II – Panteisma doktrino.
La inteligenta
principo aŭ animo, sendependa de la materio, dise troviĝas, de la naskiĝo, en
la universa tutaĵo ; ĝi individuiĝas en ĉiu estulo dum la vivo, kaj revenas
post la morto al la komuna amaso, kiel gutoj de pluvo en la Oceanon.
Konsekvencoj. –
Sen individueco kaj sen konscio pri si mem, la estulo estas, kiel se ĝi ne
estus ; la moralaj sekvoj de tia doktrino estas precize la samaj, kiel ĉe la
materiisma doktrino.
Noto. – Certa
kvanto da panteistoj konsentas, ke la animo, ĉerpita ĉe la naskiĝo en la
universa tutaĵo, tamen konservas sian individuecon dum nedifinita tempo, kaj ke
ĝi revenas al la amaso nur post kiam ĝi atingis la lastajn gradojn de
perfekteco. La sekvoj de tiu variaĵo de kredo estas absolute la samaj kiel tiuj
de la panteisma doktrino mem, ĉar estas tute senutile sin doni al la penado
akiri iujn konojn, se oni devas perdi la konscion per nuliĝo post relative
mallonga tempo ; se la animo ĝenerale rifuzas tian koncepton, kiom pli da
ĉagreno ĝi sentus, prezentante al si, ke la momento kiam ĝi atingos la plej
superan konon kaj perfektecon estos tiu sama momento, kiam ĝi kondamniĝos al
perdo de la frukto de ĉiuj siaj laboroj, pro la perdo de sia individueco.
Postmortaj
Verkoj – Allan Kardec.
II – Doutrina
panteísta
O princípio
inteligente, ou alma, independente da matéria, é extraído, ao nascer, do todo
universal; individualiza-se em cada ser durante a vida e volta, por efeito da
morte, à massa comum, como as gotas de chuva ao oceano.
Consequências.
Sem individualidade e sem consciência de si mesmo, o ser é como se não
existisse. As consequências morais desta doutrina são exatamente as mesmas que
as da doutrina materialista.
Nota – Certo
número de panteístas admitem que a alma, tirada, ao nascer, do todo universal,
conserva a sua individualidade por tempo indefinido e somente volta à massa
depois de haver chegado aos últimos degraus da perfeição. As consequências
desta variedade de crença são absolutamente as mesmas que as da doutrina
panteísta propriamente dita, pois de todo inútil é que alguém se dê ao trabalho
de adquirir alguns conhecimentos, cuja consciência terá de perder, pelo aniquilar-se
após um tempo relativamente curto. Se a alma, em geral, se nega a admitir
semelhante concepção, quão mais penosamente não haveria ela de sentir-se chocada,
ponderando que o instante em que alcançasse o conhecimento e a perfeição
supremos seria o em que se veria condenada a perder o fruto de todos os seus labores,
perdendo a sua individualidade.
Obras Póstumas –
Allan Kardec.
Nenhum comentário:
Postar um comentário