344. – Ĉu la
“amo al la proksimulo” devas esti observata eĉ ĝis submetiĝo, malrespekto kaj
kruelaĵoj fare de homoj malpli instruitaj pri la evangeliaj lecionoj, tiel ke
la ofendito ilin humile toleru, sen la rajto ilin klarigi rilate al iliaj
eraroj?
– La amo al la
proksimulo entenas la fratan klarigon, ĉiam, kiam ĝi montriĝas utila kaj
necesa. La pasiva submetiĝo al malrespekto aŭ la krudeco povas plilongigi la
procedojn de la forto kaj agresemo; sed, ricevante iliajn manifestiĝojn, la kredanto
sciu polvigi ilin per maksimumo da sereneco kaj saĝo, por ke ili estu
ekstermitaj ĉe sia origino mem, sen povo de renoviĝo.
Klarigi ankaŭ
estas ami.
La tuta afero
kuŝas en tio, ke ni bone sciu ekspliki, sen montro de malutilaj personaj
esprimoj, eĉ per la plej granda kontribuo de energio, por ke la eraro aŭ la
devio de la bono ne superstaru.
Rilate al la
procedoj de klarigado, tiuj ĉi nepre malhavu, ĉe ĉiuj ajn tempo kaj situacio,
la helpon de la fizika forto, kaj estas juste, ke ili elmontru la nuancojn de
energio, postulatajn de la cirkonstancoj, tiamaniere variajn, laŭ la okazaĵoj
kaj la neŝanĝebla bazo de la ĝenerala bono.
Libro: La
Konsolanto – Emmanuel / Chico Xavier.
344 - O “amar ao
próximo” deve ser levado até mesmo à sujeição, às ousadias e brutalidades das
criaturas menos educadas na lição evangélica, sendo que o ofendido deve tolerá-lo
humildemente, sem o direito de esclarecê-las, relativamente aos seus erros?
- O amor ao
próximo inclui o esclarecimento fraterno, a todo tempo em que se faça útil e
necessário. A sujeição passiva ao atrevimento ou à grosseria pode dilatar os processos
da força e da agressividade; mas, ao receber as suas manifestações, saiba o crente
pulverizá-las com o máximo de serenidade e bom senso, a fim de que sejam exterminada
em sua fonte de origem, sem possibilidades de renovação.
Esclarecer é
também amar.
Toda a questão
reside em bem sabermos explicar, sem expressões de personalismo prejudicial,
ainda que com a maior contribuição de energia, para que o erro ou o desvio do
bem não prevaleça.
Quanto aos
processos de esclarecimentos, devem eles dispensar, em qualquer tempo e
situação, o concurso da força física, sendo justo que demonstrem as nuanças de
energia, requeridas pelas circunstâncias, variando, desse modo, de conformidade
com os acontecimentos e com fundamento invariável no bem geral.
Livro: O
Consolador – Emmanuel / Chico Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário