Diversaj ordoj da Spiritoj
96. ĉŭ la
Spiritoj estas ĉiuj egalaj, aŭ ĉu ekzistas en ilia rondo ia hierarkio?
Ili apartenas
al diversaj ordoj, laŭ la respektive atingitaj gradoj da perfekteco.
97. ĉu ekzistas
difinita nombro da ordoj aŭ gradoj da perfekteco inter la Spiritoj?
Tiu nombro
estas senlima, ĉar inter tiuj ordoj estas nenia limlinio, kvazaŭ ia baro; kaj
tial oni povas laŭvole pli aŭ malpli multigi tiujn ordojn; tamen, se oni konsideras
iliajn ĝeneralajn karakterojn, oni povas ilin redukti al tri ĉefaj ordoj.
Oni povas loki
en la unuan ordon tiujn, alvenintajn al la perfekteco: la Spiritojn purajn; en
la duan tiujn, troviĝantajn en la mezo de la ŝtuparo : la deziro al bono estas
ilia absorba zorgo. Tiuj lastgradaj ankoraŭ troviĝas ĉe la komenco de sia suprenirado : la
neperfektaj Spiritoj ; ĉi tiujn karakterizas neklereco, inklino al malbono kaj ĉiaj
malnoblaj pasioj, kiuj malrapidigas ilian progreson.
98. La duaordaj
Spiritoj nutras nur la deziron al bono; ĉu ili havas ankaŭ la kapablon ĝin
praktiki?
Ili havas tiun
kapablon laŭ la grado de sia perfekteco: unuj scipovas la sciencojn, aliaj
havas saĝon kaj bonecon; sed ĉiuj devas ankoraŭ elporti provojn.
99. ĉu ĉiuj tria
ordaj Spiritoj estas esence malbonaj?
Ne, kelkaj
faras nek malbonon nek bonon; aliaj, kontraŭe, plezuras per la malbono kaj ĝojas
tiam, kiam ili havas okazon ĝin fari. Krom tiuj, estas ankaŭ la frivolaj aŭ
gajpetolemaj Spiritoj, pli malpacigemaj ol malbonaj, pli inklinaj al ŝerco ol ĝustadire
al malico, plezurantaj trompi kaj kaŭzi negravajn ĉagrenojn, pro kiuj ili
ridas.
DIFERENTES
ORDENS DE ESPÍRITOS
96. São iguais
os Espíritos, ou há entre eles qualquer hierarquia?
São de
diferentes ordens, conforme o grau de perfeição que tenham alcançado.
97. As ordens ou
graus de perfeição dos Espíritos são em número determinado?
São ilimitadas
em número, porque entre elas não há linhas de demarcação traçadas como
barreiras, de sorte que as divisões podem ser multiplicadas ou restringidas livremente.
Todavia, considerando-se os caracteres gerais dos Espíritos, elas podem
reduzir-se a três principais.
Na primeira,
colocar-se-ão os que atingiram a perfeição máxima: os puros Espíritos. Formam a
segunda os que chegaram ao meio da escala: o desejo do bem é o que neles predomina.
Pertencerão à terceira os que ainda se acham na parte inferior da escala: os
Espíritos imperfeitos. A ignorância, o desejo do mal e todas as paixões más que
lhes retardam o progresso, eis o que os caracteriza.
98. Os Espíritos
da segunda ordem, para os quais o bem constitui a preocupação dominante, têm o
poder de praticá-lo?
Cada um deles
dispõe desse poder, de acordo com o grau de perfeição a que chegou. Assim, uns
possuem a prova ciência, outros a sabedoria e a bondade. Todos, porém, ainda têm
que sofrer provas.
99. Os da
terceira categoria são todos essencialmente maus?
Não; uns há que
não fazem nem o mal nem o bem; outros, ao contrário, se comprazem no mal e ficam
satisfeitos quando se lhes depara ocasião de praticá-lo. Há também os levianos
ou estouvados, mais perturbadores do que malignos, que se comprazem antes na
malícia do que na malvadez e cujo prazer consiste em mistificar e causar pequenas
contrariedades, de que se riem.
Nenhum comentário:
Postar um comentário