APLIKATAJ
SCIENCOJ
107. – Ĉu
spiritisma hospitalo havas utilon por la spiritisma familio?
– La fondo de hospitalo, ĉe kies kuracprocesoj
estas vivaj la principoj de la evangelia Spiritismo, estas ja nobla realigo altiganta
la konsolajn instruojn de la ĉielaj senditoj.
Tiaspecaj
fondaĵoj tamen postulas maksimuman rezignacion flanke de tiuj, kiuj ilin
efektivigas, ĉar en ili la monda kuracisto estas devigita forgesi la
universitatajn titolojn, por fariĝi unu el la plej aŭtentikaj misiuloj de Tiu
Kuracisto de Animoj, kiu kuracis la blindulojn kaj la leprulojn, la malgajulojn
kaj la demonhavantojn, donante ekzemplon de amo kaj humileco en la meĥanismo de
ĉiuj servoj por la bono de la similuloj.
Spiritisma
hospitalo devas esti hejmo de Jesuo.
Ĝiaj aparatoj
estas ia dia maŝinaro, postulanta identan superecon en la servistoj vokitaj por
movi ĝiajn pecojn, tiel ke ne estu difektita la profunda grandeco de ĝiaj
celoj.
108. – Kie
troviĝas la plej nobla bazo por la edukaj metodoj?
– La religiaj
scioj, kun la ekzemploj de la plej altaj devoj de la vivo, estas ja la bazo de
la tuta edukado, en la sankta familisistemo.
109. – Ĉu la
infanaĝo estas la plej grava periodo por la eduka tasko?
– La infanaĝa
periodo estas la plej serioza kaj la plej favora por la asimilado de la edukaj
principoj.
Ĝis la aĝo de
sep jaroj la spirito ankoraŭ troviĝas en fazo de adaptiĝo al la nova ekzistado,
lin koncernanta en la mondo.
Ĉe tiu aĝo
ankoraŭ ne ekzistas perfekta interligiĝo inter li kaj la organa materio. Tial,
liaj rememoroj pri la spirita sfero estas pli vivaj, plifaciligante la
renovigon de lia karaktero kaj la starigon de nova vojo por la firmigo de la
principoj de respondeco, se li trovos en siaj gepatroj efektivajn reprezentantojn
de la familia grupo.
Jen kial la
hejmo estas tiel grava por la edifado de la homo, kaj kial estas tiel profunda
la misio de la virino antaŭ la diaj leĝoj.
Post la
infanaĝo, inda je ĉia atento kaj kareso de la patraj energioj, la procesoj de
morala eduko, formantaj la karakteron, fariĝas pli malfacilaj por la
interligiĝo de la Spirito al sia materiala organa mondo. Kaj, atinginte la
plenaĝecon, se la edukado ne fariĝis en la hejmo, tiam, nur la perforta proceso
de la krudaj provoj, en la mondo, povas renovigi la penson kaj la komprenon de
la homoj, ĉar la reenkarniĝinta animo jam reprenis sian tutan nocan posedaĵon
de la pasinteco kaj ĝi nepre ripetos la samajn erarojn, se mankis al ĝi la
internan lumon de la sanktaj edukaj principoj.
110. – Kiu estas
la plej bona lernejo por preparado de la reenkarniĝintaj animoj, sur la Tero?
– La plej bona
lernejo ankoraŭ estas la hejmo, kie la homo ricevos la bazojn de la sento kaj
de la karaktero.
La lernejoj propre
de la mondo povas instrui, sed sole nur la familio povas eduki. Jen do la
kaŭzo, kial la universitato povas fari la civitanon, sed nur la hejmo kapablas
edifi la homon.
En sia grandioza
tasko de kristanigo, tiu estas la tre grava celo de la evangelia Spiritismo,
nome: prilumi la konsciencon de la homo, por ke la hejmo restariĝu kaj nova
ciklo de spirita progreso manifestiĝu, ĉe la homoj, en kristanaj hejmoj, por la
nova erao de la Homaro.
111. – Ĉu estas
justa la fondado de institucioj por seksa edukado?
– Kiam la
surteraj instruistoj estos tute senzorgaj pri la administraciaj tabeloj, pri la
oficialaj helpoj, pri la klasifiko de salajroj, pri la elstaraj pozicioj en la
instruado, pri la promocioj, ktp, kaj rigardos siajn gelernantojn kvazaŭ
amatajn infanojn de sia koro, tiam estos juste pensi pri la fondo de tiaj
edukejoj, ĉar tiam estos multe da amo en la animoj, certigante la sukceson de
tiuj iniciatoj.
Konsiderinte la
aŭtentikajn esceptojn, la surteraj instruistoj tamen ankoraŭ estas nenio alia
ol ŝtataj oficistoj, afliktitaj de la profesia konkurado. Ĉe la sankta instrua
misio, ili informas la intelekton, sed ĝenerale ili ankoraŭ ne scias prilumi la
koron de la gelernantoj, ĉar al ili mem mankas la propra prilumo.
Tiel ekzameninte
la aferon, kaj atentante la cirkonstancojn de la evolupozicioj, ni konsideras,
ke la gepatroj estas la majstroj nature indikitaj por tiu tasko, ĝis nia mondo posedos
ĉie la verajn lernejojn de Jesuo, kie la virino, ĉe iu ajn civila stato,
integriĝu al la dia misio de spirita patrino de siaj etaj zorgatoj, kaj kie la
viro, vokita al la eduka laboro, transformiĝu en centron de patreca amo kaj ama
respekto al siaj gelernantoj.
Libro: la
Konsolanto.
Emmanuel / Chico
Xavier.
CIÊNCIAS
APLICADAS
107 – Um hospital
espírita tem utilidade para a família espírita?
A fundação de um
hospital, em cujos processos de tratamento estejam vivos os princípios do
Espiritismo evangélico, constitui realização generosa, na melhor exaltação dos
ensinos consoladores dos mensageiros celestiais.
As edificações
dessa natureza, todavia, exigem o máximo de renúncia por parte dos que as
patrocinem, porquanto, dentro delas o médico do mundo é compelido a esquecer os
títulos acadêmicos, para ser um dos mais legítimos missionários dAquele Médico
das Almas que curou os cegos e os leprosos, os tristes e os endemoninhados,
exemplificando o amor e a humildade na entrosagem de todos os serviços pelo bem
dos semelhantes.
Um hospital
espírita deve ser um lar de Jesus.
Seu
aparelhamento é uma maquinaria divina, exigindo idênticas superioridade nos
operários chamados a movimentar-lhe as peças, de modo a que se não deturpe a
grandeza profunda dos fins.
108 – Onde a
base mais elevada para os métodos de educação?
As noções
religiosas, com a exemplificação dos mais altos deveres da vida, constituem a
base de toda a educação no sagrado instituto da família.
109 – O período
infantil é o mais importante para a tarefa educativa?
O período
infantil é o mais sério e o mais propício à assimilação dos princípios educativos.
Até aos sete
anos, o Espírito ainda se encontra em fase de adaptação para a nova existência
que lhe compete no mundo. Nessa idade, ainda não existe uma integração perfeita
entre ele e a matéria orgânica. Suas recordações do plano espiritual são, por
isso, mais vivas, tornando-se mais suscetível de renovar o caráter e a
estabelecer novo caminho, na consolidação dos princípios de responsabilidade,
se encontrar nos pais legítimos representantes do colégio familiar.
Eis por que o
lar é tão importante para a edificação do homem, e por que tão profunda é a
missão da mulher perante as leis divinas.
Passada a época
infantil, credora de toda vigilância e carinho por parte das energias
paternais, os processos de educação moral, que formam o caráter, tornam-se mais
difíceis com a integração do Espírito em seu mundo orgânico material, e,
atingida a maioridade, se a educação não se houver feito no lar, então, só o
processo violento das provas rudes, no mundo, pode renovar o pensamento e a
concepção das criaturas, porquanto a alma reencarnada terá retomado todo o seu
patrimônio nocivo do pretérito e reincidirá nas mesmas quedas, se lhe faltou a
Luz interior dos sagrados princípios educativos.
110 – Qual a melhor
escola de preparação das almas reencarnadas, na Terra?
A melhor escola
ainda é o lar, onde a criatura deve receber as bases do sentimento e do
caráter.
Os
estabelecimentos de ensino, propriamente do mundo, podem instruir, mas só o
instituto da família pode educar. É por essa razão que a universidade poderá
fazer o cidadão, mas somente o lar pode edificar o homem.
Na sua grandiosa
tarefa de cristianização, essa é a profunda finalidade do Espiritismo
evangélico, no sentido de iluminar a consciência da criatura, a fim de que o
lar se refaça e novo ciclo de progresso espiritual se traduza, entre os homens,
em lares cristãos, para a nova era da Humanidade.
111 – É justa a
fundação de institutos para a educação sexual?
Quando os
professores do mundo estiverem plenamente despreocupados das tabelas
administrativas, dos auxílios oficiais, da classificação de salários, das situações
de evidência no magistério, das promoções, etc., para sentirem nos discípulos
os filhos reais do seu coração, serão acertados cogitar-se da fundação de
educandários dessa natureza, porquanto haverá muito amor dentro das almas,
assegurando o êxito das iniciativas.
Os professores
do mundo, todavia, considerando o quadro legítimo das exceções, ainda não
passam de servidores do Estado, angustiados na concorrência do
profissionalismo. Na sagrada missão de ensinar, eles instruem o intelecto, mas,
de um modo geral, ainda não sabem iluminar o coração dos discípulos, por
necessitados da própria iluminação.
Examinada a
questão desse modo, e atendendo às circunstâncias das posições evolutivas,
consideramos que os pais são os mestres da educação sexual de seus filhos,
indicados naturalmente para essa tarefa, até que o orbe possua, por toda parte,
as verdadeiras escolas de Jesus, onde a mulher, em qualquer estado civil, se
integre na divina missão da maternidade espiritual de seus pequenos tutelados e
onde o homem, convocado ao labor educativo, se transforme num centro de
paternal amor e amoroso respeito para com os seus discípulos.
Livro: O
Consolador.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário