O mandamento
maior
4 - Mas, os
fariseus, tendo sabido que ele tapara a boca aos saduceus, se reuniram; e um
deles, que era doutor da lei, foi propor-lhe esta questão, para o tentar: —
Mestre, qual o grande mandamento da lei? — Jesus lhe respondeu: Amarás o Senhor
teu Deus, de todo o teu coração, de toda a tua alma, de todo o teu espírito. —
Esse o maior e o primeiro mandamento. — E aqui está o segundo, que é semelhante
ao primeiro: Amarás o teu próximo, como a ti mesmo. — Toda a lei e os profetas
se acham contidos nesses dois mandamentos. (Jesus / MATEUS, cap. XXII, vv. 34 a 40.)
5 - Caridade e
humildade, tal a senda única da salvação. Egoísmo e orgulho, tal a da perdição.
Este princípio se acha formulado nos seguintes precisos termos: “Amarás a Deus
de toda a tua alma e a teu próximo como a ti mesmo; toda a lei e os profetas se
acham contidos nesses dois mandamentos.” E, para que não haja equívoco sobre a
interpretação do amor de Deus e do próximo, acrescenta: “E aqui está o segundo
mandamento que é semelhante ao primeiro” , isto é, que não se pode
verdadeiramente amar a Deus sem amar o próximo, nem amar o próximo sem amar a
Deus. Logo, tudo o que se faça contra o próximo o mesmo é que fazê-lo contra
Deus. Não podendo amar a Deus sem praticar a caridade para com o próximo, todos
os deveres do homem se resumem nesta máxima: FORA DA CARIDADE NÃO HÁ SALVAÇÃO
Livro: O
Evangelho segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. XV.
La Plej granda ordono.
4. Sed la
Fariseoj, aŭdinte, ke li silentigis la Sadukeojn, kune kolektiĝis. Kaj unu el
ili, leĝisto, demandis lin, provante lin: Majstro, kiu estas la granda ordono en
la leĝo¿ - kaj li diris al li: Amu la Eternulon, vian Dion, per via tuta koro
kaj per via tuta animo, kaj per via tuta menso. Ĉi tiu estas la granda kaj la
unua ordono. Kaj dua estas simila al ĝi: Amu vian proksimulon kiel vin men. De ĉi
ti udu ordonoj dependas la tuta leĝo kaj la profetoj. (Jesuo / Mateo, 22:34-40)
5. Karito kaj
humileco, jen la sola vojo por la savo; egoísmo kaj fiero, jen la vojo al la
pereo. Tiu principo estas precise formulita per sekvantaj vortoj: “Amu Dion per
via tuta animo kaj vian proksimulon kiel vi men; de ĉi tiuj du ordonoj dependas
la tuta leĝo kaj la profetoj.” Kaj, por ke ne estu dusenca interpreto de l’ amo
al Dio kaj al la proksimulo, li aldonis: “kaj dua estas similia al ĝi: Amu vian
proksimulon kiel vin men”, tio estas, oni ne povas vere ami Dion, ne amante
sian proksimulon, nek ami sian proksimulon, ne amante Dion; ĉio do, kion oni
faras kontraŭ la proksimulo, estas farata kontraŭ Dio. Ĉar oni ne povas ami
Dion, ne praktikante kariton al sia proksimulo, tial ĉiuj devoj de la homo
resume troviĝas en jena maksimo: Ester karito, nenia savo.
Libro: La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, ĉap. XV.
Nenhum comentário:
Postar um comentário