Missão do homem inteligente na Terra
13. Não vos
ensoberbeçais do que sabeis, porquanto esse saber tem limites muito estreitos
no mundo em que habitais. Suponhamos sejais sumidades em inteligência neste
planeta: nenhum direito tendes de envaidecer-vos. Se Deus, em seus desígnios,
vos fez nascer num meio onde pudestes desenvolver a vossa inteligência, é que
quer a utilizeis para o bem de todos; é uma missão que vos dá, pondo-vos nas
mãos o instrumento com que podeis desenvolver, por vossa vez, as inteligências
retardatárias e conduzi-las a ele. A natureza do instrumento não está a indicar
a que utilização deve prestar-se? A enxada que o jardineiro entrega a seu
ajudante não mostra a este último que lhe cumpre cavar a terra? Que diríeis, se
esse ajudante, em vez de trabalhar, erguesse a enxada para ferir o seu patrão?
Diríeis que é horrível e que ele merece ser expulso.
Pois bem: não se
dá o mesmo com aquele que se serve da sua inteligência para destruir a idéia de
Deus e da Providência entre seus irmãos? Não levanta ele contra o seu senhor a
enxada que lhe foi confiada para arrotear o terreno? Tem ele direito ao salário
prometido? Não merece, ao contrário, ser expulso do jardim? Sê-lo-á, não
duvideis, e atravessará existências miseráveis e cheias de humilhações, até que
se curve diante d’Aquele a quem tudo deve.
A inteligência é
rica de méritos para o futuro, mas, sob a condição de ser bem empregada. Se
todos os homens que a possuem dela se servissem de conformidade com a vontade
de Deus, fácil seria, para os Espíritos, a tarefa de fazer que a Humanidade avance.
Infelizmente, muitos a tornam instrumento de orgulho e de perdição contra si
mesmos. O homem abusa da inteligência como de todas as suas outras faculdades
e, no entanto, não lhe faltam ensinamentos que o advirtam de que uma poderosa
mão pode retirar o que lhe concedeu. — Ferdinando, Espírito protetor. (Bordéus,
1862.)
Livro: O
Evangelho segundo o Espiritismo – Allan Kardec, cap. 7.
Misio de l’inteligenta
homo sur la tero.
13. Ne fieriĝu
por tio, kion vi scias, ĉar tiu scio havas limojn tre mallarĝajn en la mondo,
sur kiu vi loĝas. Ni supozu, ke vi estas unu el la plej eminentaj inteligentuloj
sur ĉi tiu globo: nenian rajton vi havas esti fiera pro tio. Se Dio, en Siaj
planoj, decidis, ke vi naskiĝu en medio, kie vi povis pligrandigi vian
intelekton, tion Li faris, ĉar Li volas, ke vi uzu ĝin por la bono de ĉiuj; tio
estas misio, kiun Li donis al vi, metante en viajn manojn la instrumenton, per
kies helpo vi povas viavice elvolvi la malmulte kreskintajn intelektojn kaj ilin
gvidi al Dio. Ĉu la speco de l’ instrumento ne montras, por kio ĝi utilas? Ĉu ŝpato,
kiun ĝardenisto metas en la manojn de sia helpanto, ne montras al ĉi tiu, ke li
devas plugi la teron? Kaj kion vi dirus, se tiu laboristo, anstataŭ plugi,
levus sian plugetilon por frapi sian mastron? Vi dirus, ke tio estas terura,
kaj ke li meritas esti maldungita.
Nu, ĉu ne estas
same pri tiu, kiu uzas sian intelekton, por detrui la ideon pri Dio kaj la Providenco
inter siaj fratoj? Ĉu li ne levas kontraŭ sia mastro la plugetilon, kiu estas
donita al li por la preparado de la grundo? Ĉu li rajtas ricevi la promesitan salajron,
kaj ne meritas, kontraŭe, esti elpelita el la ĝardeno? Li estos elpelita, ne
dubu pri tio, kaj trenos mizerajn ekzistadojn, plenajn de humiligoj, ĝis li
kliniĝos antaŭ Tiu, al kiu li ĉion ŝuldas.
La intelekto
estas riĉa per meritoj por la estonteco, sed kondiĉe, ke oni uzu ĝin por bono;
se ĉiuj homoj dotitaj per intelekto uzus ĝin laŭ la celoj de Dio, la tasko de la
Spiritoj, progresigi la homaron, estus facila; bedaŭrinde multaj homoj faras el
ĝi instrumenton de fiero kaj de pereo por si mem. La homo misuzas sian
intelekton kiel ĉiujn aliajn kapablojn, kaj tamen instruoj ne mankas al li por
averti lin, ke potenca mano povas repreni de li tion, kion ĝi donis al li. (Ferdinando,
protektanta Spirito. Bordeaux, 1862).
Libro: La
Evangelio Laŭ Spiritismo – Allan Kardec, cap. 7.
Nenhum comentário:
Postar um comentário