Socio
La homan scion
oni povas similigi al vastega arbaro el mensaj kreaĵoj, kie ĉiu spirito, en
proceso de evoluado kaj elpuriĝo, renkontas siajn proprajn reflektojn.
En ĝi, la
principoj de ago kaj reago funkcias kun precizeco.
La patrioj,
grandaj matricoj de progreso, konsistigas gravajn subtenilojn al la civilizacio
aŭ signifoplenajn laborejojn, kie multnombraj grupoj da animoj daŭre klopodas
ĉe memedukaj laboroj, per servado al la komunumo, sed ankaŭ multfoje elmigras en
aliajn landojn laŭ sia bezono fari tiun aŭ tiun alian akiron sur la kampo de la
sperto.
La kolektiva
hejmo, difinante raciajn altiriĝemojn kaj klanajn interesojn, prezentas la
kolekton de la emocioj kaj pensoj de siaj loĝantoj. Inter la vibraj limoj ĝin
karakterizantaj, pere de la mallongaj kursoj kun “lulil-tomba” daŭro, kiujn ni
nomas surteraj ekzistadoj, la animo ŝanĝas siajn poziciojn laŭ la reflektoj,
kiujn ĝi el si mem sendis, kaj laŭ tiuj, kiujn ĝi asimilis el la medio, kie ĝi
faris sian staĝon.
Veninte al la
tempo por taksado de niaj valoroj, kiam pro la fizika morto estingiĝas la korpa
vivoforto, pruntita al la spirito por la enkarna vojaĝo celanta disvolviĝon kaj
servadon, reboniĝon aŭ altiĝon, ni rikoltas la fruktojn de nia konduto, kaj
ofte al ni estas necese rekomenci la laboron por reĝustigi sintenojn kaj purigi
sentojn, ĉe la rekonstruado de nia destino.
Tiel do la homoj
hodiaŭ premegantaj la proksimulon per la socia altrangeco, en kiu ili tronas,
ĉe la trompa superregado de mono, morgaŭ devas reveni al la turmentega kampo de
senhaveco kaj malfeliĉo, rikoltante, sub rektaj trafoj, la radiojn de la
suferado, kiujn ili semis en la grundo de la aliulaj bezonoj. Kaj se viktimoj
kaj turmentantoj ne inklinas al larĝa praktikado de reciproka pardono, tiam
ekestas en la socia mondo vera senelira rondo, en kiu konstante interfrapiĝas
ondoj da venĝado kaj malamo, disputado kaj krimo, kiuj ja subtenas favoran
terenon por deliktado.
Socioj, kiuj
hieraŭ sklavigis la homan forton, estas hodiaŭ devigitaj protekti, kiel filojn
el la propra sino, tiujn, kiujn ili forŝiris el la lando tiam servanta kiel
ties evoluejo.
Invadantaj
hordoj, kiuj ruinigas la agrojn de humilaj, sendefendaj popoloj, inter ĉi tiuj
renaskiĝas, kiel idoj de la konkerita teritorio, por helpi la rekonstruadon de
la institucioj, kiujn ili batis aŭ disrabis. Apartigaj grupoj, kiuj humiligas
fratojn pro ties haŭtkoloro, revenas kun la malamata pigmento, rikoltante la
reefikon de siaj propraj verkoj. Aristokrataj urbanoj, nesentemaj por la
problemoj de la obskuraj klasoj, ĝuinte la komforton de luksegaj avenuoj,
ordinare renaskiĝas en senfamaj, problem-riĉaj kvartaloj, por trinki, el la
kaliko de paŭperismo, la reflektojn de tiu ridanta krueleco, kun kiu ili iam
rigardis la doloron kaj la malfacilaĵojn de la idoj de l’ sufero.
En ĉiuj epokoj,
la homa socio estas tiu giganta filtrilo de la spirito, en kiu la animoj, sur
la vojoj de la sperto, ĉe bonhavo aŭ mizero, direktado aŭ subalterneco, rikoltas
la fruktojn de la propra plantado, malrapidigante siajn paŝojn ĉe la ordinareco
de la ebenaĵo aŭ ilin akcelante direkte al la vivosuproj, obee al la ordonoj de
la progreso.
Libro: Penso kaj
Vivo.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Sociedade
A sociedade
humana pode ser comparada a imensa floresta de criações mentais, onde cada espírito,
em processo de evolução e acrisolamento, encontra os reflexos de si mesmo.
Aí dentro os
princípios de ação e reação funcionam exatos.
As pátrias,
grandes matrizes do progresso, constituem notáveis fulcros da civilização ou
expressivos redutos de trabalho, em que vastos grupos de almas se demoram no
serviço de auto-educação, mediante o serviço à comunidade, emigrando, muita
vez, de um país para outro, conforme se lhes faça precisa essa ou aquela
aquisição nas linhas da experiência.
O lar coletivo,
definindo afinidades raciais e interesses do clã, é o conjunto das emoções e
dos pensamentos daqueles que o povoam. Entre as fronteiras vibratórias que o
definem, por intermédio dos breves aprendizados “berço-túmulo”, que denominamos
existências terrestres, transfere-se a alma de posição a posição, conforme os
reflexos que haja lançado de si mesma e conforme aqueles que haja assimilado do
ambiente em que estagiou.
Atingida a época
de aferição dos próprios valores, quando a morte física determina a extinção da
força vital corpórea, emprestada ao espírito para a sua excursão de
desenvolvimento e serviço, reajuste ou elevação, na esfera da carne, colhemos
os resultados de nossa conduta e, bastas vezes, é preciso recomeçar o trabalho
para regenerar atitudes e purificar sentimentos, na reconstrução de nossos
destinos.
Dessa forma, os
corações que hoje oprimem o próximo, a se prevalecerem da galeria social em que
se acastelam, na ilusória supremacia do ouro, voltam amanhã ao terreno
torturado da carência e do infortúnio, recolhendo, em impactos diretos, os
raios de sofrimento que semearam no solo das necessidades alheias. E se as
vitimas e os verdugos não souberem exercer largamente o perdão recíproco,
encontramos no mundo social verdadeiro círculo vicioso em que se entrechocam,
constantemente, as ondas da vingança e do ódio, da dissensão e do crime,
assegurando clima favorável aos processos da delinqüência.
Sociedades que
ontem escravizaram o braço humano são hoje obrigadas a afagar, por filhos do
próprio seio, aqueles que elas furtaram à terra em que se lhes situava o degrau
evolutivo. Hordas invasoras que talam os campos de povos humildes e inermes,
neles renascem como rebentos do chão conquistado, garantindo o refazimento das
instituições que feriram ou depredaram.
Agrupamentos
separatistas, que humilham irmãos de cor, voltam na pigmentação que detestam,
arrecadando a compensação das próprias obras.
Citadinos
aristocratas, insensíveis aos problemas da classe obscura, depois de respirarem
o conforto de avenidas suntuosas costumam renascer em bairros atormentados e
anônimos, bebendo no cálix do pauperismo os reflexos da crueldade risonha com
que assistiram, noutro tempo, à dor e à dificuldade dos filhos do sofrimento.
Em todas as
épocas, a sociedade humana é o filtro gigantesco do espírito, em que as almas,
nos fios da experiência, na abastança ou na miséria, na direção ou na
subalternidade, colhem os frutos da plantação que lhes é própria, retardando o
passo na planície vulgar ou acelerando-o para os cimos da vida, em obediência
aos ditames da evolução.
Livro:
Pensamento e Vida.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário