Motivoj de Rezignacio
12. Per jenaj
vortoj: Feliĉaj la afliktitoj, ĉar ili estos konsolataj, Jesuo montras samtempe
la kompenson, kiu atendas tiujn, kiuj suferas, kaj la rezignacion, kiu igas
beni la suferon kiel komencon de resaniĝo.
Tiuj vortoj
povas ankaŭ esti tradukataj jene: Vi devas konsideri vin feliĉaj pro la sufero,
ĉar viaj doloroj en tiu ĉi mondo estas pago de la ŝuldo de viaj pasintaj kulpoj,
kaj tiuj doloroj, se elportataj pacience sur la tero, ŝparas al vi jarcentojn
da sufero en la estonta vivo. Vi devas do esti kontentaj, ke Dio malgrandigas
vian ŝuldon, permesante al vi kvitiĝi nun, kio certigas al vi trankvilecon en
la estonteco.
La homo
suferanta estas simila al ŝuldanto, kiu devas pagi grandan sumon kaj al kiu la
kreditoro diras: “Se vi pagos ankoraŭ hodiaŭ centonon de via ŝuldo, mi kvitigos
vin ankaŭ de la restaĵo, kaj vi estos libera; se vi ne faros tion, mi
persekutos vin, ĝis vi estos paginta la
lastan kodranton”. Ĉu la ŝuldanto ne estus feliĉa suferi ĉiuspecajn bezonojn
por liberigi sin, pagante nur centonon de sia ŝuldo? Ĉu anstataŭ plendi pri sia
kreditoro, li ne restos al li tre danka?
Tia estas la
senco de ĉi tiuj vortoj: Feliĉaj la afliktitoj, ĉar ili estos konsolataj”; ili
estas feliĉaj, ĉar ili pagas, kaj post la pago ili estos liberaj. Sed se, tute pagante
unuflanke, aliflanke oni faras novan ŝuldon, oni neniam alvenos al liberiĝo.
Nu, ĉiu nova kulpo pligrandigas la ŝuldon, ĉar ĉia kulpo kuntrenas nepran, neeviteblan
punon; se tio ne estas hodiaŭ, ĝi estos morgaŭ; se ne en la nuna vivo, certe en
alia. Inter tiuj kulpoj, estas necese meti en la unuan rangon la malsubmetiĝon al
la volo de Dio; do, se en la afliktoj oni murmuras, se oni ilin ne akceptas kun
rezignacio kaj kiel
ion, kion oni meritas, se oni akuzas
Dion pri maljusteco, oni faras novan ŝuldon, kiu perdigas la profiton, kiun oni
povus ricevi el la sufero; tial estos necese rekomenci tute same, kiel se al
kreditoro, kiu nin turmentas, ni parte pagus, sed al kiu ĉe ĉiu partopago ni
denove prunteprenus.
Ĉe sia eniro en
la mondon de la Spiritoj, la homo estas ankaŭ kiel laboristo, kiu prezentas sin
en la tago de la pago. Al unuj la mastro diros: “Jen la pago por viaj
labortagoj”; al aliaj, al la feliĉuloj de sur la tero, al tiuj, kiuj vivis en
senfareco, kiuj igis sian feliĉon konsisti en la kontentigoj de sia memamo kaj
en la mondaj ĝuoj, li diros: “Nenio estas al vi asignita, ĉar vi jam ricevis
vian salajron sur la tero. Reiru kaj rekomencu vian taskon.”
Libro: La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, ĉap. V.
Motivos de
Resignação
12. Pelas
palavras bem-aventurados os aflitos, porque eles serão consolados, Jesus
indica, ao mesmo tempo, a compensação que espera os que sofrem e a resignação
que nos faz bendizer o sofrimento, como o prelúdio da cura.
Essas palavras
podem, também, ser traduzidas assim: deveis considerar-vos felizes por sofrer,
porque as vossas dores neste mundo são as dívidas de vossas faltas passadas, e
essas dores, suportadas pacientemente na Terra, vos poupam séculos de
sofrimento na vida futura. Deveis, portanto, estar felizes por Deus ter
reduzido vossas dívidas, permitindo-vos quitá-las no presente, o que vos
assegura a tranqüilidade para o futuro.
O homem que
sofre é semelhante a um devedor de grande soma, a quem o credor dissesse:
"Se me pagares hoje mesmo a centésima parte, darei quitação do resto e
ficarás livre; se não, vou perseguir-te até que pagues o último centavo".
O devedor não ficaria feliz de submeter-se a todas as privações, para se livrar
da dívida, pagando somente a centésima parte da mesma? Em vez de queixar-se do
credor, não lhe agradeceria?
É esse o sentido
das palavras: "Bem-aventurados os aflitos, porque eles serão
consolados". Eles são felizes porque pagam suas dívidas, e porque, após a
quitação, estarão livres. Mas se, ao procurar quitá-las de um lado, de outro se
endividarem, nunca se tornarão livres. Ora, cada nova falta aumenta a dívida,
pois não existe uma única falta, qualquer que seja, que não traga consigo a
própria punição, necessária e inevitável. Se não for hoje, será amanhã; se não for
nesta vida, será na outra. Entre essas faltas, devemos colocar em primeiro
lugar a falta de submissão à vontade de Deus, de maneira que, se reclamamos das
aflições, se não as aceitamos com resignação, como alguma coisa que merecemos,
se acusamos a Deus de injusto, contraímos uma nova dívida, que nos faz perder
os benefícios do sofrimento. Eis porque precisamos recomeçar, exatamente como
se, a um credor que nos atormenta, enquanto pagamos as contas, vamos pedindo
novos empréstimos.
Ao entrar no
mundo dos Espíritos, o homem é semelhante ao trabalhador que comparece no dia
de pagamento. A uns, dirá o patrão: "Eis a paga do teu dia de
trabalho". A outros, aos felizes da Terra, aos que viveram na ociosidade,
que puseram a sua felicidade na satisfação do amor-próprio e dos prazeres
mundanos, dirá: "Nada tendes a receber, porque já recebestes o vosso
salário na Terra. Ide, e recomeçai a vossa tarefa".
Livro: O
Evangelho Segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. V.
Nenhum comentário:
Postar um comentário