LA KOLERO
9. La fiero
instigas vin al la supozo, ke vi valoras pli, ol kiom reale vi valoras; igas
vin ne elteni komparon, kiu eble malaltigus vin; konsideri vin mem, kontraŭe,
tiel lsuper viaj fratoj, ĉu laŭ inteligenteco, ĉu laŭ sociapozicio, ĉu
laŭ
personaj kapabloj, ke eĉ la plej malgranda komparado vin incitas kaj ĉagrenas;
kaj kio tiam okazas? vi fordonas vin al la kolero.
Serĉu
la originon de tiuj atakoj de nedaŭra frenezeco, kiuj vin similigas al
bruto, per la perdo de la flegmo kaj prudento; serĉu, kaj vi preskaŭ ĉiam
trovos kiel bazon la vunditan fieron. Ĉu ne la fiero igas vin forĵeti
pravajn observojn, forpeli kun kolero la plej saĝajn konsilojn? Eĉ la malpaciencaj gestoj, kiujn kaŭzas
ĉagrenoj
ofte infanecaj, venas de la graveco, kiun oni atribuas al sia personeco, antaŭ
kiu oni opinias, ke ĉio devas fleksiĝi.
En sia
furiozeco, la kolerema homo atakas ĉion, La bestojn, la senvivajn
objektojn, kiujn li frakasas, ĉar ili ne obeas lin. Ha! se en tiuj
momentoj li povus malvarmsange vidi sin, li timus sin aŭ trovus sin tre ridinda! Li juĝu
do laŭ
tio la impreson, kiun li ja faras sur aliajn. Eĉ se ne pro respekto al si mem,
li devus tamen penadi venki inklinon, kiu faras el li objekton de kompato.
Se li
pripensus, ke la kolero neniom helpas, malutilas lian sanon, endanĝerigas
eĉ
lian vivon, li konstatus, ke li mem estas ĝia viktimo; sed precipe alia
konsidero devus lin reteni, nome la penso, ke li malfeliĉigas siajn samrondanojn. Se li
estas bonkora, ĉu ne estas por li motivo de konsciencriproĉo
suferigi la homojn, kiujn li plej amas? Kaj kia profunda bedaŭro
tio estus, se, dum koleratako, li farus ian agon, pri kiu li devus plori dum
sia tuta vivo!
Resume, la
kolero ne esceptas iujn kvalitojn de la koro; se ĝi malebligas la faradon de
multe da bono kaj povas konduki al la farado de multe da malbono. Tio devas
sufiĉi,
por instigi la homon klopodi por ĝin bridi. La spiritiston cetere
instigas al tio alia motivo, nome, ke la kolero estas kontraŭa
al la kristanaj karito kaj humileco.
(Protektanta Spirito. Bordeaux, 1863.)
(Protektanta Spirito. Bordeaux, 1863.)
La Evangelio Laŭ
Spiritismo – Allan Kardec,Ĉap. IX
: 9.
Feliĉaj Tiuj Kiuj estas Mildaj kaj
Pacamaj.
A cólera
9. O orgulho
vos induz a julgar-vos mais do que sois; a não suportardes uma comparação que
vos possa rebaixar; a vos considerardes, ao contrário, tão acima dos vossos
irmãos, quer em espírito, quer em posição social, quer mesmo em vantagens
pessoais, que o menor paralelo vos irrita e aborrece. Que sucede então? —
Entregais-vos à cólera.
Pesquisai a
origem desses acessos de demência passageira que vos assemelham ao bruto,
fazendo-vos perder o sangue-frio e a razão; pesquisai e, quase sempre,
deparareis com o orgulho ferido. Que é o que vos faz repelir, coléricos, os
mais ponderados conselhos, senão o orgulho ferido por uma contradição? Até
mesmo as impaciências, que se originam de contrariedades muitas vezes pueris,
decorrem da importância que cada um liga à sua personalidade, diante da qual
entende que todos se devem dobrar.
Em seu
frenesi, o homem colérico a tudo se atira: à natureza bruta, aos objetos
inanimados, quebrando-os porque lhe não obedecem. Ah! se nesses momentos
pudesse ele observar-se a sangue-frio, ou teria medo de si próprio, ou bem
ridículo se acharia! Imagine ele por aí que impressão produzirá nos outros.
Quando não fosse pelo respeito que deve a si mesmo, cumpria-lhe esforçar-se por
vencer um pendor que o torna objeto de piedade.
Se
ponderasse que a cólera a nada remedeia, que lhe altera a saúde e compromete
até a vida, reconheceria ser ele próprio a sua primeira vítima. Mas, outra
consideração, sobretudo, devera contê-lo, a de que torna infelizes todos os que
o cercam. Se tem coração, não lhe será motivo de remorso fazer que sofram os
entes a quem mais ama? E que pesar mortal se, num acesso de fúria, praticasse
um ato que houvesse de deplorar toda a sua vida!
Em suma, a
cólera não exclui certas qualidades do coração, mas impede se faça muito bem e
pode levar à prática de muito mal. Isto deve bastar para induzir o homem a
esforçar-se pela dominar. O espírita, ao demais, é concitado a isso por outro
motivo: o de que a cólera é contrária à caridade e à humildade cristãs.
(Um
Espírito protetor - Bordéus, 1863.)
Livro: O Evangelho segundo o
Espiritismo – Allan Kardec, cap. IX :9.
Nenhum comentário:
Postar um comentário