Duração das penas futuras.
1009. Assim, as
penas impostas jamais o são por toda a eternidade?
“Interrogai o
vosso bom senso, a vossa razão, e perguntai-lhes se uma condenação perpétua,
motivada por alguns momentos de erro, não seria a negação da bondade de Deus.
Que é, com efeito, a duração da vida, ainda quando de cem anos, em face da
eternidade? Eternidade! Compreendeis bem esta palavra? Sofrimentos, torturas
sem-fim, sem esperanças, por causa de algumas faltas! O vosso juízo não repele
semelhante ideia? Que os antigos tenham considerado o senhor do universo um
Deus terrível, cioso e vingativo, concebe-se. Na ignorância em que se achavam,
atribuíam à divindade as paixões dos homens. Esse, todavia, não é o Deus dos
cristãos, que classifica como virtudes primordiais o amor, a caridade, a
misericórdia, o esquecimento das ofensas. Poderia ele carecer das qualidades,
cuja posse prescreve, como um dever, às suas criaturas? Não haverá contradição
em se lhe atribuir a bondade infinita e a vingança também infinita? Dizeis que,
acima de tudo, ele é justo e que o homem não lhe compreende a justiça. Mas a
justiça não exclui a bondade, e ele não seria bom se condenasse a eternas e
horríveis penas a maioria das suas criaturas. Teria o direito de fazer da
justiça uma obrigação para seus filhos, se lhes não desse meio de
compreendê-la? Aliás, no fazer que a duração das penas dependa dos esforços do
culpado não está toda a sublimidade da justiça unida à bondade? Aí é que se
encontra a verdade desta sentença: “A cada um segundo as suas obras.” - SANTO
AGOSTINHO.
“Aplicai-vos,
por todos os meios ao vosso alcance, em combater, em aniquilar a ideia da
eternidade das penas, ideia blasfematória da justiça e da bondade de Deus, e a
mais abundante fonte da incredulidade, do materialismo e da indiferença que
invadiram as massas humanas desde que as inteligências começaram a desenvolver-se.
O Espírito, prestes a esclarecer-se, ou mesmo apenas desbastado, logo lhe
apreendeu a monstruosa injustiça. Sua razão a repele e, então, raro é que não
englobe no mesmo repúdio a pena que o revolta e o Deus a quem a atribui. Daí os
males sem conta que têm desabado sobre vós e aos quais vimos trazer remédio.
Tanto mais fácil será a tarefa que vos apontamos, quanto é certo que as
autoridades em quem se apoiam os defensores de tal crença evitaram todas
pronunciar-se formalmente a respeito. Nem os concílios, nem os Pais da Igreja
deram por encerrada essa grave questão. Muito embora, segundo os Evangelistas e
tomadas ao pé da letra as palavras emblemáticas do Cristo, ele tenha ameaçado
os culpados com um fogo que se não extingue, com um fogo eterno, absolutamente
nada se encontra nas suas palavras capaz de provar que os haja condenado
eternamente.
“Pobres ovelhas
desgarradas, aprendei a ver aproximar-se de vós o bom Pastor, que, longe de vos
banir para todo o sempre de sua presença, vem pessoalmente ao vosso encontro,
para vos reconduzir ao aprisco. Filhos pródigos, deixai o vosso voluntário
exílio; encaminhai vossos passos para a morada paterna. O Pai vos estende os
braços e está sempre pronto a festejar o vosso regresso ao seio da família.” - LAMENNAIS.
O Livro dos
Espíritos – Allan Kardec.
Durata delle pene future.
1009. In
conseguenza di ciò le pene imposte non lo saranno mai per l’eternità?
«Interrogate il
vostro buon senso, la vostra ragione, e domandatevi se una condanna eterna per
alcuni momenti di errore non sarebbe la negazione della bontà di Dio. Che cosa
è in effetti la durata della vita, fosse anche di cento anni, in rapporto
all'eternità? Eternità! Comprendete bene questa parola? Sofferenze, torture
senza fine e senza speranze, per qualche peccato! Il vostro raziocinio non
rifiuta una tale idea? Che gli antichi vedessero nel maestro dell'universo un
Dio terribile, geloso e vendicativo è comprensibile. Nella loro ignoranza essi
attribuirono alla Divinità le passioni degli uomini. Ma non è questo il Dio dei
cristiani, Colui che, tra le virtù, mette al primo posto l'amore, la carità, la
misericordia e l'oblio delle offese. Potrebbe mancare Lui stesso di quelle
qualità di cui ci f a un dovere? Non c’è forse contraddizione nell'attribuirGli
la bontà infinita e allo stesso tempo la vendetta infinita? Voi dite che Egli,
prima di tutto, è giusto e che l'uomo non comprende la Sua giustizia. Ma la
giustizia non esclude la bontà, e Dio non sarebbe buono se condannasse a delle
pene orribili e perpetue, la maggior parte delle Sue creature. Potrebbe fare
obbligo ai Suoi figli di essere giusti, se non avesse dato loro i mezzi per
comprendere la Sua giustizia? D'altra parte il sublime della giustizia, unito
alla bontà, non consiste forse nel far dipendere dagli sforzi del colpevole la
durata delle pene per migliorarsi? Qui sta la verità di queste parole: "A
ciascuno secondo il suo agire".» - SANT' AGOSTINO
«Con tutti i
mezzi di cui disponete, sforzatevi di combattere e annientare l'idea delle pene
eterne, pensiero blasfemo nei confronti della giustizia e della bontà di Dio,
sorgente fecondissima dell'empietà, del materialismo e dell'indifferenza, che
si sono diffusi fra gli uomini dopo che la loro intelligenza ha incominciato a
svilupparsi. Lo Spirito, vicino a illuminarsi, o anche appena dirozzato, ha
subito compreso la mostruosa ingiustizia. La sua ragione la rifiuta e allora
molto spesso confonde nel medesimo ostracismo sia la pena, che gli ripugna, sia
il Dio al quale la attribuisce. Da ciò gli innumerevoli mali che sono venuti ad
abbattersi su di voi, e ai quali noi veniamo a porre rimedio. Il compito che
noi vi indichiamo vi sarà tanto più facile, in quanto le autorità, sulle quali
si appoggiano i difensori di questa dottrina, hanno tutte evitato di
pronunciarsi formalmente. Né i Concili né i Padri della Chiesa hanno mai
risolto questa grave questione. Se, dopo gli stessi Evangelisti, e prendendo
alla lettera le parole emblematiche del Cristo, si credesse che egli ha
minacciato i colpevoli di un fuoco che non si spegne mai, di un fuoco eterno,
per contro non c’è assolutamente niente in queste parole che dimostri che egli
ve li abbia condannati per l'eternità.
Povere pecorelle
smarrite! Sappiate scorgere il Buon Pastore, che viene a voi! Egli, lungi dal
volervi bandire per sempre dalla Sua presenza, vi viene incontro Lui stesso per
ricondurvi all'ovile. Figlioli prodighi, lasciate il vostro esilio volontario,
volgete i vostri passi verso la dimora paterna: il Padre vi tende le braccia ed
e sempre pronto a festeggiare il vostro ritorno in famiglia.» - LAMENNAIS.
IL LIBRO DEGLI
SPIRITI – Allan Kardec.
DAŬRO DE LA ESTONTAJ SUFEROJ.
1009. Ĉu do suferoj
neniam estas ordonataj por eterne?
“Konsultu vian
simplan saĝon, vian prudenton, kaj demandu vin mem, ĉu porciama kondamno pro
kelkaj momentoj da eraro ne estus la neado de l’ boneco de Dio. Kio, efektive,
estas la daŭro de l’ vivo, eĉ se centjara, kompare kun la eterneco? Eterneco! ĉu
vi bone komprenas ĉi tiun vorton? Suferoj, senfinaj, senesperaj turmentoj, pro
kelkaj eraroj! Ĉu via prudento ne forpuŝas tian penson? Ke la antikvuloj vidis
en la Sinjoro de l’ universo teruran, ĵaluzan, venĝeman Dion, oni konceptas; en
sia neklereco, ili asignis al Dio la homajn pasiojn; sed tia ne estas la Dio de
la kristanoj, Dio, kiu lokas amon, karitaton, korpardonon, forgeson de l’
ofendoj en la vicon de la unuaj virtoj: ĉu Dio mem povus ne havi la kvalitojn, kiujn
Li faras devo de la homoj? Ĉu oni sin mem ne kontraŭdiras, asignante al Li
senfinan bonecon kaj senliman venĝemon? Vi diras, ke Li, antaŭ ĉio, estas justa,
kaj ke la homo ne komprenas Lian justecon; sed justeco ne forpuŝas bonecon, kaj
Dio ne estus bona, se Li kondamnus al teruraj eternaj suferoj la plimulton de Siaj
kreitoj. Ĉu Li povus devigi Siajn idojn praktiki justecon, se Li ne estus
doninta al ili la rimedojn por ĝia kompreno? Cetere, ĉu la superbeleco de l’
justeco, ligita kun la boneco, ne kuŝas en tio, ke la daŭro de suferoj dependas
de la penoj, kiujn kulpulo faras por sia pliboniĝo? Tie kuŝas la vereco de
jenaj vortoj: Kia ago, tia pago.” - Sankta Aŭgusteno.
“Diligente
klopodu, per ĉiuj viaj eblaj rimedoj, por kontraŭbatali, por neniigi la ideon
pri eterneco de suferoj; ĝi estas penso blasfema kontraŭ la justeco kaj boneco de
Dio kaj fonto plej multe produktanta nekredemon, materialismon kaj indiferentecon,
kiuj invadis la popolojn, de post kiam ilia intelekto komencis elvolviĝi. La
Spirito, apenaŭ klerigita, eĉ nur ekmalkrudigita, tuj komprenis tiun monstran
maljustecon; lia prudento ĝin repuŝas, kaj tamen li malofte ne konfuzas en sama
kondamno la punon, kiu lin indignigas, kaj la Dion, al kiu li ĝin atribuas; de
tio originis la sennombraj malbonaĵoj, falintaj sur vin kaj kontraŭ kiuj ni
venis porti al vi helpon. La tasko, al kiu ni atentigas vin, estos al vi des
pli facila, ĉar ĉiuj aŭtoritatuloj, sur kiuj sin apogas la defendantoj de tiu kredo,
sin detenis deklari sian formalan opinion; nek la episkopaj kunvenoj, nek la
ekleziaj patraj moŝtoj decidis tiun gravan demandon. Se, laŭ la evangeliistoj
mem, kaj se oni prenas laŭvorte la emblemajn parolojn de la Kristo, ĉi tiu
minacis la kulpulojn per neniam estingiĝanta fajro, per fajro eterna, nenio, aliflanke,
en liaj vortoj pruvas, ke Dio ilin por eterne kondamnis.
“Kompatindaj
elvojiĝintaj ŝafoj, sciu vidi, ke venas al vi la bona Paŝtisto, kiu, anstataŭ
voli forpeli vin por ĉiam de si, venas mem renkonte al vi, por rekonduki vin en
la ŝafejon. Erarintaj filoj, forlasu vian memvolan ekzilon; direktu viajn paŝojn
al la Patra domo: la Patro aletendas al vi Siajn brakojn kaj estas ĉiam preta
festi vian revenon en la familion.” – Lamennais.
La Libro de la
Spiritoj – Allan Kardec.
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