ĈU ONI DEVAS RISKI SIAN VIVON POR
MALBONFARANTO?
15. Homo estas
en danĝero de morto; por savi lin alia devas riski sian vivon; sed oni scias,
ke tiu homo estas maliculo, kaj ke, se li saviĝos, li povos fari novajn krimojn.
Ĉu tiu alia devas tamen riski sian vivon, por savi lin?
Tiu demando
estas tre grava kaj povas prezenti sin al la spirito tre nature. Mi respondas
laŭ mia morala progreso, ĉar ni ne scias sufiĉe, por diri, ĉu oni devas riski
sian vivon ĉe por malbonfaranto. La sindonemo estas blinda: oni helpas
malamikon; oni devas do helpi ankaŭ malamikon de la socio, unuvorte
malbonfaranton.
Ĉu vi kredas,
ke oni tiam kuras por savi la malfeliĉulon nur de la morto? eble oni savas lin
de lia tuta pasinta vivo. Efektive, pripensu, ke en tiuj rapidaj momentoj, kiuj
reprezentas la lastajn minutojn de lia vivo, la perdita homo revenas al sia
pasinta vivo, aŭ, pli precize, lia pasinta vivo stariĝas antaŭ li. Eble la
morto alvenas tro frue al li; lia reenkarniĝo povos esti terura; antaŭensaltu
do, homoj! vi, al kiuj spiritisma scienco portis lumon; antaŭensaltu, kaj
forprenu lin de lia kondamno, kaj eble tiu homo, kiu mortus blasfemante kontraŭ
vi, ĵetos sin en viajn brakojn. Tamen ne demandu, ĉu li tion faros aŭ ne, sed
iru lin helpi, ĉar savante lin, vi obeas la voĉon de via koro, kiu diras al vi:
“Ci povas lin savi, savu lin!”
Lamennais. Parizo, 1862.
Ami sian proksimulon kiel sin mem – Ĉap. XI : 15.
Deve-se expor a vida por um
malfeitor?
Acha-se em
perigo de morte um homem; para o salvar tem um outro que expor a vida. Sabe-se,
porém, que aquele é um malfeitor e que, se escapar, poderá cometer novos
crimes. Deve, não obstante, o segundo arriscar-se para o salvar?
Questão muito
grave é esta e que naturalmente se pode apresentar ao espírito. Responderei, na
conformidade do meu adiantamento moral, pois o de que se trata é de saber se se
deve expor a vida, mesmo por um malfeitor.
O devotamento
é cego; socorre-se um inimigo; deve-se, portanto, socorrer o inimigo da
sociedade, a um malfeitor, em
suma. Julgais que será somente à morte que, em tal caso, se
corre a arrancar o desgraçado? E, talvez, a toda a sua vida passada. Imaginai,
com efeito, que, nos rápidos instantes que lhe arrebatam os derradeiros alentos
de vida, o homem perdido volve ao seu passado, ou que, antes, este se ergue
diante dele. A morte, quiçá, lhe chega cedo demais; a reencarnação poderá vir a
ser-lhe terrível. Lançai-vos, então, ó homens; lançai-vos todos vós a quem a
ciência espírita esclareceu; lançai-vos, arrancai-o à sua condenação e, talvez,
esse homem, que teria morrido a blasfemar, se atirará nos vossos braços. Todavia,
não tendes que indagar se o fará, ou não; socorrei-o, porquanto, salvando-o,
obedeceis a essa voz do coração, que vos diz: "Podes salvá-lo,
salva-o!".
Lamennais - Paris,
1862.
Evangelho Segundo o Espíritismo –
Allan Kardec
Nenhum comentário:
Postar um comentário