Libera volo
847. Ĉu la
malnormaleco de la fakultoj senigas la homon je libera volo?
Tiu, kies
intelekto estas konfuzita de ia kaŭzo, ĉesas mastri sian pensadon kaj do jam ne
estas libera. Tia malnormaleco estas ofte puno por la Spirito, kiu, en alia ekzistado,
eble estis vantama kaj fiera, kaj misuzis siajn kapablojn. Li povas renaskiĝi
en korpo de idioto, same kiel despoto en tiu de sklavo, kaj malnobla riĉulo en tiu
de almozpetanto; sed la Spirito suferas pro tiu premateco, kiun li tute
konscias; jen, kiel la materio influas.” - (371 kaj sekv.)
848. Ĉu la
malnormaleco de la intelektaj fakultoj pro ebrieco pravigas riproĉindajn agojn?
Ne, ĉar ebriulo
memvole seniĝis je sia prudento, por kontentigi brutajn pasiojn: anstataŭ unu,
li faras du erarojn.
849. Kiu estas, ĉe
sovaĝulo, la superreganta kapablo: ĉu instinkto aŭ libera volo?
Instinkto; tio
ne malebligas al li tute libere agi ĉe iuj okazoj; sed, same kiel infano, li
aplikas tiun liberecon al siaj bezonoj; libereco kreskas kun intelekto; sekve, vi,
kiu estas pli instruita ol sovaĝulo, ankaŭ pli respondas por viaj agoj.
850. Ĉu la socia
pozicio ne estas iafoje baro kontraŭ la tuta libereco de agado?
La mondo havas
sendube siajn postulojn; Dio estas justa: Li pesas ĉion, sed Li lasas al vi la
respondecon pri la malmulto da peno, kiun vi faras, por venki la kontraŭaĵojn.
Libro: La Libro
de la Spiritoj – Allan Kardec.
Livre Arbítrio
847. A alteração
das faculdades tira do homem o livre-arbítrio?
Aquele cuja
inteligência está perturbada por uma causa qualquer perde o domínio do seu
pensamento e desde então não tem mais liberdade. Essa alteração é
freqüentemente uma punição para o Espírito que, numa existência, pode ter sido
vão e orgulhoso, fazendo mau uso de suas faculdades. Ele pode renascer no corpo
de um idiota, como o déspota no corpo de um escravo e o mau rico no de um
mendigo. Mas o Espírito sofre esse constrangimento, do qual tem perfeita consciência:
é nisso que está a ação da matéria. (Ver item 371 e seguintes.)
848, A alteração
das faculdades intelectuais pela embriaguez desculpa os atos repreensíveis?
Não, pois o
ébrio voluntariamente se priva da razão para satisfazer paixões brutais: em
lugar de uma falta, comete duas.
849. Qual é, no
homem em estado selvagem, a faculdade dominante: o instinto ou o
livre-arbítrio?
O instinto, o
que não o impede de agir com inteira liberdade em certas coisas. Mas, como a
criança, ele aplica essa liberdade às suas necessidades e ela se desenvolve com
a inteligência. Por conseguinte, tu, que és mais esclarecido que um selvagem,
és também mais responsável que ele pelo que fazes.
850. A posição
social não é, às vezes, um obstáculo à inteira liberdade de ação?
O mundo tem, sem
duvida, as suas exigências. Deus é justo e tudo leva em conta, mas vos deixa a
responsabilidade dos poucos esforços que fazeis para superar os obstáculos.
Livro: O Livro
dos Espíritos – Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário