FORGESO DE LA PASINTECO
11. Vane oni
pretendas, ke la forgeso estas baro, por ke iu profitu sian sperton el antaŭaj
ekzistadoj. Se Dio trovis konvene ĵeti vualon sur la pasintecon, tio devas do
esti utila. Efektive, la memoro pri la pasinteco estus tre maloportuna; en iuj
okazoj ĝi povus treege humiligi nin; aŭ, kontraŭe, ekzalti nian fieron, kaj
tial kateni nian liberan volon; en ĉiuj okazoj ĝi nepre malordigus la sociajn
interrilatojn.
Dio donis al
ni, por ke ni pliboniĝu, ĝuste tion, kio estas al ni bezona kaj povas al ni
sufiĉi: la voĉon de la konscienco kaj niajn instinktajn inklinojn; Li formetis tion,
kio povus malutili al ni.
Naskiĝante, la
homo kunportas tion, kion li akiris; li naskiĝas tia, kia li faris sin; ĉiu
ekzistado estas por li nova deirpunkto; malmulte interesas lin scii, kio li
estis antaŭe: se li estas punata, tio pruvas, ke li faris malbonon; liaj nunaj
malbonaj inklinoj montras, kion li ankoraŭ korektu en si, kaj sur tion li devas
koncentri sian tutan atenton, ĉar el tio, kion li plene korektis, restas nenia
postesigno. La bonaj decidoj, kiujn li prenis estas la voĉo de la konscienco,
kiu atentigas lin al tio, kio estas bono aŭ malbono, kaj donas al li forton
malcedi al la tentoj.
Cetere tiu
forgeso fariĝas nur dum la enkorpa vivo. Reenirante en la spiritan vivon, la Spirito rericevas la
memoron pri sia pasinteco: estas do nur momenta interrompo, same kiel en la
vivo okazas dum la dormo, kio ne malebligas en la morgaŭa tago memori, kion oni
faris en la hieraŭa kaj antaŭaj tagoj.
Kaj ne nur
post la morto la Spirito
reakiras la memoron pri sia pasinteco; oni povas diri, ke li neniam ĝin perdas,
ĉar la sperto pruvas, ke eĉ enkarniĝinta, dum la dormo de la korpo, kiam la Spirito ĝuas kelkan
liberecon, li konscias siajn antaŭajn agojn; li scias, kial li suferas kaj ke
li juste suferas; la memoro forviŝiĝas nur dum la ekstera vivo, dum la vivo de
rilatoj kun la socio. Sed manke de preciza memoro, kiu povus esti al li dolora
kaj malhelpi liajn sociajn interrilatojn, li ĉerpas novajn fortojn el tiuj
momentoj de libereco de l’ animo, se li scias profiti tiujn momentojn.
Esquecimento do Passado
11 – É em vão que se aponta o esquecimento
como um obstáculo ao aproveitamento da experiência das existências anteriores.
Se Deus considerou conveniente lançar um véu sobre o passado, é que isso deve
ser útil. Com efeito, a lembrança do passado traria inconvenientes muito
graves. Em certos casos, poderia humilhar-nos estranhamente, ou então exaltar o
nosso orgulho, e por isso mesmo dificultar o exercício do nosso livre arbítrio.
De qualquer maneira, traria perturbações inevitáveis às relações sociais.
O Espírito renasce
freqüentemente no mesmo meio em que viveu, e se encontra em relação com as
mesmas pessoas, a fim de reparar o mal que lhes tenha feito. Se nelas
reconhecesse as mesmas que havia odiado, talvez o ódio reaparecesse. De
qualquer modo, ficaria humilhado perante aquelas pessoas que tivesse ofendido.
Deus nos deu, para nos melhorarmos,
justamente o que necessitamos e nos é suficiente: a voz da consciência e as
tendências instintivas; e nos tira o que poderia prejudicar-nos.
O homem traz, ao nascer, aquilo que
adquiriu. Ele nasce exatamente como se fez. Cada existência é para ele um novo
ponto de partida. Pouco lhe importa saber o que foi: se estiver sendo punido, é
porque fez o mal, e suas más tendências atuais indicam o que lhe resta corrigir
em si mesmo. É sobre isso que ele deve concentrar toda a sua atenção, pois
daquilo que foi completamente corrigido já não restam sinais. As boas
resoluções que tomou são a voz da consciência, que o adverte do bem e do mal e
lhe dá a força de resistir às más tentações.
De resto, esse esquecimento só
existe durante a vida corpórea. Voltando à vida espiritual, o Espírito
reencontra a lembrança do passado. Trata-se, portanto, apenas de uma
interrupção momentânea, como a que temos na própria vida terrena, durante o
sono, e que não nos impede de lembrar, no outro dia, o que fizemos na véspera e
nos dias anteriores.
Da mesma maneira, não é somente
após a morte que o Espírito recobra a lembrança do passado. Pode dizer-se que
ele nunca a perde, pois a experiência prova que, encarnado, durante o sono do
corpo, ele goza de certa liberdade e tem consciência de seus atos anteriores.
Então, ele sabe por que sofre, e que sofre justamente. A lembrança só se apaga durante
a vida exterior de relação. A falta de uma lembrança precisa, que poderia
ser-lhe penosa e prejudicial às suas relações sociais, permite-lhe haurir novas
forças nesses momentos de emancipação da alma, se ele souber aproveitá-los.
Evangelho Segundo o Espiritismo - Capitulo V / Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário