sexta-feira, 23 de agosto de 2013

PSIKOLOGIO / PSICOLOGIA - 1

PSIKOLOGIO
42. – Kiel ni komprenu, per Spiritismo, la psikologian normon, asertantan, ke la sperto de niaj kvin sentumoj estas la tuta fundamento de nia mensa vivo?
– Spiritismo klarigas, ke la homo estas mastro de pli vasta posedaĵo firmigita sur liaj spertoj en pasintaj ekzistadoj, kaj ĝi pruvas, ke la efektiva fundamento de la mensa vivo ne sidas absolute sur la korpaj sentumoj, sed ankaŭ sur la latentaj memoraĵoj el la pasinteco, pri kiuj la fenomenoj de antaŭtempa inteligenteco, sur la Tero, estas plej elokventaj atestoj.
43. – Ĉu la monda Psikologio, difinante kiel sidejon de la memoro, de la juĝ- kaj imag-povo, tiujn partojn de la homa cerbo, kies funkcioj ankoraŭ ne estas precize konataj de la Scienco, prokrastas la solvon de iu problemo, kiu povas esti plenumata nur per spiritismaj scioj?
– Malakordante kun la diaj pensoj, la surtera Psikologio okazigas tiun prokraston, tiel longe, ĝis ĝi sukcesos atingi la profundan estuaron de la tuta vero.
44. – Ĉu la Psikologio povos trovi ian plenan solvon de la problemo de la mensaj malordoj, nomataj psikologiaj anomalioj?
– Utiligante sole nur la materialojn de la homa scienco, la Psikologio ne plenumos tiun deziron, konservante sin sur la kampo de la difinoj kaj studoj, malproksimaj de la kaŭzo.
La mondaj scioj tamen marŝas, celante la evoluon de tiu scienco laŭ la principoj de Spiritismo. Tiam, ĝiaj esplorantoj povos atingi la necesajn solvojn.
45. – Ĉu, valorigante la nekonatajn povojn de nia mensa aparato, la Freŭda psikanalizo prezentas ian alproksimigan strekon inter Psikologio kaj Spiritismo?
– Tiuj mondaj skoloj ĉiam estas gravaj provoj al akiro de la profundaj spiritaj veraĵoj, sed iliaj majstroj, kun raraj esceptoj, perdiĝas en la vantamo de akademiaj titoloj aŭ en la falsa taksado de la konvenciaj valoroj.
Almenaŭ nun, la sciencaj antaŭjuĝoj malebligas la efektivan alproksimiĝon de la oficiala Psikologio kaj Spiritismo.
La procesoj de la unua koncernas la nekonatan parton de la mensa mondo, kiun oni nomas konscienco, tute ne difinante tiun misteran kripton de la homa personeco, ĝin ekzamenante nur ĉe la pompa klasifiko de vortoj. Sed nur per la spiritismaj principoj la psikologiaj metodoj sukcesos kompreni, ke tiu sekreta regiono de la psika sfero de ĉiu homo estas la profunda rezervejo de la spertoj el la pasinteco, el multoblaj ekzistadoj de la kreito, mirinda arkivo, kie ĉiuj pasintaj konkeroj estas deponitaj en potencialaj energioj, tiel, ke ili reaperos en oportuna momento
46. – Kiel ni komprenu la tiel nomatajn kompleksojn aŭ asociojn de ideoj en la mensa fenomeno?
– Ni scias, ke la asociadoj de ideoj ne havas sian kaŭzon en la nervaj ĉeloj, sed ke ili estas spontaneaj agoj de la spirito en la vasta cirkonstanca meĥanismo, agoj originantaj el lia senĉesa klopodo, kaj ili estas projektitaj per la materia cerbo, kiu estas nenio alia ol pasiva instrumento.
47. – Kial, rilate la studon de la mensaj procesoj, la psikologoj de la mondo estas dividitaj, sur la kampo de la opinio?
– La homaj psikologoj, ankoraŭ troviĝantaj tre malproksime de la spiritaj veraĵoj, dividiĝas sole nur pro persona vanto, en siaj skoloj, des pli ĉar, analizante nur la efikojn, ili ne esploras la kaŭzojn kaj perdiĝas en la komplikaj sciencaj nomenklaturoj, ne donante seriozan kaj simplan difinon de la mensa proceso, kie superstaras la profundaj realaĵoj de la spirito.
Libro: La Konsolanto.
Emmanuel / Chico Xavier.
PSICOLOGIA
42 – Como poderemos compreender, pelo Espiritismo, o preceito da Psicologia que afirma a experiência dos nossos cinco sentidos como todo o fundamento de nossa vida mental?
- O Espiritismo esclarece que o homem é senhor de um patrimônio mais vasto, consolidado nas suas experiências de outras vidas, provando que o legítimo fundamento da vida mental não reside, de maneira absoluta, na contribuição dos sentidos corporais, mas também nas recordações latentes do pretérito, das quais os fenômenos da inteligência prematura, na Terra, são os testemunhos mais eloqüentes.
43 – Estabelecendo a psicologia do mundo como sede da memória, do julgamento e da imaginação, as partes do cérebro humano, cujas funções não são ainda devidamente conhecidas pela Ciência, retardam a solução de um problema que só pode ser satisfeito pelos conhecimentos espiritistas?
- Distante das cogitações de ordem divina, a psicologia terrestre efetua essa procrastinação, até que consiga atingir o profundo estuário da verdade integral.
44 – Poderá a Psicologia chegar a uma solução cabal do problema das desordens mentais, denominadas anormalidades psicológicas?
- Movimentando tão-somente os materiais da ciência humana, a Psicologia não atingirá esse desiderato, conservando-se no terreno das definições e dos estudos, distantes da causa.
Os conhecimentos do mundo, porém, caminham para a evolução dessa ciência à luz do Espiritismo, quando, então, seus investigadores poderão alcançar as soluções precisas.
45 – A psicanálise freudiana, valorizando os poderes desconhecidos do nosso aparelhamento mental, representa um traço de aproximação entre a Psicologia e o Espiritismo?
- Essas escolas do mundo constituem sempre grandes tentativas para aquisição das profundas verdades espirituais, mas os seus mestres, com raras exceções, se perdem na vaidade dos títulos acadêmicos ou nas falsas apreciações dos valores convencionais.
Os preconceitos científicos, por enquanto, impossibilitam a aproximação legítima da Psicologia oficial e do Espiritismo.
Os processos da primeira falam da parte desconhecida do mundo mental, a que chamam de subconsciente, sem definir essa cripta misteriosa da personalidade humana, examinando-a apenas na classificação pomposa das palavras.
Entretanto, somente à luz do Espiritismo poderão os métodos psicológicos aprender que essa zona oculta, da esfera psíquica de cada um, é o reservatório profundo das experiências do passado, em existências múltiplas da criatura, arquivo maravilhoso em todas as conquistas do pretérito são depositadas em energias potenciais, de modo a ressurgirem no momento oportuno.
46 – Como poderemos compreender os chamados complexos ou associações de idéias no fenômeno mental?
- Sabemos que as associações de idéias não têm causa nas células nervosas, constituindo antes ações espontâneas do espírito dentro do vasto mecanismo circunstancial; ações essas, oriundas do seu esforço incessantes, projetadas através do cérebro mental, que não é mais que um instrumento passivo.
47 – Por que, relativamente ao estudo dos processos mentais, se encontram divididos no campo da opinião os psicologistas do mundo?
- Os psicologistas humanos, que se encontram ainda distantes das verdades espirituais, divide-se tão-só pelas manifestações do personalismo, dentro de suas escolas; mesmo porque, analisando apenas os efeitos,, não investigam as causas, perdendo-se na complicação das nomenclaturas científicas, sem uma definição séria e simples do processo mental, onde se sobrelevam as profundas realidades do espírito.
Livro: O Consolador.
Emmanuel / Chico Xavier.

Nenhum comentário:

Postar um comentário