Puno de morto
760. Ĉu puno de
morto estos iam forstrekita el la homa leĝaro?
Puno de morto
sen ia dubo malaperos, kaj ĝia forigo signos progreson de la homaro. Kiam la
homoj estos pli instruitaj, puno de morto estos tute forstrekita de sur la
Tero; tiam, jam ne estos necese, ke homoj
estu juĝataj de homoj. Mi parolas pri
tempo, kiu ankoraŭ estas tre malproksime de vi.
La socia
progresado sendube ne estas tute kontentiga; sed oni estus maljusta kontraŭ la
hodiaŭa socio, se oni ne vidus progreson en tio, ke, ĉe la plej kleraj popoloj,
puno de morto estas malpli ofte aplikata, kaj en la naturo de la krimoj, al kiuj
tiu puno estas diktata. Se oni komparas la garantiojn, per kiuj, ĉe tiuj
popoloj, la Justico penas ŝirmi la akuzaton, kaj la humanecon de ĝia konduto
kontraŭ li, eĉ post elpruvo de lia kulpeco, kun tio, kio, antaŭ nelonge, estis
kutimo, oni ne povas ne rekoni la progresovojon, kiun laŭiras la homaro.
761. La leĝo de
memkonservado havigas al la homo la rajton antaŭgardi sian propran vivon; ĉu li
ne praktikas tiun rajton, kiam li forpelas de la socio danĝeran membron?
Estas aliaj
rimedoj eviti tian danĝeron, ol mortigo. Cetere, al krimulo oni devas malfermi,
kaj ne fermi, la pordon de pento.
762. Ĉu la puno
de morto, kiu povas esti forigita de civilizataj socioj, ne estis neceso dum
pli fruaj tempoj?
Neceso ne estas
la ĝusta vorto; la homo opinias íon necesa, ĉiam, kiam li ne trovas ion alian
pli bonan; laŭgrade, kiel li sin instruas, li pli bone komprenas, kio estas
justa aŭ maljusta, kaj forpuŝas de si la ekscesojn
faratajn, en la nomo de justeco, dum lia
tempo de neklereco.
763. Ĉu la
limigo de la okazoj, ĉe kiuj estas aplikata puno de morto, estas signo de
progresado de l’ civilizacio?
Ĉu vi povas dubi
pri tio? Ĉu via Spirito ne indignas, legante la rakonton pri la homaj disbuĉadoj,
iam farataj en la nomo de justeco kaj eĉ, ofte, honore al Dio; pri la
turmentegoj, kiujn oni igis sperti kondamniton, eĉ akuzaton, por eltiri el li,
per troaj suferoj, la konfeson de krimo, kiuj li, ofte, ne faris? Nu! Se vi
estus tiam vivinta, ĉio ĉi ŝajnus al vi tute natura, kaj eble, se vi estus juĝanto,
vu estus farinta tion saman. Tiel, kio ŝajnis justa en iu tempo, tio ŝajnas barbara en
alia. Nur la diaj leĝoj estas eternaj; la homaj ŝanĝiĝas kun la progresado; ili
ankoraŭ ŝanĝiĝos plu, ĝis ili harmonios kun la diaj leĝoj.”
764. Jesuo diris:
Ĉiuj, kiuj glavon prenas, per glavo pereos. Ĉu tiuj vortoj ne konfirmas la
egalan repunon, kaj Ĉu la morto, diktita al murdinto, ne estas la apliko de tiu
puno?
Gardu vin! Vi
tute eraras pri la senco de tiuj vortoj, kiel pri tiu de multaj aliaj. Egala
repuno estas juĝo de Dio; neniu alia, ol Li mem, ĝin aplikas. Vi ĉiuj konstante
ricevas tiun punon, ĉar vi estas punataj pro viaj eraroj, dum ĉi tiu aŭ dum
alia vivo; kiu igis siajn similulojn suferi, tiu iam troviĝos en situacio, kie
li ankaŭ suferos tion saman, kion li igis aliajn elporti: jen la senco de l’
vortoj de Jesuo. Ĉu li ne diris al vi ankaŭ: Pardonu viajn malamikojn? Kaj, ĉu
li ne instruis vin peti Dion pardoni viajn ofendojn tiel, kiel vi pardonas
viajn ofendantojn, tio estas, samgrade, kiel vi konsentas pardonon? Komprenu
bone tion.
765. Kion ni
pensu pri puno de morto, diktita en la nomo de Dio?
Tio estas eksidi
sur la seĝon de Dio por mem juĝi. Kiuj tiel kondutas, tiuj montras, kiel
nekapablaj ili estas kompreni Dion, kaj ke ili devas ankoraŭ elpagi multe da kulpoj.
Puno de morto estas krimo, kiam aplikata en la nomo de Dio; kaj kiuj ĝin
diktas, tiuj respondas por ĝi, kiel ankaŭ por aliaj mortigoj.
Libro: La Libro
de la Spiritoj – Allan Kardec.
Pena de Morte
760. A pena de
morte desaparecerá um dia da legislação humana?
— A pena de
morte desaparecerá incontestavelmente e sua supressão assinalará um progresso
da Humanidade. Quando os homens forem mais esclarecidos, a pena de morte será
completamente abolida da Terra. Os homens não terão mais necessidade de ser
julgados pelos homens. Falo de uma época que ainda está muito longe de vós.
Comentário de
Kardec: O progresso social ainda deixa muito a desejar, mas seríamos injustos
para com a sociedade moderna se não víssemos um progresso nas restrições
impostas á pena de morte entre os povos mais adiantados, e à natureza dos
crimes aos quais se limita a sua aplicação. Se compararmos as garantias de que
ajusta se esforça para cercar hoje o acusado, a humanidade com que o trata,
mesmo quando reconhecidamente culpado, com o que se praticava em tempos que não
vão muito longe, não poderemos deixar de reconhecer a via progressiva pela qual
a Humanidade avança.
761. A lei de
conservação dá ao homem o direito de preservar a sua própria vida; não aplica
ele esse direito quando elimina da sociedade um membro perigoso?
— Há outros
meios de se preservar do perigo, sem matar. É necessário, aliás, abrir e não
fechar ao criminoso a porta do arrependimento.
762. Se a pena
de morte pode ser banida das sociedades civilizadas, não foi uma necessidade em
tempos menos adiantados?
— Necessidade
não é o termo. O homem sempre julga uma coisa necessária quando não encontra
nada melhor. Mas, à medida que se esclarece, vai compreendendo melhor o que é
justo ou injusto e repudia os excessos cometidos nos tempos de ignorância, em
nome da justiça.
763. A restrição
dos casos em que se aplica a pena de morte é um índice do progresso da
civilização?
— Podes duvidar
disso? Não se revolta o teu Espírito lendo os relatos dos morticínios humanos
que antigamente se faziam em nome da justiça e freqüentemente em honra à
Divindade; das torturas a que se submetia o condenado e mesmo o acusado, para
lhe arrancar, a peso do sofrimento, a confissão de um crime que ele muitas
vezes não havia cometido? Pois bem, se tivesses vivido naqueles tempos,
acharias tudo natural, e talvez, como juiz, tivesses feito outro tanto. É assim
que o que parece justo numa época parece bárbaro em outra. Somente as leis
divinas são eternas. As leis humanas modificam-se com o progresso. E se modificarão
ainda, até que sejam colocadas em harmonia com as leis divinas.
764. Jesus
disse: “Quem matar pela espada perecerá pela espada”. Essas palavras não
representam a consagração da pena de talião? E a morte imposta ao assassino não
é a aplicação dessa pena?
— Tomai tento!
Estais equivocados quanto a estas palavras, como sobre muitas outras. A pena de
talião é a justiça de Deus; é ele quem a aplica. Todos vós sofreis a cada
instante essa pena, porque sois punidos naquilo em pecais, nesta vida ou numa
outra. Aquele que fez sofrer o seu semelhante estará numa situação em que
sofrerá o mesmo. E este o sentido das palavras de Jesus. Pois não vos disse
também: “Perdoai aos vossos inimigos? E
não vos ensinou a pedir a Deus que perdoe as vossas ofensas da maneira que
perdoastes, ou seja, na mesma proporção em que houverdes perdoado?
Compreendei bem
isso.
765. Que pensar
da pena de morte imposta em nome de Deus?
— Isso equivale
a tomar o lugar de Deus na prática da justiça. Os que agem assim revelam quanto
estão longe de compreender a Deus e quanto têm ainda a expiar. É um crime
aplicar a pena de morte em nome de Deus, e os que afazem são responsáveis por
esses assassinatos.
Livro: O Livro
dos Espíritos – Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário