Malegaleco de kapabloj
804. Kial Dio ne
donis egalajn kapablojn al ĉiuj homoj?
Dio kreis ĉiujn
Spiritojn egalaj, sed ĉiu el ili jam vivis pli aŭ malpli da tempo, kaj, sekve, ĉiu
akiris pli aŭ malpli da kapabloj; la diferenco venas de la grado de ĉies sperto
kaj dependas ankaŭ de ĉies volo, kiu estas ja lia libera volo; de tio rezultas, ke
iuj pli rapide perfektiĝas kaj tial ricevas kapablojn malsamajn, ol aliaj. La diverseco
de kapabloj estas necesa, por ke ĉiu povu kunlabori por la realigo de la
Providencaj projektoj, en la limoj de siaj intelektaj kaj fizikaj fortoj; kion
iu ne faras, tion povas fari iu alia, kaj tiel ĉiu havas sian utilan taskon.
Krom tio, ĉar ĉiuj mondoj estas inter si solidaraj, tial estas necese, ke la loĝantoj
de la superaj mondoj, plej parte kreitaj antaŭ ol la via, venu loĝi la Teron,
por doni al vi ekzemplon pri tiu necesa reciproka kunlaborado.” (361)
805. Ĉu,
transpasante de supera al malsupera mondo, la Spirito plene konservas la
akiritajn kapablojn?
Jes, ni tion jam
diris; progresinta Spirito ne refalas; en sia spirita stato, li povas elekti
envolvaĵon malpli delikatan aŭ pozicion malpli altan, ol tiu, kiun li jam havis;
sed ĉio ĉi estas farata ĉiam por utili al li kiel instruo kaj por helpi lin
progresi. (180)
La diverseco de
kapabloj de la homo ne originas do el intima naturo de lia kreado, sed el la
grado da perfektiĝo, kiun atingis la enkarniĝintaj Spiritoj. Dio ne kreis la
malegalecon de kapabloj, sed permesis, ke la diversaj gradoj da elvolviĝo unu
kun alia kontaktu, por ke la pli progresintaj povu helpi la malpli rapidantajn,
kaj ankaŭ, por ke la homoj, bezonante reciprokan helpon, plenumu la
leĝon de karitato, kiu devas ilin unuigi.
Libro:
la Libro de la Spiritoj – Allan Kardec.
Desigualdade das Aptidões
804. Por que
Deus não deu as mesmas aptidões a todos os homens?
— Deus criou todos os Espíritos iguais, mas
cada um deles viveu mais ou menos tempo, e por conseguinte realizou mais ou
menos aquisições; a diferença está no grau de experiência e na vontade, que é o
livre-arbítrio: daí decorre que uns se aperfeiçoam mais rapidamente, o que lhes
dá aptidões diversas. A mistura de aptidões é necessária a fim de que cada um
possa contribuir para os desígnios da Providência, nos limites do
desenvolvimento de suas forças físicas e intelectuais; o que tini não faz,, o
outro faz., e é assim. que cada um tem a sua função útil. Além disso, todos os
mundos sendo solidários entre si, é necessário que os habitantes dos mundos
superiores, na sua maioria criados antes do vosso, venham habitar aqui para vos
dar exemplo. (Ver item 361.)
805. Passando de um mundo superior para um inferior, o Espírito conserva
integralmente as faculdades adquiridas?
— Sim, já o dissemos, o
Espírito que progrediu não regride mais. Ele pode escolher, no estado de
Espírito, um envoltório mais rude ou uma situação mais precária que a anterior,
mas sempre para lhe servir de lição e ajudá-lo a progredir. (Ver item 180.)
Comentário de
Kardec: Assim, a diversidade das aptidões do homem não se relaciona com a
natureza íntima de sua criação, mas com o grau de aperfeiçoamento a que ele
tenha chegado como Espírito. Deus não criou, portanto, a desigualdade das
faculdades, mas permitiu que os diferentes graus de desenvolvimento se
mantivessem em contato a fim de que os mais adiantados pudessem ajudar os mais
atrasados a progredir. E também a fim de que os homens, necessitando uns dos
outros, compreendam a lei de caridade que os deve unir.
Livro: O Livro
dos Espíritos – Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário