Biologio.
38. – Se la
genetiko estas orientita de psikaj elementoj kiel ni klarigu la tiel ekzaktajn
konkludojn de mendelismo?
– Mendelismo
faris ja notindajn eksperimentojn, sed ĝi ankoraŭ renkontas neeksplikeblajn
fenomenojn ĉe la proceso de siaj pozitivaj observoj. Estas nepre necese
konsideri, ankaŭ, ke, laŭ malkreskanta skalo, en la regnoj de la Naturo, la genetiko
prezentas feliĉajn rezultatojn en siaj elmontroj, pro la simpla kaj primitiva
materialo prenita por siaj praktikaj observoj, kiaj la ĉelaj kompleksoj de
vegetaĵoj kaj animaloj, konsistantaj el rudimentaj formoj. Sed laŭ kreskanta
skalo, kie la psika evoluo prezentas siajn karakterojn de intenseco kaj efektivigo,
la genetiko ĉiam renkontos la spiritan faktorojn ĝin kunvokantajn al pli vasta
kaj sublima agokampo.
39. – Kiuj estas
la kaŭzoj de naskiĝo de monstraĵoj ĉe la homoj kaj ĉe la bestoj?
– Ni ne povas
forgesi, ke ĉe la homoj tiuj doloraj fenomenoj rezultas el la kadro de purigaj
provoj, kaj ni ne forgesu ankaŭ, ke la tera mondo ankoraŭ estas lernejo prepara
al perfektiĝo.
La teratologiaj
produktoj konsistigas kulpelpagan lukton ne nur por la sentemaj gepatroj, sed
ankaŭ por la Spirito, enkarniĝinta por penigaj elaĉetoj el sia kulpa pasinteco.
Koncerne la
bestojn, ni devas konfesi la urĝan bezonon de la multoblaj eksperimentoj en la
dramo de la vivevoluo.
En ĉio tamen ni
penu ekvidi la edukan aspekton de la surteraj laboroj.
La Tero estas
vasta metiejo. Sur ĝi laboras la komisiitoj de la Sinjoro, kiujn ni povas
konsideri kiel teknikajn direktantojn ĉe la verko de perfektigo kaj elaĉeto. En
iaj fakoj de penado, la homoj estas malbonaj lernantoj aŭ ribelaj laboristoj.
En tiuj fakoj, la komisiitoj de Jesuo povas plenumi la saman kutiman laboron;
ili tamen renkontas konfuzon kaj Unua reziston
de la favoratoj mem, kaj pro tio la fonto de puraj energioj ne povas respondi
por la fenomenoj ĝin difektantaj, fenomenoj kaŭzitaj de la indiferento, krima
intenco aŭ krueleco de la propraj homoj, kiuj estas ĉiam celo de la amplena
zorgo de la Sinjoro sur ĉiuj vojoj de siaj destinoj.
40. – Ĉu
fekundeco kaj sterileco estas provoj?
– Laŭ la
surteraj interpretoj, tiuj konceptoj povas indiki provosituaciojn al la animoj
spertantaj sian edifon. Se tamen ni konsideros la aferon el ĝia spirita
aspekto, ni devos konfesi, ke sterileco ne ekzistas por la spirito, kiu sur la
Tero aŭ ekster ĝi povas esti fekunda je laboroj de beleco, perfektiĝo kaj
elaĉeto.
41. – Ĉu la ideo
pri evoluo, kiu de longe influas la sferojn de ĉiuj sciencoj en la mondo, ekde
la darvinaj teorioj, prezentas nun ian novan stadion de alproksimiĝo inter la
sciencaj scioj de la homo kaj la veraĵoj de Spiritismo?
– Ĉiuj
evoluismaj teorioj en la mondo marŝas al alproksimiĝo al la veraĵoj de
Spiritismo, ĉe fina brakumo kun la superega vero.
Libro:
Konsolanto.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Biologia.
38 – Se a
genética está orientada por elementos psíquicos, como esclarecer as conclusões
tão exatas do mendelismo?
- O mendelismo
realizou experiências notáveis, porém, ainda encontra fenômenos inexplicáveis
no processo de suas observações positivas. Faz-se mister considerar, igualmente,
que, em escala decrescente, nos reinos da Natureza, a genética apresenta
resultados felizes nas suas demonstrações, pelo material simples e primitivo
tomado para as suas observações práticas; tais como os complexos celulares de
plantas e de animais, constituídos por expressões rudimentares. Em escala
ascendente, contudo, onde a evolução psíquica apresenta as suas características
de intensidade e realização, a genética encontrará sempre os fatores
espirituais, convocando-a para um campo mais vasto e mais sublime de operações.
39 – Quais as
causas do nascimento de monstruosidades entre os homens e entre os animais?
- Não podemos
olvidar que entre os homens esses fenômenos dolorosos decorrem do quadro de
provações purificadoras, sem nos esquecermos, igualmente, de que o mundo
terrestre ainda é escola preparatória de aperfeiçoamento.
Os produtos
teratológicos constituem luta expiatória, não só para os pais sensíveis, como
para o Espírito encarnado sob penosos resgates do pretérito delituoso.
Quanto aos
animais, temos de reconhecer a necessidade imperiosa das experiências múltiplas
no drama da evolução anímica. Em tudo, porém, busquemos divisar a feição
educativa dos trabalhos do mundo.
A Terra é uma
vasta oficina. Dentro dela operam os prepostos do Senhor, que podemos
considerar como os orientadores técnicos da obra de aperfeiçoamento e redenção.
Em determinadas seções de esforço, os homens são maus alunos ou trabalhadores
rebelados. Nesses núcleos, os prepostos de Jesus podem edificar o mesmo
trabalho de sempre; todavia, encontra a perturbação e a resistência dos
próprios beneficiados, razão pela qual a fonte de energias pura não pode ser
responsabilizada pelos fenômenos que a deturpam, operados pela indiferença,
pela intenção criminosa ou pela perversidade das próprias criaturas humanas,
objeto constante do carinho desvelado do Senhor, em todos os caminhos dos seus
destinos.
40 – A
fecundidade e a esterilidade são provas?
- No quadro de
interpretações da Terra, esses conceitos podem indicar situações de prova para
as almas que se encontram em experiências edificadores; todavia, se
considerarmos a questão no seu aspecto espiritual; somos obrigados a reconhecer
que a esterilidade não existe para o espírito que, na Terra, ou fora dela, pode
ser fecundo em obras de beleza, de aperfeiçoamento e de redenção.
41 – A idéia de
evolução que tem influído na esfera de todas as ciências do mundo, desde as
teorias darwinianas, representa agora uma nova etapa de aproximação entre os
conhecimentos científicos do homem e as verdades do Espiritismo?
- Todas as
teorias evolucionistas no orbe terrestre caminham para a aproximação com as
verdades do Espiritismo, no abraço final com a verdade suprema.
Livro: O
Consolador.
Emmanuel / Chico
Xavier.
Nenhum comentário:
Postar um comentário