Intervenção de Deus nas penas e recompensas.
963. Com cada
homem, individualmente, Deus se ocupa? Não é ele muito grande e nós muito
pequeninos para que cada indivíduo em particular tenha, a seus olhos, alguma
importância?
“Deus se ocupa
com todos os seres que criou, por mais pequeninos que sejam. Nada, para sua
bondade, é pequeno demais.”
964. Mas será
necessário que Deus atente em cada um dos nossos atos, para nos recompensar ou
punir? Esses atos não são, na sua maioria, insignificantes para ele?
“Deus tem suas
leis a regerem todas as vossas ações. Se as violais, vossa é a culpa.
Indubitavelmente, quando um homem comete um excesso qualquer, Deus não profere
contra ele um julgamento, dizendo-lhe, por exemplo: Foste guloso, vou punir-te.
Ele traçou um limite; as enfermidades e muitas vezes a morte são a consequência
dos excessos. Eis aí a punição; é o resultado da infração da lei. Assim em
tudo.”
Todas as nossas
ações estão submetidas às leis de Deus. Nenhuma há, por mais insignificante que
nos pareça, que não possa ser uma violação daquelas leis. Se sofremos as
consequências dessa violação, só nos devemos queixar de nós mesmos, que desse
modo nos fazemos os causadores da nossa felicidade ou da nossa infelicidade
futuras.
Esta verdade se
torna evidente por meio do apólogo seguinte:
“Um pai deu a
seu filho educação e instrução, isto é, os meios de se guiar. Cede-lhe um campo
para que o cultive e lhe diz: Aqui estão a regra que deves seguir e todos os
instrumentos necessários a tornares fértil este campo e assegurares a tua
existência. Dei-te a instrução, para compreenderes esta regra. Se a seguires,
teu campo produzirá muito e te proporcionará o repouso na velhice. Se a
desprezares, nada produzirá e morrerás de fome. Dito isso, deixa-o proceder
livremente.”
Não é verdade
que esse campo produzirá na razão dos cuidados que forem dispensados ao seu
cultivo, e que toda negligência redundará em prejuízo da colheita? Na velhice,
portanto, o filho será ditoso, ou desgraçado, conforme haja seguido ou não a
regra que seu pai lhe traçou. Deus ainda é mais previdente, pois que nos
adverte, a cada instante, de que estamos fazendo bem ou mal. Envia-nos os
Espíritos para nos inspirarem, porém não os escutamos. Há mais esta diferença:
Deus faculta sempre ao homem, concedendo-lhe novas existências, recursos para
reparar seus erros passados, enquanto ao filho de quem falamos, se empregou mal
o seu tempo, nenhum recurso resta.
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
Intervention of God in Rewards and Atonements
963. Is God
personally concerned with each person? Is God not too great, and are we not too
small for each individual to be of any importance to the Creator?
“God is
concerned with all of creation, no matter how small they may be. Nothing is too
small or insignificant for God’s goodness.”
964. Is God
concerned with each of our actions to reward or punish us? Aren’t most of such
actions insignificant to God?
“God’s laws
apply to all your actions, and if you violate them it is your fault. When a
person violates one of those laws, God does not say, ‘You have been gluttonous,
I will punish you for it.’ However, God has set a limit: diseases, and even
death, are the consequences of overstepping that limit. Any time you are
disciplined, it is a result of violating a law. Everything happens that way.”
All our actions
are subject to God’s laws. Any wrongdoing on our part, no matter how
inconsequential it may seem to us, is a violation of those laws. When we
experience the consequences of such violations, we can only blame ourselves, as
we are the sole architects of our happiness or misery, as is shown in the
following narrative.
“A father has
educated and instructed his child on how to guide himself in life. He hands
over a piece of land to him to farm, and says, ‘I have given you the practical
directions and all the necessary tools for making this land productive and
earning a living. I have given you all the instruction needed for understanding
those directions. If you follow them, your land will yield abundant harvests
and you will be able to rest in your old age. If you do not, it will bear
nothing, and you will die of hunger.’ Having said this, he leaves him to his
own devices.”
Is it not true
that the land yields crops corresponding to the skill and care invested in its
cultivation and that any mistake or negligence on the part of the son has a
harmful effect on the harvest? Therefore, the son will be comfortable or poor
in his old age, depending on whether he has followed or neglected his father’s
directions.
God is even more
farsighted, we are told at every moment whether we are doing right or wrong
through the spirits that are sent to guide us, although we do not always listen
to them. There is also the difference that, if the son wasted his time, he has
no opportunity to repair his lapses while God would always give him the means
of correcting his mistakes through new lives.
The Spirits’
Book – Allan Kardec.
PARTOPRENO DE
DIO EN LA PUNOJ KAJ REKOMPENCOJ
963. Ĉu Dio zorgas
mem pri ĉiu homo? Ĉu Li ne estas tro granda kaj ni tro malgrandaj, por ke ĉiu aparta
individuo havu ian valoron en Liaj okuloj?
“Dio zorgas pri
ĉiuj estaĵoj, kiujn Li kreis, kiel ajn malgrandaj ili estas; nenio estas tro
bagatela por Lia boneco.”
964. Ĉu Dio
bezonas atenti ĉiun el niaj agoj, por nin rekompenci aŭ puni? Ĉu la plimulto de
tiuj agoj ne estas sensignifaj por Li?
“Dio havas Siajn
leĝojn, kiuj kontrolas ĉiujn viajn farojn: se vi malobeas tiujn leĝojn, vi
kulpas. Sendube, kiam iu homo faras ian eksceson, Dio ne eldiras kontraŭ li
sentencon, ekzemple: Vi estis manĝegema, mi punos vin; sed Li difinis limon al
la nutrobezono; malsanoj kaj ofte morto estas rezultatoj de ekscesoj: jen la
puno; ĉi tiu rezultas el malobeo je la leĝo. Okazas same pri ĉio.”
Ĉiuj niaj agoj
estas submetitaj al la leĝoj de Dio; ĉiu el niaj agoj, kiel ajn malgrava ĝi
ŝajnas al ni, povas esti malobeo je tiuj leĝoj. Se ni ricevas la sekvojn de tiu
malobeo, ni do plendu nur kontraŭ ni mem, ĉar ni mem estas la kaŭzintoj de nia
estonta feliĉo aŭ malfeliĉo.
Ĉi tiu veraĵo
fariĝas sentebla per jena apologo:
“Unu patro donis
al sia filo edukadon kaj instruadon, tio estas, la rimedojn, por ke la junulo
sciu konduti. Li donis al ĉi tiu kampon por kultivado, kaj diris: Jen vi havas
la regulon, kiun vi observu, kaj ĉiujn ilojn necesajn, por ke ĉi tiu kampo estu
fruktodona kaj certigu al vi ekzistadon.
Mi donis al vi
instruadon, por ke vi komprenu tiun regulon; se vi ĝin observos, via kampo
multe produktos kaj havigos al vi ripozon en via maljuneco; alie, ĝi nenion
produktos kaj vi mortos de malsato. Tion dirinte, li lasis la junulon laŭvole
agadi.”
Ĉu ne estas vere,
ke tiu kampo produktos laŭ la zorgoj por ties kultivado, kaj ke ia ajn
malatento portos malutilon al la rikolto? La filo, kiam maljuna, estos feliĉa aŭ
malfeliĉa, laŭ tio, ĉu li observis aŭ ne la regulon difinitan de lia patro. Dio
estas ankoraŭ pli antaŭvidema, ĉar Li ĉiumomente avertas nin, ke ni faras bonon
aŭ malbonon. Li sendas al ni Spiritojn, kiuj nin inspiras, sed ni ilin ne aŭdas.
Estas ankoraŭ
unu diferenco, nome: Dio ĉiam konsentas al la homo rimedon, nome novajn
ekzistadojn, por ke la homo povu kompensi siajn pasintajn erarojn; kontraŭe, la
filo, pri kiu ni parolas, jam havas nenian rimedon, se li misuzis sian tempon.
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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