Catalepsia - Resurrecciones.
29. La materia
inerte es insensible. El fluido periespiritual también lo es, pero transmite la
sensación al centro sensitivo que es el
espíritu. Las lesiones dolorosas del cuerpo repercuten en el espíritu como una
corriente eléctrica a través del fluido periespiritual, y los nervios parecen
ser los hilos conductores. Los fisiólogos lo llamaron influjo nervioso, pero al
no conocer las relaciones de ese fluido con el principio espiritual, no han
podido explicar sus efectos.
Puede haber una
interrupción por la separación de un miembro o por el seccionamiento de un
nervio, pero también puede haberla en forma parcial o general y sin lesiones de
por medio en los momentos de emancipación, de sobreexcitación o preocupación
del espíritu. En ese estado el espíritu no se preocupa del cuerpo y en su
actividad febril atrae hacia sí al fluido periespiritual que, retirándose de la
superficie, produce una insensibilidad momentánea. Bajo ciertas circunstancias,
se produce en el fluido periespiritual una modificación molecular que impide
temporalmente la transmisión. Así es como en el ardor del combate un militar no
advierte que está herido y una persona absorbida totalmente en un trabajo no
oye el ruido que se hace en su entorno. Un efecto análogo, aunque más
pronunciado, es el que se produce en ciertos casos de sonambulismo, de letargia
y de catalepsia. También así se explica la insensibilidad de los
convulsionarios y de ciertos mártires (Revista Espírita, enero de 1868: “Los
aissaouá o los convulsionarios de la calle Le Peletier”).
La parálisis no
tiene el mismo origen: en ella el efecto es puramente orgánico; son los mismos
nervios, los hilos conductores, que ya no son aptos para permitir la
circulación fluídica; en este caso las cuerdas del instrumento están alteradas.
30. En ciertos
estados patológicos, cuando el espíritu no está ya en el cuerpo y el
periespíritu sólo está unido a éste en ciertos puntos, el cuerpo tiene todas
las apariencias de un cadáver, diciéndose, con razón, que la vida pende de un
hilo. Este estado puede durar un tiempo más o menos prolongado; ciertas partes
del cuerpo pueden comenzar a descomponerse, sin que la vida se haya extinguido
completamente. Mientras ese lazo fluídico no esté cortado, el espíritu puede,
gracias a una acción enérgica de su propia voluntad, o por un influjo extraño
igualmente poderoso, volver al cuerpo. Así se explican ciertas prolongaciones
de la vida, contrarias a toda probabilidad, y ciertas supuestas resurrecciones.
Es como una planta que vuelve a brotar sirviéndose de un pequeño fragmento de raíz.
Pero cuando la últimas moléculas del cuerpo fluídico se han desprendido del
cuerpo carnal, o cuando éste se encuentra en un estado de degradación
irreparable, el regreso a la vida se convierte en algo imposible.
EL GÉNESIS –
Allan Kardec.
Katalepsio –
Reviviĝoj
29. – La inerta
materio estas sensenta, kaj ankaŭ tia estas la perispirita fluido, sed ĉi tiu
transigas la sensacon al la sentiva centro, kia ja estas la Spirito. La doloraj
lezoj de la korpo refrapas do en la Spirito, kvazaŭ ia elektra malŝargo, pere
de la perispirita fluido, kies konduktiloj verŝajne estas la nervoj. Ĝi estas
la nerva fluo de la fiziologoj, kiuj, ne konante la rilatojn inter tiu fluido
kaj la spirita principo, ankoraŭ ne povis klarigi ĉiujn efikojn.
La interrompo
povas okazi pro la apartigo de iu membro aŭ pro la sekcado de iu nervo, sed
ankaŭ, parte aŭ tute kaj sen ia lezo, en la momentoj de liberiĝo, de granda supereksciteco
aŭ de absorba zorgo de la Spirito. En tiu stato, la Spirito ne pensas pri la
korpo kaj, en sia febra aktiveco, li altiras al si, por tiel diri, la
perispiritan fluidon, kiu, retiriĝinte de la supraĵo, tie estigas momentan
nesentivecon. Oni ankaŭ povus akcepti, ke, en certaj cirkonstancoj, ekzistas en
la perispirita fluido mem ia molekula ŝanĝo, kiu ĝin nedaŭre senigas je la
propreco de transigado. Jen kial ofte, en la ardo de batalo, militisto ne
konscias, ke li estas vundita; kial iu, kies atento estas koncentrita sur iun
laboron, ne aŭdas la ĉirkaŭan bruadon. Analoga, sed pli okulfrapa efiko fariĝas
ĉe iuj somnambuloj, en okazoj de letargio kaj katalepsio. Fine, ankaŭ tiel oni
povas klarigi la nesentivecon de la konvulsiuloj kaj de iuj martiroj. (Revue
Spirite, januaro 1868: “Studo pri la Aissaouas”.)
Paralizo
absolute ne havas la saman kaŭzon: tie la efiko estas tute organa; ja la nervoj
mem, nome la konduktiloj, fariĝas netaŭgaj por la fluideca cirkulado; la kordoj
de la instrumento aliiĝis.
30. – Ĉe certaj
patologiaj statoj, kiam la Spirito forlasis la korpon kaj la perispirito al ĝi
restas ligita nur per kelkaj punktoj, tiam la korpo prezentas ĉiujn eksterajn
signojn de la morto kaj oni asertas absolutan veraĵon dirante, ke la vivo pendas
sur nura fadeno. Tia stato povas daŭri pli aŭ malpli longe; certaj partoj de la
korpo povas eĉ sperti malkomponiĝon, sen ke la vivo estus definitive estingiĝinta.
Dum ne ankoraŭ rompiĝis la lasta ligilo, la Spirito povas, aŭ per energia agado
de sia propra volo, aŭ per fremda, same potenca fluideca influo, esti revokita
en la korpon. Tiel estas klarigitaj certaj plidaŭrigoj de la vivo kontraŭ ĉia
probableco, krom ankaŭ certaj supozataj reviviĝoj. Ĝi estas kvazaŭ la planto,
kiu sin elpuŝas iafoje havante unu solan radikan fibreton. Sed kiam disiĝis de
la karna korpo la lastaj molekuloj de la korpo fluideca, aŭ kiam ĉi tiu troviĝas
en stato de neriparebla konsumiĝo, tiam reveno al la vivo fariĝas absolute
neebla.
La Genezo –
Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário