PRAKTIKO
372. – Kiel ni
komprenu la seancon?
– La seanco ĉie
devus esti ia fidela kopio de la frateca, simpla, humila kunvenejo en Tiberias,
kie la Evangelio de la Sinjoro respeguliĝus en spirito kaj vero, sen iu jan
konvencio de la mondo, tiamaniere ke, interplektitaj ĉiuj pensoj por la sama
ama kaj sincera celo, la kunvenantaro povus estigi tiun kuniĝon de du aŭ pli da
koroj, en la nomo de la Kristo, kie la klopodoj de la disĉiploj ĉiam estos
sanktigitaj de la ĉeesto de lia amo.
373. – Kiel
devas esti direktita unu spiritisma kunsido, ekde sia malfermiĝo ĝis sia
fermiĝo?
– En tiu rilato,
oni devas konsideri la bonegecon de la Kodo de Kardec; sed estos ĉiam utile
memori, ke la doktrinaj kunsidoj devos observi maksimumo da simpleco, kiel la
humilaj, sinceraj kunvenoj de la primitiva Kristanismo, kaj ili sin detenu de
ĉia ajn esprimo, pli alvokanta la materiajn sencojn ol la profundan animon, la
grandan forgesiton de ĉiuj tempoj de la Homaro.
374. – Ĉe la
seancoj, ĉu la direktantoj kaj la mediumoj havas ian difinitan kaj malsaman
taskon inter si?
– Ĉe la
doktrinaj kunsidoj, la rolo de la orientanto kaj tiu de la mediumo devas esti
ĉiam identigitaj per la sama karaktero de frateco kaj amo super ĉio. Sed oni
atentigu, ke la spiritaj laboroj produktu la plej altajn efikojn, reliefigante,
ke la direktantoj de la seancoj estu la racio kaj la logiko, dum la mediumo
devas reprezenti la fonton de pura akvo de la sento. Tial, en la kunsidoj, kie
la orientantoj ne atentas pri la logiko kaj kie la mediumoj ne havas fidon kaj
abnegacion, la bona tasko estas neebla, ĉar la natura malordo estigos la
sterilecon sur la kampo de la koroj.
375. – Ĉu la
spiritistaj societoj povas esti organizitaj sen la kontribuo de la mediumoj?
– En la
doktrinaj kunsidoj, la mediumoj estas utilaj, sed ne nepre necesaj, ĉar ni
estas devigitaj konsideri, ke ĉiuj homoj estas mediumoj, kvankam sen difinitaj
taskoj en tiu rilato, kaj ĉiu, en la intuicia sfero, povas senti kaj interpreti
la aman, saĝan vorton de siaj spiritaj gvidantoj, en la plejprofundo de la konscienco.
376. – Ĉu estas
konsilinda la difino de iu semajntago por la normala okazigo de seancoj?
– Ĉiu ajn tago
kaj horo povas esti dediĉitaj al la bona laboro de frateco kaj bonfaro, ĉiam,
kiam ĝi estas necesa. Sed en la kunsidoj dediĉitaj al la doktrina klopodo,
fariĝas nepre necesa la metodigo de ĉiuj laboroj en antaŭdifinitaj tagoj kaj horoj.
Libro: La
Konsolanto.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Prática.
372 – Como
deveremos entender a sessão espírita?
A sessão
espírita deveria ser, em toda parte, uma cópia fiel do cenáculo fraterno,
simples e humilde do Tiberíades, onde o Evangelho do Senhor fosse refletido em
espírito e verdade, sem qualquer convenção do mundo, de modo que, entrelaçados todos
os pensamentos na mesma finalidade amorosa e sincera, pudesse a assembleia constituir
aquela reunião de dois ou mais corações em nome do Cristo, onde o esforço dos
discípulos será sempre santificado pela presença do seu amor.
373 – Como deve
ser conduzida uma sessão espírita, de sua abertura ao encerramento?
Nesse sentido,
há que considerar a excelência da codificação kardequiana; contudo, será sempre
útil a lembrança de que as reuniões doutrinárias devem observar o máximo de
simplicidade, como as assembléias humildes e sinceras do Cristianismo primitivo,
abstendo-se de qualquer expressão que apele mais para os sentidos materiais que
para a alma profunda, a grande esquecida de todos os tempos da Humanidade.
374 – Nas
sessões, os dirigentes e os médiuns têm uma tarefa definida e diferente entre
si?
Nas reuniões
doutrinárias, os papéis do orientador e do instrumento mediúnicos devem estar
sempre identificados na mesma expressão de fraternidade e de amor, acima de
tudo; mas, existem características a assinalar, para que os serviços espirituais
produzam os mais elevados efeitos, salientando-se que os dirigentes das sessões
devem ser o raciocínio e a lógica, enquanto o médium deve representar a fonte
de água pura do sentimento. É por isso que, nas reuniões onde os orientadores não
cogitam da lógica e onde os médiuns não possuem fé e desprendimento, a boa tarefa
é impossível, porque a confusão natural estabelecerá a esterilidade no campo dos
corações.
375 – Os
agrupamentos espiritistas podem ser organizados sem a contribuição dos médiuns?
Nas reuniões
doutrinárias, os médiuns são úteis, mas não indispensáveis, porque somos
obrigados a ponderar que todos os homens são médiuns, ainda mesmo sem tarefas
definidas, nesse particular, podendo cada qual sentir e interpretar, no plano
intuitivo, a palavra amorosa e sábia de seus guias espirituais, no imo da consciência.
376 – Há
estudiosos da Doutrina que se afastam das reuniões, quando as mesmas não apresentam
fenômenos. Como se deve proceder para com eles?
Os que assim
procedem testemunham, por si mesmo, plena inabilitação para o verdadeiro
trabalho do Espiritismo sincero. Se preferirem as emoções transitórias dos nervos
ao serviço da auto-iluminação, é melhor que se afastem temporariamente dos estudos
sérios da Doutrina, antes de assumirem qualquer compromisso. A compreensão do
Espiritismo ainda não está bastante desenvolvida em seu mundo interior, e é
justo que prossigam em experiências para alcança-la.
O êxito dos
esforços do plano espiritual, em favor do Cristianismo redivivo, não depende da
quantidade de homens que o busquem, mas da qualidade dos trabalhos que militam
em suas fileiras.
Livro: O
Consolador.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário