Karakteroj de la
Perfekteco.
1. Amu viajn
malamikojn, kaj preĝu por viaj persekutantoj; por ke vi estu filoj de via
Patro, kiu estas en la ĉielo; ĉar Li levas Sian sunon sur malbonulojn kaj
bonulojn, kaj sendas pluvon sur la justulojn kaj maljustulojn. – Ĉar se vi amas
tiujn, kiuj amas vin, kian rekompencon vi havas? Ĉu ne tion saman faras eĉ la
impostistoj? Kaj se vi salutas nur sole viajn fratojn, kion ekstran vi faras? Ĉu
ne tion saman faras eĉ la nacianoj? Estu do perfektaj, kiel ankaŭ via ĉiela
Patro estas perfekta. - Jesuo /Mateo, 5:44-48.
2. Ĉar Dio
posedas la senliman perfektecon pri ĉio, tiu maksimo: “Estu do perfektaj, kiel
ankaŭ via ĉiela Patro estas perfekta”, prenita laŭlitere, antaŭ supozus la
eblecon, ke estos atingita la absoluta perfekteco. Se estus eble al la kreito
esti tiel perfekta kiel la Kreinto, li fariĝus egala al Dio, kio ne estas akceptebla.
Sed la homoj, al kiuj Jesuo parolis, neniel povus kompreni tian nuancon; tial
li limigis sin prezenti al ili modelon kaj diri, ke ili klopodu por ĝin atingi.
Estas necese
kompreni per tiuj vortoj la rilatan perfektecon, tiun, kiun la homaro povas atingi
kaj kiu plej alproksimigas ĝin al Dio. En kio konsistas tia perfekteco? Jesuo
klarigas: “Amu viajn malamikojn, faru bonon al tiuj, kiuj malamas vin, preĝu
por viaj persekutantoj.” Per tio li montras, ke la esenco de la perfekteco
estas la karito en sia plej ampleksa signifo, ĉar ĝi kuntrenas la praktikadon
de ĉiuj aliaj virtoj.
Efektive, se oni
observos la rezultaton de ĉiuj malvirtoj, kaj eĉ de simplaj mankoj, oni
rekonos, ke ĉiu el ili pli aŭ malpli profunde difektas la senton de karito, ĉar
ĉiuj originas de la egoismo kaj fiero, kiuj estas negacio de la karito; ĉio,
efektive, kio troekscitas la senton de la personeco , detruas aŭ almenaŭ tute
certe malfortigas la elementojn de la vera karito, kiuj estas: bonvolemo, indulgemo,
abnegacio kaj sinoferado. Ampleksante la amon al malamikoj kaj ne povante aliĝi
al iu malvirto kontraŭa al la karito, la amo al la proksimulo estas ĉiam signo
de pli aŭ malpli granda morala supereco; el tio rezultas, ke la grado de la
perfekteco estas proporcia al la vasteco de tiu amo; tial Jesuo, doninte al
siaj disĉiploj la plej superbelajn regulojn de la karito, diras al ili: “Estu do
perfektaj, kiel via ĉiela Patro estas perfekta.”
Libro: La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, ĉap. XVII.
Caracteres da
Perfeição
1. Mas eu vos
digo: Amai os vossos inimigos, fazei o bem aos que vos tem ódio, e orai pelos
que vos perseguem e caluniam. Para serdes filhos de vosso Pai que está nos
céus; o qual faz nascer o seu sol sobre bons e maus, e vir chuva sobre justos e
injustos. Por que se vós não amais senão os que vos amam, que recompensas
haveis de ter? Não fazem os publicanos também o mesmo? E se vós saudardes
somente os vossos irmãos, que fazeis nisso de especial? Não fazem também assim
os gentios? Sede vós logo perfeitos, como também vosso Pai celestial é
perfeito. (Mateus, V: 44-48).
2. Desde que
Deus possui a perfeição infinita em todas as coisas, esta máxima: "Sede
perfeitos, como vosso Pai celestial é perfeito", tomada ao pé da letra,
faria supor a possibilidade de atingirmos a perfeição absoluta. Se fosse dado à
criatura ser tão perfeita quanto o seu próprio Criador, ela o igualaria, o que
é inadmissível. Mas os homens aos quais Jesus se dirigia não teriam
compreendido essa questão. Ele se limitou, portanto, a lhes apresentar um
modelo e dizer que se esforçassem para atingi-lo.
Devemos, pois,
entender, por essas palavras, a perfeição relativa de que a humanidade é
suscetível, e que mais pode aproximá-la da Divindade. Mas em que consiste essa
perfeição? Jesus mesmo o disse "Amai os vossos inimigos, fazei o bem aos
que vos têm ódio, e orai pelos que vos perseguem e caluniam". Com isso,
mostra que a essência da perfeição é a caridade, na sua mais ampla acepção,
porque ela implica a prática de todas as outras virtudes.
Com efeito, se
observarmos o resultado de todos os vícios, e mesmo dos simples defeitos,
reconheceremos que não há nenhum que não altere mais ou menos o sentimento de
caridade, porque todos nascem do egoísmo e do orgulho, que são a sua negação.
Porque tudo o que excita exageradamente o sentimento da personalidade destrói
ou quando nada, enfraquece os princípios da verdadeira caridade, que são: a
benevolência, a indulgência, o sacrifício e o devotamento. O amor do próximo,
estendido até o amor dos inimigos, não podendo aliar-se com nenhum defeito
contrário à caridade, é sempre, por isso mesmo, o indício de uma superioridade
moral maior ou menor. Do que resulta que o grau de perfeição está na razão
direta da extensão do amor ao próximo. Eis porque Jesus, depois de haver dado a
seus discípulos as regras da caridade, no que ela tem de mais sublime, lhes
disse: "Sede logo perfeitos, como também vosso Pai celestial é
perfeito".
Livro: O
Evangelho Segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. XVII.
Nenhum comentário:
Postar um comentário