domingo, 8 de dezembro de 2013

APLIKATAJ SCIENCOJ / CIÊNCIAS APLICADAS 4

APLIKATAJ SCIENCOJ
107. – Ĉu spiritisma hospitalo havas utilon por la spiritisma familio?
 – La fondo de hospitalo, ĉe kies kuracprocesoj estas vivaj la principoj de la evangelia Spiritismo, estas ja nobla realigo altiganta la konsolajn instruojn de la ĉielaj senditoj.
Tiaspecaj fondaĵoj tamen postulas maksimuman rezignacion flanke de tiuj, kiuj ilin efektivigas, ĉar en ili la monda kuracisto estas devigita forgesi la universitatajn titolojn, por fariĝi unu el la plej aŭtentikaj misiuloj de Tiu Kuracisto de Animoj, kiu kuracis la blindulojn kaj la leprulojn, la malgajulojn kaj la demonhavantojn, donante ekzemplon de amo kaj humileco en la meĥanismo de ĉiuj servoj por la bono de la similuloj.
Spiritisma hospitalo devas esti hejmo de Jesuo.
Ĝiaj aparatoj estas ia dia maŝinaro, postulanta identan superecon en la servistoj vokitaj por movi ĝiajn pecojn, tiel ke ne estu difektita la profunda grandeco de ĝiaj celoj.
108. – Kie troviĝas la plej nobla bazo por la edukaj metodoj?
– La religiaj scioj, kun la ekzemploj de la plej altaj devoj de la vivo, estas ja la bazo de la tuta edukado, en la sankta familisistemo.
109. – Ĉu la infanaĝo estas la plej grava periodo por la eduka tasko?
– La infanaĝa periodo estas la plej serioza kaj la plej favora por la asimilado de la edukaj principoj.
Ĝis la aĝo de sep jaroj la spirito ankoraŭ troviĝas en fazo de adaptiĝo al la nova ekzistado, lin koncernanta en la mondo.
Ĉe tiu aĝo ankoraŭ ne ekzistas perfekta interligiĝo inter li kaj la organa materio. Tial, liaj rememoroj pri la spirita sfero estas pli vivaj, plifaciligante la renovigon de lia karaktero kaj la starigon de nova vojo por la firmigo de la principoj de respondeco, se li trovos en siaj gepatroj efektivajn reprezentantojn de la familia grupo.
Jen kial la hejmo estas tiel grava por la edifado de la homo, kaj kial estas tiel profunda la misio de la virino antaŭ la diaj leĝoj.
Post la infanaĝo, inda je ĉia atento kaj kareso de la patraj energioj, la procesoj de morala eduko, formantaj la karakteron, fariĝas pli malfacilaj por la interligiĝo de la Spirito al sia materiala organa mondo. Kaj, atinginte la plenaĝecon, se la edukado ne fariĝis en la hejmo, tiam, nur la perforta proceso de la krudaj provoj, en la mondo, povas renovigi la penson kaj la komprenon de la homoj, ĉar la reenkarniĝinta animo jam reprenis sian tutan nocan posedaĵon de la pasinteco kaj ĝi nepre ripetos la samajn erarojn, se mankis al ĝi la internan lumon de la sanktaj edukaj principoj.
110. – Kiu estas la plej bona lernejo por preparado de la reenkarniĝintaj animoj, sur la Tero?
– La plej bona lernejo ankoraŭ estas la hejmo, kie la homo ricevos la bazojn de la sento kaj de la karaktero.
La lernejoj propre de la mondo povas instrui, sed sole nur la familio povas eduki. Jen do la kaŭzo, kial la universitato povas fari la civitanon, sed nur la hejmo kapablas edifi la homon.
En sia grandioza tasko de kristanigo, tiu estas la tre grava celo de la evangelia Spiritismo, nome: prilumi la konsciencon de la homo, por ke la hejmo restariĝu kaj nova ciklo de spirita progreso manifestiĝu, ĉe la homoj, en kristanaj hejmoj, por la nova erao de la Homaro.
111. – Ĉu estas justa la fondado de institucioj por seksa edukado?
– Kiam la surteraj instruistoj estos tute senzorgaj pri la administraciaj tabeloj, pri la oficialaj helpoj, pri la klasifiko de salajroj, pri la elstaraj pozicioj en la instruado, pri la promocioj, ktp, kaj rigardos siajn gelernantojn kvazaŭ amatajn infanojn de sia koro, tiam estos juste pensi pri la fondo de tiaj edukejoj, ĉar tiam estos multe da amo en la animoj, certigante la sukceson de tiuj iniciatoj.
Konsiderinte la aŭtentikajn esceptojn, la surteraj instruistoj tamen ankoraŭ estas nenio alia ol ŝtataj oficistoj, afliktitaj de la profesia konkurado. Ĉe la sankta instrua misio, ili informas la intelekton, sed ĝenerale ili ankoraŭ ne scias prilumi la koron de la gelernantoj, ĉar al ili mem mankas la propra prilumo.
Tiel ekzameninte la aferon, kaj atentante la cirkonstancojn de la evolupozicioj, ni konsideras, ke la gepatroj estas la majstroj nature indikitaj por tiu tasko, ĝis nia mondo posedos ĉie la verajn lernejojn de Jesuo, kie la virino, ĉe iu ajn civila stato, integriĝu al la dia misio de spirita patrino de siaj etaj zorgatoj, kaj kie la viro, vokita al la eduka laboro, transformiĝu en centron de patreca amo kaj ama respekto al siaj gelernantoj.
Libro: la Konsolanto.
Emmanuel / Chico Xavier.
CIÊNCIAS APLICADAS
107 – Um hospital espírita tem utilidade para a família espírita?
A fundação de um hospital, em cujos processos de tratamento estejam vivos os princípios do Espiritismo evangélico, constitui realização generosa, na melhor exaltação dos ensinos consoladores dos mensageiros celestiais.
As edificações dessa natureza, todavia, exigem o máximo de renúncia por parte dos que as patrocinem, porquanto, dentro delas o médico do mundo é compelido a esquecer os títulos acadêmicos, para ser um dos mais legítimos missionários dAquele Médico das Almas que curou os cegos e os leprosos, os tristes e os endemoninhados, exemplificando o amor e a humildade na entrosagem de todos os serviços pelo bem dos semelhantes.
Um hospital espírita deve ser um lar de Jesus.
Seu aparelhamento é uma maquinaria divina, exigindo idênticas superioridade nos operários chamados a movimentar-lhe as peças, de modo a que se não deturpe a grandeza profunda dos fins.
108 – Onde a base mais elevada para os métodos de educação?
As noções religiosas, com a exemplificação dos mais altos deveres da vida, constituem a base de toda a educação no sagrado instituto da família.
109 – O período infantil é o mais importante para a tarefa educativa?
O período infantil é o mais sério e o mais propício à assimilação dos princípios educativos.
Até aos sete anos, o Espírito ainda se encontra em fase de adaptação para a nova existência que lhe compete no mundo. Nessa idade, ainda não existe uma integração perfeita entre ele e a matéria orgânica. Suas recordações do plano espiritual são, por isso, mais vivas, tornando-se mais suscetível de renovar o caráter e a estabelecer novo caminho, na consolidação dos princípios de responsabilidade, se encontrar nos pais legítimos representantes do colégio familiar.
Eis por que o lar é tão importante para a edificação do homem, e por que tão profunda é a missão da mulher perante as leis divinas.
Passada a época infantil, credora de toda vigilância e carinho por parte das energias paternais, os processos de educação moral, que formam o caráter, tornam-se mais difíceis com a integração do Espírito em seu mundo orgânico material, e, atingida a maioridade, se a educação não se houver feito no lar, então, só o processo violento das provas rudes, no mundo, pode renovar o pensamento e a concepção das criaturas, porquanto a alma reencarnada terá retomado todo o seu patrimônio nocivo do pretérito e reincidirá nas mesmas quedas, se lhe faltou a Luz interior dos sagrados princípios educativos.
110 – Qual a melhor escola de preparação das almas reencarnadas, na Terra?
A melhor escola ainda é o lar, onde a criatura deve receber as bases do sentimento e do caráter.
Os estabelecimentos de ensino, propriamente do mundo, podem instruir, mas só o instituto da família pode educar. É por essa razão que a universidade poderá fazer o cidadão, mas somente o lar pode edificar o homem.
Na sua grandiosa tarefa de cristianização, essa é a profunda finalidade do Espiritismo evangélico, no sentido de iluminar a consciência da criatura, a fim de que o lar se refaça e novo ciclo de progresso espiritual se traduza, entre os homens, em lares cristãos, para a nova era da Humanidade.
111 – É justa a fundação de institutos para a educação sexual?
Quando os professores do mundo estiverem plenamente despreocupados das tabelas administrativas, dos auxílios oficiais, da classificação de salários, das situações de evidência no magistério, das promoções, etc., para sentirem nos discípulos os filhos reais do seu coração, serão acertados cogitar-se da fundação de educandários dessa natureza, porquanto haverá muito amor dentro das almas, assegurando o êxito das iniciativas.
Os professores do mundo, todavia, considerando o quadro legítimo das exceções, ainda não passam de servidores do Estado, angustiados na concorrência do profissionalismo. Na sagrada missão de ensinar, eles instruem o intelecto, mas, de um modo geral, ainda não sabem iluminar o coração dos discípulos, por necessitados da própria iluminação.
Examinada a questão desse modo, e atendendo às circunstâncias das posições evolutivas, consideramos que os pais são os mestres da educação sexual de seus filhos, indicados naturalmente para essa tarefa, até que o orbe possua, por toda parte, as verdadeiras escolas de Jesus, onde a mulher, em qualquer estado civil, se integre na divina missão da maternidade espiritual de seus pequenos tutelados e onde o homem, convocado ao labor educativo, se transforme num centro de paternal amor e amoroso respeito para com os seus discípulos.
Livro: O Consolador.
Emmanuel / Chico Xavier.

 

Nenhum comentário:

Postar um comentário