Devo
185. – Kiuj estas
la karakteroj de bona ago?
– La bona ago
estas ĉiam tiu, celanta la bonon de aliulo kaj de ĉiuj, kiuj en la vivo
ĉirkaŭas lian klopodon.
En tiu problemo,
la kriterio pri la ĝenerala bono devas esti la esenco de ĉia konduto. La plej
bona ago iafoje povas suferi la malkomprenon de aliulo, en la momento, kiam ĝi
estas praktikata, sed ĝi estos ĉiam triumfanta pro la bono farita al la
individuo aŭ al la kolektivo.
186. – Ĉu
kristana spiritisto povas pensi pri hazardo?
– La hazardo mem
ne povas esti pripensata de la sincera disĉiplo de la evangelia veraĵo.
Sur la kampo de
laboro kaj sufero, la klarmensa homo sentas la bezonon de la propra elaĉeto,
konsiderante la deliktan pasintecon. Koncerne la nuntempajn devojiĝojn kaj
erarojn, pli bone ol neniu alia, lia konscienco devas scii pri la nejustaĵo farita
kontraŭ la amoleĝo starigita de Dio, koncernante lin atendi, sen ia ajn penso
pri hazardo, la estontajn dolorajn elaĉetojn kaj regenerojn.
187. – Kia mensa
konduto plej multe helpos nian spiritan sukceson ĉe la surteraj laboroj?
– Tiu konduto
devas esti tiu, kiu al vi estas instruata de la dia leĝo, dum via nuna
enkarniĝo, tio estas, la leĝo de la forgeso pri ĉia malbono, por ke vi memoru
nur la bonon kaj la sanktan okazon de laboro kaj edifo ĉe la eterna posedaĵo de
la tempo.
Forgesi la
malbonon estas neniigi ĝin, kaj pardoni tiun, kiu ĝin praktikis, estas instrui
amon, konkerante sincerajn, karajn amikojn.
El tio venas la
neceso de la pardono en la mondo, por ke la brulego de la malbono povu esti
estingita, kaj la aŭtentika paco revenu en la korojn.
188. – Kiel
kondutu la geedzoj por bone plenumi siajn devojn?
Sur la Tero, tre
ofte la geedziĝo estas provo malfacila sed elaĉeta.
Klopodante por
bone plenumi siajn diajn taskojn, la geedzoj devas kiel eble plej multe observi
reciprokajn atenton, respekton kaj kareson, kaj koncentri sin en sia hejmo,
ĉiufoje kiam iu danĝero minacos al ili la hejman feliĉon, ĉar en la preĝo kaj
spirita vigleco ili ĉiam trovos la plej bonajn defendojn.
En la hejmo,
plurfoje kiam unu el la geedzoj deflankiĝas, la tasko estas de penigaj luktoj
kaj larmoj. Ĉe la ofero tamen ĉiu animo sin sanktigas kaj iluminas, fariĝante
modelo en la sankta institucio de la familio.
Por atingi la
hejmajn paciencon kaj heroecon, estas ja necesa la plej profunda fido al Dio,
kaj preni kiel Dian spegulon la ekzempladon de Jesuo en ties apostolado de
abnegacio kaj doloro sur la Tero.
189. – Kion faru
la surtera patrino por evangelie plenumi siajn devojn kaj konduki siajn
infanojn al la bono kaj vero?
– En la hejma
medio la patrina koro devas esti la dia eksponento de ĉia spirita komprenemo
kaj de ĉiaj oferoj por la familia paco.
En tia sfero de
laboro, ĉe la plej sankta tasko de persona abnegacio, la kristana virino
ekverŝas la veran lumon sur la vojon de siaj infanoj, tra la vivo.
La patrina misio
konsistas nur el la ĉiama disdonado de la amo de Dio, la Patro de Senlima
Boneco, kiu metis en la koron de la patrinoj la sanktan vivesencon. En la
surteraj laboroj ekzistas tiuj, kiuj lasas sin treni de la egoismo kaj individueco;
estas necese tamen vekiĝi ĝustatempe, tiamaniere ke ne difektiĝu la fonto de
amemo.
Antaŭ ĉio, la
surtera patrino komprenu, ke ĉiaj infanoj estas unue infanoj de Dio.
Ekde la
infanaĝo, ŝi devas prepari ilin por la laboro kaj lukto, ilin atendantaj.
Ekde la unuaj
jaroj, ŝi instruu al la infanoj eviti la abismon de libereco, kontrolante al
ili la sintenojn kaj korektante iliajn pensmanierojn, ĉar tiu estas ja la plej
oportuna okazo por la fiksado de la vivobazoj.
Ŝi devas senti
la infanojn de aliaj patrinoj, kvazaŭ ili estas de ŝi mem, neniel nutrante la
falsan komprenon, ke la ŝiaj estas pli bonaj kaj plimulte dotitaj ol tiuj de la
aliaj patrinoj.
Ŝi instruu al
ili la plej puran toleremon, sed ne flankemetu la energion, kiam ĝi estos
necesa en la edukprocedo, rekonante la variecon de tendencoj kaj la diversecon
de la temperamentoj.
Ne rompante la
normon de spirita grandeco de sia tasko, ŝi oferu sin ĉiel, kiel ŝi povos, por
la paco de siaj infanoj, instruante al ili, ke ĉia doloro estas respektinda, ke
ĉia edifa laboro estas dia, kaj ke ĉia malŝparo estas grava peko.
Ŝi instruu al
ili la respekton al la aliula malfeliĉo, ke ankaŭ ili estu protektataj en la
mondo, en la ilin atendanta suferhoro, komuna al ĉiuj enkarnaj spiritoj.
Ĉe la problemoj
de doloro kaj laboro, de provo kaj sperto, ŝi ne pravigu ĉian plendon de siaj
infanoj sen senpasia, skrupula ekzameno de la demandoj, altigante iliajn
sentojn al Dio, ne permesante, ke ili haltu ĉe la frivolaĵoj aŭ moralaj
antaŭjuĝoj de la nedaŭraj situacioj de la mondo.
Hejme, ŝi estu
la bona, senpartia konsilantino, la stimulo al la laboro kaj la fonto de
harmonio por ĉiuj.
Ŝi serĉu en la
kompatema Patrino de Jesuo la simbolon de la kristanaj virtoj, transdonante al
siaj ĉirkaŭantoj la sublimajn dotojn de humileco kaj persistemo, sen ia ajn priokupiĝo
pri la pasemaj gloretoj de la materia vivo.
Se tamen ĉiuj
ŝiaj sindonoj kaj rezignoj fiaskos ĉe la plenumado de tiu programo de evangelia
diligenteco, koncernas la nekomprenatajn patrinojn transdoni al Dio la frukton
de siaj laboroj, malbezonante ĉian juĝon de la mondo, ĉar la Favorkora Patro
scios taksi ŝiajn oferojn kaj benos ja ŝiajn penojn, en la sankta institucio de
la familia vivo.
Libro: La Konsolanto.
Emmanuel / Chico
Xavier.
DEVER
185 – Quais as
características de uma boa ação?
A boa ação é
sempre aquela que visa o bem de outrem e de quantos lhe cercam o esforço na
vida.
Nesse problema,
o critério do bem geral deve ser a essência de qualquer atitude. A melhor ação
pode, às vezes, padecer a incompreensão alheia, no instante em que é
exteriorizada, mas será sempre vitoriosa, a qualquer tempo, pelo benefício
prestado ao indivíduo ou à coletividade.
186 – O “acaso”
deve entrar nas cogitações da vida de um espiritista cristão?
O acaso,
propriamente considerado, não pode entrar nas cogitações do sincero discípulo
da verdade evangélica.
No capítulo do
trabalho e do sofrimento, a sua alma esclarecida conhece a necessidade da
própria redenção, com vistas ao passado delituoso e, no que se refere aos
desvios e erros do presente, melhor que ninguém a sua consciência deve saber da
intervenção indébita levada a efeito sobre a lei de amor, estabelecida por
Deus, cumprindo-lhe aguardar, conscientemente, sem qualquer noção de acaso, os
resgates e reparações dolorosas do futuro.
187 – Qual a
atitude mental que mais favorecerá o nosso êxito espiritual nos trabalhos do
mundo?
Essa atitude
deve ser a que vos é ensinada pela lei divina, na reencarnação em que vos
encontrais, isto é, a do esquecimento de todo o mal, para recordar apenas o bem
e a sagrada oportunidade de trabalho e edificação, no patrimônio eterno do
tempo.
Esquecer o mal é
aniquilá-lo, e perdoar a quem o pratica é ensinar o amor, conquistando afeições
sinceras e preciosas.
Daí a
necessidade do perdão, no mundo, para que o incêndio do mal possa ser exterminado,
devolvendo-se a paz legítima aos corações.
188 – Como devem
proceder aos cônjuges para bem cumprir seus deveres?
O matrimônio
muito freqüentemente, na Terra, constitui um aprova difícil, mas redentora.
Os cônjuges,
desvelados por bem cumprir suas obrigações divinas, devem observar o máximo de
atenção, respeito e carinho mútuo, concentrando-se ambos no lar, sempre que
haja um perigo ameaçando-lhe a felicidade doméstica, porque na prece e na
vigilância espiritual encontrarão sempre as melhores defesas.
No lar, muitas
vezes, quando um dos cônjuges se transvia, a tarefa é de luta e lágrimas
penosas; porém no sacrifício, toda alma se santifica e se ilumina, transformando-se
em modelo no sagrado instituto da família.
Para alcançar a
paciência e o heroísmo domésticos, faz-se mister a mais entranhada fé em Deus,
tomando-se como espelho divino a exemplificação de Jesus, no seu apostolado de
abnegação e de dor, à face da Terra.
189 – Que deve
fazer a mãe terrestre para cumprir evangelicamente os seus deveres, conduzindo
os filhos para o bem e para a verdade?
No ambiente
doméstico, o coração maternal deve ser o expoente divino de toda a compreensão
espiritual e de todos os sacrifícios pela paz da família.
Dentro dessa
esfera de trabalho, na mais santificada tarefa de renúncia pessoal, a mulher
cristã acende a verdadeira luz para o caminho dos filhos através da vida.
A missão materna
resume-se em dar sempre o amor de Deus, o Pai de Infinita Bondade, que pôs no
coração das mães a sagrada essência da vida. Nos labores do mundo, existem
aquelas que se deixam levar pelo egoísmo do ambiente particularista; contudo, é
preciso acordar a tempo, de modo a não viciar a fonte da ternura.
A mãe terrestre
deve compreender antes de tudo, que seus filhos, primeiramente, são filhos de
Deus.
Desde a
infância, deve prepará-los para o trabalho e para a luta que os esperam.
Desde os
primeiros anos, deve ensinar a criança a fugir do abismo da liberdade, controlando-lhe
as atitudes e concentrando-lhe as posições mentais, pois que essa é a ocasião
mais propícia à edificação das bases de uma vida.
Deve sentir os
filhos de outras mães como se fossem os seus próprios, sem guardar, de modo
algum, a falsa compreensão de que os seus são melhores e mais altamente
aquinhoados que os das outras.
Ensinará a
tolerância mais pura, mas não desdenhará a energia quando seja necessária no
processo da educação, reconhecida a heterogeneidade das tendências e a
diversidade dos temperamentos.
Sacrificar-se de
todos os modos ao seu alcance, sem quebrar o padrão de grandeza espiritual de
sua tarefa, pela paz dos filhos, ensinando-lhes que toda dor é respeitável, que
todo trabalho edificante é divino, e que todo desperdício é falta grave.
Ensinar-lhes-á o
respeito pelo infortúnio alheio, para que sejam igualmente amparados no mundo,
na hora de amargura que os espera, comum a todos os espíritos encarnados.
Nos problemas da
dor e do trabalho, da provação e da experiência, não deve dar razão a qualquer
queixa dos filhos, sem exame desapaixonado e meticuloso das questões,
levantando-lhes os sentimentos para Deus, sem permitir que estacionem na
futilidade ou nos prejuízos morais das situações transitórias do mundo.
Será ele no lar
o bom conselho sem parcialidade, o estímulo do trabalho e a fonte de harmonia
para todos. Buscará na piedosa Mãe de Jesus o símbolo das virtudes cristãs,
transmitindo aos que a cercam os dons sublimes da humildade e da perseverança,
sem qualquer preocupação pelas gloriosas efêmeras da vida material.
Cumprindo esse programa
de esforço evangélico, na hipótese de fracassarem todas as suas dedicações e
renúncias, compete às mães incompreendidas entregar o fruto de seu labores a
Deus, prescindindo de qualquer julgamento do mundo, pois que o Pai de
Misericórdia saberá apreciar os seus sacrifícios e abençoarão as suas penas, no
instituto sagrado da vida familiar.
Livro: O
Consolador.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário