exigir que o mundo se adaptasse aos
nossos caprichos, quando é nossa obrigação adaptar-nos, com dignidade, ao
mundo, dentro da firme disposição de ajudá-lo.
A Providência
Divina reflete, em toda parte, a tolerância sábia e ativa.
Deus não reclama
da semente a produção imediata da espécie a que corresponde. Dá-lhe tempo para
germinar, crescer, florir e frutificar. Não solicita do regato improvisada
integração com o mar que o espera. Dá-lhe caminhos no solo, ofertando-lhe o
tempo necessário à superação da marcha.
Assim também, de
alma para alma, é imperioso não tenhamos qualquer atitude de violência.
A brutalidade do
homem impulsivo e a irritação do enfermo deseducado, tanto quanto a garra no
animal e o espinho na roseira, representam indícios naturais da condição
evolutiva em que se encontram.
Opor ódio ao
ódio é operar a destruição.
O autor de
qualquer injúria invoca o mal para si mesmo. Em vista disso, o mal só é
realmente mal para quem o pratica. Revidá-lo na base de inconseqüência em que
se expressa é assimilar-lhe o veneno.
É imprescindível
tratar a ignorância com o carinho medicamentoso que dispensamos ao tratamento
de uma chaga, porqüanto golpear a ferida, sem caridade, será o mesmo que
converter a moléstia curável num aleijão sem remédio.
A tolerância,
por esse motivo, é, acima de tudo, completo esquecimento de todo o mal, com
serviço incessante no bem.
Quem com os
lábios repete palavras de perdão, de maneira constante, demonstra acalentar a
volúpia da mágoa com que se acomoda perdendo tempo.
Perdoar é
olvidar a sombra, buscando a luz.
Não é dobrar
joelhos ou escalar galerias de superioridade mendaz, teatralizando os impulsos
do coração, mas sim persistir no trabalho renovador, criando o bem e a
harmonia, pelos quais aqueles que não nos entendam, de pronto, nos observem com
diversa interpretação, compreendendo-nos o idioma inarticulado do exemplo.
Oferece-nos o Cristo
o modelo da tolerância ideal, em regressando do túmulo ao encontro dos
aprendizes desapontados. Longe de reportar-se à deserção de Pedro ou à fraqueza
de Judas, para dizer com a boca que os desculpava, refere-se ao serviço da
redenção, induzindo-os a recomeçar o apostolado do bem eterno.
Tolerar é
refletir o entendimento fraterno, e o perdão será sempre profilaxia segura,
garantindo, onde estiver, saúde e paz, renovação e segurança.
Livro:
Pensamento e Vida.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário