KOMBINITAJ
SCIENCOJ
80. – Ĉu la tiel
nomataj kombinitaj sciencoj, inter kiuj troviĝas la Historio, la Geologio kaj
la Geografio, aperis en la mondo nur el la klopodo de la ĉi tie enkarniĝintaj
Spiritoj?
– Nerekte, la
homoj ricevadas, en ĉiuj epokoj, la kunlaboron el la spirita sfero, por la
starigo de siaj plej aŭtentikaj valoroj.
La tiel nomataj
kombinitaj sciencoj estas esprimoj de la sama kadro de homaj scioj, same
konverĝantaj al la integra scio, en la senlima plano.
Ĉu la Historio, kia vi ĝin konas, ne estas ia
statistiko pri la surteraj eventoj?
Ĉiuj tiuj
sciencoj estas procesoj evoluaj al la intelektaj valoroj de la homo survoje al
la definitivaj konkeroj de sia senmorta personeco.
81. – Ĉu en la
spiritaj sferoj la historio de la surteraj civilizacioj estas konata sammaniere
kiel ni ĝin konas el la homaj historiistoj?
– La priskribo
de la faktoj estas proksimume la sama; sed la metodoj de taksado de la okazaĵoj
kaj situacioj estas preskaŭ absolute malsamaj.
Plurfoje la
herooj en la surteraj libroj estas tre mizeraj estuloj en la spirita sfero.
Okazas do la malo. Ni konas superegajn Spiritojn, kiuj venis el la mondo
kovritaj per gloraj virtoj, kaj pri kiuj tamen la Homaro gardas nenian memoron.
La altaroj kaj
patriotaj galerioj sur la Tero ĉiam estis kompromititaj de la malnobla politiko
de pasioj. Malmultaj surteraj herooj indas tiun titolon en la mondo de la vero.
Jen la motivo,
kial la monda historio, estante ekzakta rilate la priskribon kaj kronologion,
estas ja malĝusta koncerne la justecon kaj sincerecon.
82. – Ĉu la
falsaj juĝoj de la Historio pligravigas la situacion de tiuj, kiuj foriras de
la Tero kiel herooj, ne estante tiaj?
– La solenaj
funebraj ceremonioj, la brilaj nekrologoj, la pompaj adjektivoj, kiujn oni
konsentas al la “mortintoj” kontraŭ la postlasita oro de la konvencia pozicio,
kaŭzas nedireblan afliktiteco al la forpasintoj. Estas peniga la angoro, kiu
estiĝas por tiuj suferantaj, menskonfuzitaj Spiritoj, kiuj hontas pri si mem,
espertante la plej profundan abomenon kontraŭ la ricevitaj omaĝoj.
Post tiu fazo de
la nesincera monda juĝo, oni ofte povos rimarki la senkoherecon de la homoj.
La “iama heroo”
revenas en la mondon kun vestoj de almozulo aŭ kruda proleto: per silentaj
larmoj li lernas komponi kantikojn pri la sanktigaj devo kaj laboro. Sed neniu
vidas lin, ĉar en la mondhistorio, en ĉiuj tempoj, la homo ĉiam incensadis la
tiranecon, kaj nur tre malofte li fiksis sian malkvietan rigardon sur la
karesa, humila floro de la virto.
83. – Ĉu la
historiisto respondas por la falsaj juĝoj de la Historio?
– Konsiderante,
ke ĉiu spirito enkarniĝinta havas sian specialan taskon en tiu aŭ alia evolua
sektoro, la historiistoj, kiuj sin lasas droni en la ekonomia intereso de la
politikaj sinekuroj, ebriigitaj de la vino de la vulgareco, en la transtombo respondos
por la komerca ekspluato de la intelekto, kiun ili praktikis sur la Tero,
malvirtigante la justicon kaj la juron, evitante la veron, aŭ liverante
mensogojn al la kredema spirito de la posteularo.
84. – Se en la
nevidebla sfero iu Spirito ne estas efektive sanktigita estulo, kiel li ricevos
la preĝojn de la siaj kultantoj, se la mondhistorio kanonizis lin?
– La kanonizo
estas tre aŭdaca proceso de la homa ambicio por esti konsiderata ĉe la spirita
vero.
Ni scias pri
inkvizitoroj, ekzekutistoj de gentoj kaj perfidintoj de la bono, kiuj estis kondukitaj
sur altaron, dank’al la falsa juĝo de la homa politiko. La preĝo por ilia
helpo, fare de kultantoj plurfoje ne memorantaj la patrecon de Dio, eĥas en
iliaj konsternitaj koroj, kvazaŭ voĉoj de terura, dolora akuzo, ĉar tiuj ĉi
plinudigas iliajn vundojn.
Ofte la Spiritoj
troviĝantaj en tiu peniga situacio petas al Jesuo, ke Li konsentu al ili la
plej modestajn spertojn sur la Tero, por ke ili forgesu la nocan bruadon de la
falsa surtera gloro, en la silento de la grandaj doloroj, kiuj iluminas kaj regeneras.
85. – Ĉu la
unuaj surteraj formoj obeis iun specialan modelon antaŭekzistintan?
– Jesuo estis la
dia skulpitinto de la geologia verko de la Tero. Kune kun siaj komisiitoj, Li
prilumis la ombrajn originojn per la sublimaj emanaĵoj el Lia amo, emanaĵoj
saturintaj ĉiujn substancojn de la tiam formiĝanta mondo.
Ni ne povas
aserti, ke, ĉe sia komenca manifestiĝo, la formoj de la Naturo obeis antaŭekzistintan
modelon, kvazaŭ ia imitado, ĉar ili ĉiuj ricevis la sanktan influon de la koro de
la Kristo.
La vero estas,
ke, tiel same, kiel ĉe viaj materiaj konstruaĵoj, ĉiuj verkoj antaŭe vivis en
la cerbo de ia inĝeniero aŭ de ia arkitekto, tiel same ĉiuj formoj de vivo sur
la Tero estis unue konceptitaj de Lia dia imago.
Libro: La
Konsolanto
Emmanuel / Chico
Xavier.
CIÊNCIAS
COMBINADAS
80 – As chamadas
ciências combinadas, entre as quais a História, a Geologia e a Geografia,
surgiram no mundo tão-só pelo esforço dos Espíritos aqui encarnados?
- Indiretamente,
as criaturas humanas têm recebido, em todas as épocas, a cooperação do plano
espiritual para a edificação dos seus valores mais legítimos.
As chamadas
ciências combinadas são expressões do mesmo quadro de conhecimentos humanos,
com igual convergência para a sabedoria integral, no plano infinito.
A História, como
a conheceis, não é uma estatística dos acontecimentos do planeta através das
palavras?
Todas elas são
processos evolutivos para os valores intelectuais do homem, a caminho das
conquistas definitivas de sua personalidade imortal.
81 – Nos planos
espirituais a história das civilizações terrestres é conhecida nas mesmas
características em que a conhecemos através dos narradores humanos?
- A descrição
dos fatos é aproximadamente a mesma; todavia, os métodos de apreciação dos
acontecimentos e das situações divergem de maneira quase absoluta.
Muitas vezes os
heróis nos livros da Terra são entidades misérrimas na esfera espiritual.
Verifica-se, então, o contrário. Conhecemos Espíritos altíssimos que vieram do
mundo cobertos de virtudes gloriosas, e que não constam de nenhuma lembrança da
Humanidade. Os altares e as galerias patrióticas da Terra foram sempre
comprometidos pela política rasteira das paixões. Poucos heróis do planeta
fazem jus a esse título no mundo da verdade.
É por essa razão
que a história do orbe sendo exata, no concernente à descrição e à cronologia,
é ilegítima no que se refere à justiça e à sinceridade.
82 – Os falsos
julgamentos da História agravam a situação dos que se desprendem do mundo, na
qualidade de heróis, sem que o sejam?
- As exéquias
solenes, os necrológios brilhantes, os pomposos adjetivos que se concedem aos
“mortos”, em troca do ouro da posição convencional que deixaram, afligem os que
partiram pela morte, de maneira intraduzível. Penosa situação de angústia se
estabelece para esses Espíritos sofredores e perturbados, que se envergonham de
si mesmos, experimentando a mais funda repugnância pelas homenagens recebidas.
Cessada essa
fase do julgamento insincero do mundo, freqüentemente se poderá observar a
incoerência dos homens.
O “antigo herói”
volta ao orbe com as vestes do mendigo ou do proletário rude, aprendendo nas
lágrimas silenciosas a compor os cânticos do dever e do trabalho santificantes;
todavia, ninguém o vê, porque, na história do mundo, em todos os tempos, o
homem sempre incensou a tirania e raramente fixou o olhar inquieto na flor
carinhosa e humilde da virtude.
83 – É o
historiador responsável pelos juízos falsos da História?
- Considerando-se
que cada Espírito, encarnado tem sua tarefa especial nesse ou naquele setor
evolutivo, os historiadores que se deixam mergulhar no interesse econômico das
sinecuras políticas; embriagados pelo vinho da mediocridade; responderão
além-túmulo pela exploração comercial da inteligência que hajam praticado na
Terra, adulterando a justiça e o direito, evitando a verdade, ou fornecendo
mentiras ao espírito confiante dos pósteros.
84 – Se um
Espírito no plano invisível não é realmente uma criatura santificada, como receberá
as orações de seus devotos, se a história do mundo o canonizou?
- A canonização
é um processo muito arrojado das ambições humanas, para ser considerado perante
a verdade espiritual.
Conhecemos
inquisidores, verdugos de povos e traidores do bem, conduzidos ao altar pelo
falso julgamento da política humana. A prece dos devotos invocando o seu
socorro muitas vezes sem se lembrarem da paternidade de Deus, ecoa-lhes no
coração perturbado como vozes de acusação terrível e dolorosa, porquanto
reavivam ainda mais a nudez de suas feridas. Freqüentemente, os Espíritos que
se encontram nessa penosa situação rogam a Jesus a concessão das experiências
mais humildes na Terra, a fim de olvidarem os ruídos nocivos das falsas glórias
do planeta, no silêncio das grandes dores que iluminam e regeneram.
85 – As
primeiras formas planetárias obedeceram a um molde especial preexistente?
- Jesus foi o divino
escultor da obra geológica do planeta. Junto de seus prepostos, iluminou a
sombra dos princípios com os eflúvios sublimados do seu amor, que saturaram
todas as substâncias do mundo em formação.
Não podemos
afirmar que as formas da Natureza, em sua manifestação inicial, obedecessem a
um molde preexistente, no sentido de imitação, porque todas elas receberam o
influxo sagrado do coração do Cristo.
A verdade é que,
assim como as vossas construções materiais, todas as obras viveram previamente
no cérebro de um engenheiro ou de um arquiteto, todas as formas de vida na
Terra foram primeiramente concebidas na sua visão divina.
Livro: O
Consolador.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário